- elSail Hybrid -

elSail Hybrid

Indeks:
elsail Hybrid to tak zwany napęd hybrydowy równoległy; silnik spalinowy (wysokoprężny lub benzynowy) oraz elsail Hybrid napędzają jedną śrubę, jednakże nie równocześnie.
Produkty ulegają ciągłemu rozwojowi, więc zdjęcia niekoniecznie oddają faktyczny wygląd prezentowanego produktu. Jednak produkty dostępne mają właściwości techniczne zgodne z opisem.
elsail Hybrid to tak zwany napęd hybrydowy równoległy; silnik spalinowy (wysokoprężny lub benzynowy) oraz elsail Hybrid napędzają jedną śrubę, jednakże nie równocześnie.
elsail Hybrid jest napędzany prądem zmagazynowanym w akumulatorach. Akumulatory mogą być ładowane poprzez przełączanie elsail Hybrid na tryb ładowania (jako generator) podczas pracy silnika spalinowego podczas żeglugi na żaglach, gdy śruba obraca się w wodzie.
Dzięki temu akumulatory można ładować tak podczas żeglugi jak i w marinie.
Zalety:
- Wysoka moc i niskie zużycie energii. Silnik elektryczny PERM DS-Disc daje 3,5 do 7,2 kW,
- Ciche i precyzyjne manewrowanie we wszystkich warunkach,
- Dobre prędkości przelotowe dla jachtów żaglowych z silnikiem spalinowym do 100 KM i bez niego,
- Ładuje akumulatory podczas żeglugi na żaglach oraz podczas pracy silnika,
- Łatwy w obsłudze panel z funkcją “Napęd elektryczny – Silnik – Ładowanie" , który przy pomocy automatycznego sprzęgła elektromagnetycznego przełącza napęd elektryczny na spalinowy i na odwrót,
-Jeśli którykolwiek z napędów zawiedzie (np. z powodu zapchanych filtrów lub pustych akumulatorów), drugi napęd może zostać natychmiast uruchomiony, zapewniając bezpieczną kontynuację podróży,
- Zintegrowane łożysko oporowe można zamontować w każdym miejscu wału napędowego, a ponadto pasuje do każdego modelu silnika i przekładni,
- Do obsługi elementów napędu, czyli przekładni elsail-Gearbox oraz elsail-Powerbox sterującego prędkością, można wykorzystać standardowe cięgna sterowania,
- Możliwość wykorzystania prawie każdego typu wału elastycznego,
- Zabezpieczenia uniemożliwiają jednoczesne uruchomienie silnika spalinowego i elektrycznego oraz chronią przez przeciążaniem układu elektrycznego,
- Bezobsługowa konstrukcja,
- Dostawa obejmuje komplet przewodów elektrycznych,
- Standard obejmuje wały Ø 20 - 40 mm (większe średnice na życzenie),
- Współpraca z przełożeniem od 1:1 do 4.5:1, a więc elsail będzie pracować z każdym układem napędowym.

Specyficzne kody

Łapy specjalne


Silniki Beta Marine mogą zostać wyposażone w opcjonalne wsporniki, które są dopasowane do fundamentu istniejącego w jednostce. Dzięki temu można oszczędzić dużo czasu i specjalistycznej pracy, a nowy silnik zostanie wmontowany dokładnie w położenie starego silnika.

Wyjście na bojler - OPCJA

Wszystkie silniki Beta Marine mogą być opcjonalnie wyposażone w wyjście na bojler.
Jest to niezwykle przydatna opcja ponieważ silnik potrafi zagrzać nawet duży bojler w kilkanaście minut.

Pompka do usuwania oleju z silnika


Montowana standardowo na silnikach Beta 14 - Beta 115 (z wyjątkiem Beta 10 i Beta 50)

Kolanko wtryskowe podwyższone - 150mm


Kolanko wtryskowe podniesione w stosunku do standardowego o 150mm.
Umożliwia ono łatwiejszy montaż tłumika "waterlock", jeśli silnik musi być zamontowany nisko na dnem.

Podwyższone kolanko jest dostępne dla silników Beta 10, 14, 16, 20, 25, 30, 35, 38, 45T, 43, 50 & 60.

Kolanko wtryskowe podwyższone - 200mm



Kolanko wtryskowe podniesione w stosunku do standardowego o 200mm.
Umożliwia ono łatwiejszy montaż tłumika "waterlock", jeśli silnik musi być zamontowany nisko na dnem.

