
Chłodnica typu E to połączenie wielu lat doświadczeń wiodącego producenta układów chłodzenia na rynku europejskim.
Chłodnice typu E mogą służyć do chłodzenia silnika lub innych zastosować, gdzie potrzebne jest efektywne chłodzenie wody, chłodziwa lub oleju. Chłodnice można wykorzystywać przede wszystkim do chłodzenia silników przemysłowych i morskich, generatorów prądu, maszyn rolniczych, maszyn górniczych, pras hydraulicznych, wtryskarek i wielu innych maszyn i urządzeń.
Chłodnica typu E występuje w dwóch wersjach: przemysłowej i morskiej. Wersja morska tym się różni od przemysłowej, że posiada anody chroniące korpus przed korozją, a dekle są wykonane z brązu odpornego na słoną wodę. Ponadto w przypadku wersji morskiej, wloty wody chłodzącej mają większą średnicę niż w wersji przemysłowej. Wersja morska ma także korek spustowy, który umożliwia opróżnienie chłodnicy z wody na okres zimowy.
Chłodnica ma podwójne uszczelki chroniące przed wyciekami. Rdzeń chłodnicy ma elastyczne "zawieszenie" dzięki czemu lepiej znosi wahania temperatur.
Chłodnicę typu E można montować w każdej pozycji, ponieważ stopy montażowe można przestawić na dowolną ściankę chłodnicy.
Chłodnicę można łatwo rozebrać w celu czyszczenia lub okresowej kontroli.
![]() |
|||
Wymiary [mm] |
L1 | 194 | |
L2 | 350 | ||
L3 | 390 | ||
Powierzchnia wymiany [m³] | 0,46 | ||
Objętość [L] |
Na zewnątrz rurek | 0,80 | |
Wewnątrz rurek | - | ||
Waga [kg] | 7,60 | ||
Parametry pracy |
Maks. ciśnienie [bar] |
Na zewnątrz rurek | 16 |
Wewnątrz rurek | 10 | ||
Maks. temperatura [°C] |
Na zewnątrz rurek | 120 | |
Wewnątrz rurek | 90 | ||
Materiał |
Rurki | miedzionikiel | |
Kołnierz wewn. | mosiądz | ||
Przegroda | mosiądz | ||
Korpus | anodyzowane aluminium | ||
Dekiel | brąz | ||
O-ring | viton |
Specyficzne kody
W tej kategorii
Silnik Beta 35 Saildrive
Silnik Beta 35 SD osiągający moc nominalną 35 KM.
Silnik Beta 16
Silnik stacjonarny Beta 16 o mocy 16 KM