Agregaty prądotwórcze małych mocy

Agregaty prądotwórcze małych mocy

Morskie agregaty prądotwórcze

Przez ponad 30 lat produkcji generatorów prądotwórczych zbudowaliśmy sobie renomę na rynku agregatów prądotwórczych. Ściśle pracujemy z Wami od momentu ofertacji, poprzez weryfikację projektu instalacji elektrycznej, projektowanie specjalnych rozwiązań na generatorach aż po instalację na jednostce.

Wieloletnie opracowywanie takich agregatów morskich sprawiło, że wiele z nich wprowadziliśmy do standardowej oferty w oparciu o silniki bazowe Kubota. Powstałe w ten sposób agregaty mają od 3,7 do 50 kVA, a dzięki głębokiemu doświadczeniu możemy zbudować agregat dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Generatory BetaSet-BetaGen są zbudowane na zaawansowanych technicznie silnikach KUBOTA znanych z
równej, cichej pracy oraz wysokiego momentu obrotowego dostępnego na niskich obrotach. Niskie spalanie, trwałość i długowieczność czynią je świetnymi silnikami bazowymi dla generatorów prądotwórczych.

Wszystkie generatory w serii wykorzystują prądnice Mecc Alte (UK) Ltd., zbudowane w Wielkiej Brytanii przez producenta pracującego w Systemie jakości ISO.

Silniki 2, 3 i 4-cylindrowe wyposażone są w pierścień inercyjny na kole zamachowym co zapewnia płynne przekazywanie mocy.

Silnik wyposażony jest w świece żarowe wspomagające rozruch poniżej 5°C, filtr paliwa, MECHANICZNĄ pompę
podającą paliwo, MECHANICZNĄ pompę wtryskową i mechanicznie regulowany rozrząd, co przekłada się na niezawodne działanie i rozruch bez względu na warunki pogodowe. Wałek krzywkowy jest napędzany przez zębatkę*, co tylko zwiększa niezawodność i zmniejsza potrzebę serwisowania, ponieważ brak tu łańcucha rozrządu, czy pasków klinowych/zębatych, które należałoby wymieniać.

Silniki w tej serii mogą być montowane pod kątem do maksymalnie 15° w stałym położeniu i do 25° na jachcie, który ulega przechyłom. Montaż pod kątem większym niż 15° wymaga zatwierdzenia przez Diesel Air.

Wszystkie modele generatorów BetaSet i BetaGen posiadają standardowo rozruch 12V. Modele do BetaSet i BetaGen 21 posiadają alternator 45A, a od BetaSet i BetaGen 26 do BetaSet i BetaGen 49 stosowane są alternatory 70A z izolowaną masą. Niektóre modele mogą być wyposażone w alternatory 24V.

Silnik i prądnica są zmontowane razem i posadowione na stalowych wspornikach opartych na marynistycznych amortyzatorach gumowych, zapewniających izolację. Opcjonalnie każdy generator BetaSet może być posadowiony na dodatkowej ramie stalowej.

Wszystkie modele generatorów BetaSet i BetaGen mogą posiadać chłodzenie poprzez wymiennik ciepła, poprzez wymiennik kilowy lub poprzez radiator. Wyjątkiem są BetaSet i BetaGen 40 i 49 Stage IIIA, które posiadają turbosprężarkę.

* W modelach BetaSet i BetaGen 40, 49 oraz 40 i 49 Stage IIIA rozrząd jest wspomagany elektronicznie.

Generatory są standardowo wyposażone w panel sterowania PSM720 lub EPM72 umieszczony na
3-metrowym przewodzie.

Prądnica w generatorze o specyfikacji morskiej pracuje przy współczynniku mocy 0,8, generując częstotliwość 50 lub 60 Hz. Prądnica jest wentylowana, pracuje na pojedynczym łożysku i posiada obudowę bryzgoszczelną o ochronie IP 22. Prądnica jest samowzbudna, posiada autoregulację i jest wyposażona w skrzynkę przyłączeniową i regulator napięcia. Generator jest przygotowany do pracy w siłowni do temperatury 45° C. Standardowa częstotliwość 50 Hz daje napięcie 230V na jednej fazie lub 400V na trzech fazach. Częstotliwość 60 Hz daje napięcie 120V na jednej fazie i 208V na trzech fazach. Inne napięcia są dostępne jako opcja specjalna.

Silniki Kubota posiadają nowoczesny trójwirowy system spalania (E-TVCS) i wtrysk pośredni, co przekłada się na niskie emisje i wyjątkowo niskie spalanie. Wyjątkiem są tu generatory, które muszą spełnić standard Stage IIIA, BetaSet i BetaGen 40 i 49.

Silniki spełniające stardard Stage III A posiadają centralny system wtrysku bezpośredniego. Dzięki temu silniki BetaSet i BetaGen 40 i 49 Stage III A generują niskie emisje i niskie spalanie.

Sprawdź poniżej naszą ofertę generatorów!

BetaSet - Standardowe generatory morskie

Generatory BetaSet standardowo są dostępne jako:
- 4-biegunowe 220/230/240V 50Hz - 1-fazowe oraz 380/400/415V 50Hz - 3-fazowe pracujące z prędkością 1500
obr/min.
- 4-biegunowe 120V 60Hz - 1-fazowe oraz 208/120V 60Hz - 3-fazowe pracujące z prędkością 1800 obr/min.

Zmarynizowany przez Beta Marine wysokoprężny, wolnossący (turbodoładowany w przypadku modeli Stage IIIA) silnik Kubota sterowany mechanicznie i
elektronicznie według przedstawionej wyżej specyfikacją do pracy, zgodnie z normą ISO 3046 dla generatorów morskich.

Wymiennik ciepła wykonany z rurek miedzioniklowych oraz deklami wykonanymi z brązu, zabezpieczone anodą, a także w pompę wody zaburtowej i pompę wody obiegu wewnętrznego. Ponadto wyposażony w kolektor wydechowy chłodzony wodą oraz mieszacz spalin z wtryskiem wody, pompkę do usuwania oleju z silnika, filtry paliwa, oleju i powietrza, układ zasilania i powrotu paliwa zgodny z CE,

lub

Chłodzenie kilowe, wraz z wydechem chłodzonym płynem chłodniczym wewnętrznego obiegu, suchym wylotem wydechu, pompą wody w obiegu zamkniętym. Ponadto wyposażony w pompkę do usuwania oleju z silnika, filtry paliwa, oleju i powietrza, układ zasilania i powrotu paliwa zgodny z CE.

Panel z włącznikiem/wyłącznikiem, alarmami, oraz z modułem zabezpieczającym jest dostarczany luzem na 3-metrowym przewodzie. Panel ten zawiera: Przyciski Włączania i Wyłączania, licznik godzin pracy oraz kontrolki wraz z mechanizmem odstawiającym silnik w przypadku wystąpienia niskiego ciśnienia oleju lub za wysokiej temperatury chłodziwa. W przypadku, gdy masa jest izolowana, przyciski są zastąpione przez stacyjkę z kluczykiem i oddzielny licznik motogodzin.

12 voltowy układ rozruchowy wraz z alternatorem do ładowania akumulatora, izolowaną masą oraz cewką do gaszenia silnika.

Marynistyczna prądnica Mecc Alte spełniająca normy ISO, pracująca przy współczynniku mocy 0,8** bezszczotkowa, z autowentylacją spełniająca normę wodoszczelności IP 22, oparta na pojedynczym łożysku. Prądnica jest samoregulowana i samowzbudna, posiada skrzynkę połączeniową wraz automatycznym regulatorem napięcia i jest w pełni dostosowana do pracy w temperaturze do 45°C.

Silnik i prądnica są zespolone i zamontowane na sztywnej ramie stalowej na gumowych amortyzatorach, dzięki czemu cały generator jest odizolowany elektrycznie od konstrukcji jednostki.

Kolor: Kolor czerwony jest zarezerwowany dla agregatów z wymiennikiem ciepła, a kolor zielony dla generatorów wyposażonych w chłodzenie kilowe. Obudowy dźwiękochłonne są białe.
Gwarancja: 12 miesięcy od daty odbioru lub 18 miesięcy od daty produkcji, w zależności od tego, który termin upłynie wcześniej.

BetaGen - Superciche generatory morskie.

Mimo że nasze agregaty same w sobie są cichsze od wielu porównywalnych konstrukcji, opracowaliśmy linię wygłuszonych, zabudowanych generatorów, które muszą pracować w wyjątkowo cichych pomieszczeniach. Obudowy te zmniejszają hałas generowany przez agregaty poniżej 60 dB (A) - mierzone w odległości 7 metrów na otwartej przestrzeni przy nominalnej prędkości obrotowej silników.

Obudowy są wyprodukowane ze stali ocynkowanej, malowanej proszkowo w kolorze neutralnym. Obudowa charakteryzuje się dużą sztywnością i wytrzymałością. Od wewnątrz jest pokryta trójwarstwową pianką wygłuszeniową przyklejoną wysokotemperaturowym klejem silikonowym.

Panele obudowy są zamontowane na zatrzaskach i łatwo zdejmowalne, co pozwala na pełny dostęp do każdego podzespołu agregatu. Wyciszone kanały powietrzne umożliwiają wymianę powietrza wspomaganą przez wentylator.

Prądnica wraz z silnikiem jest posadowiona na amortyzatorach gumowych, co dodatkowo wycisza zespół. Na obudowie zamontowano wszystkie niezbędne przyłącza: akumulatora rozruchowego, dopływ i powrót paliwa, wlot zaburtowej wody chłodzącej, wyjście i powrót z bojlera (jeśli wymagany - opcja), mokry wylot wydechu (w przypadku silników z wymiennikiem ciepła) lub suchy wylot wydechu (w przypadku siników z chłodzeniem kilowym). Ułatwia to i znacznie przyspiesza instalację agregatu.