Podwyższone kolanko jest dostępne dla silników Beta 10, 14, 16, 20, 25, 30, 35, 38, 45T, 43, 50 & 60.

Kolanko wtryskowe podwyższone - 140mm (Yanmar/Volvo)


Kolanko wtryskowe podniesione w stosunku do standardowego o 140mm i wygięte na prawą burtę.
Umożliwia ono łatwiejszy montaż tłumika "waterlock", jeśli silnik musi być zamontowany nisko na dnem a ponadto pozwala zostawić układ wydechowy w niezmienionym położeniu po demontażu silników Volvo i Yanmar, które mają najczęściej wydechy wyprowadzone na prawą burtę.

Podwyższone kolanko jest dostępne dla silników Beta 30, 35, 38, 45T, 43, 50 & 60.

Pompa wody zaburtowej skierowana w tył



Zdalny filtr oleju


W przypadku gdy zabudowa komory silnika uniemożliwia dostęp do filtra oleju, możemy zaoferować zdalny filtr oleju, który montujemy w łatwo dostępnym miejscu, np. na ścianie komory silnika.

Wałek zdawczy mocy - PTO montowany na silniku


W silnikach beta Marine możemy fabrycznie zamontować wałek zdawczy mocy, który umożliwia podłączenie różnych urządzeń do silnika.

Na silnikach Beta 10, 14, 16, 20, 25, 30, 35, 38 & 45T – stosujemy wałek o średnicy 32mm.
Na silnikach Beta 43, 50, 60, 70T, 75, 85T, 90T, 105T & 115T – stosujemy wałek o średnicy 38mm.


Szyny montażowe


Na życzenie możemy fabrycznie wykonać szyny montażowe zintegrowane z silnikiem.
Szyny takie umożliwiają montaż dodatkowych urządzeń, np. pompa zęzowa, kompresor do lodu, czy pompa hydrauliczna.

Rozwiązanie to jest dostępne na wszystkich silnikach Beta.

Montaż pompy hydraulicznej


Do wszystkich silników oferujemy montaż dostarczonej przez klienta pompy hydraulicznej.
Zdjęcie przedstawia zespół pompy hydraulicznej i pompy zęzowej (wirnikowej) zabudowane na silniku Beta Marine.

Pompa zęzowa


Oferujemy montaż pompy zęzowej ze sprzęgłem elektromagnetycznym na wszystkich silnikach.

Zdjęcie przedstawia pompę zęzową zamontowaną na silniku wyposażonym w 2 alternatory.

Sprężarka do lodu


Oferujemy przygotowanie silnika pod montaż sprężarki wo wytwarzania lodu. Na życzenie możemy zamontować dostarczony przez klienta kompresor na wszystkich silnikach Beta Marine.

Wyjście na chłodzenie dławicy


Na życzenie możemy wykonać na silniku dodatkowe wyjście na chłodzenie dławicy.

Antysyfon


W przypadku, gdy silnik instalowany jest poniżej linii wodnej (decyduje wysokość wtrysku wody do kolanka wydechowego - patrz instrukcja) konieczne jest zastosowanie zaworu antysyfonowego, którego zadaniem jest nie dopuścić do zalania silnika przez wodę z poboru wody zaburtowej.

Zewnętrzna pompa paliwa


Zewnętrzna pompa paliwa służy do podawania paliwa, jeśli zbiornik znajduje się znacznie poniżej silnika.
Silnik radzi sobie ze zbiornikami znajdującymi się do 50cm (pobór) poniżej silnika. Jeśli natomiast pobór w zbiorniku znajduje się ponad 75cm poniżej silnika, taka pompa na pewno będzie potrzebna.

Priorytet ładowania - VSR


Priorytet ładowania to przekaźnik odpowiedzialny za właściwe ładowanie akumulatora rozruchowego.
Z zasady silnik powinien ładować wszystkie akumulatory na jednostce, jednak akumulator rozruchowy musi mieć priorytet.
Przekaźnik taki montujemy pomiędzy akumulatorem rozruchowym a akumulatorami bytowymi. Przekaźnik odcina akumulatory bytowe i cały czas mierzy poziom naładowania akumulatora rozruchowego. Gdy napięcie na akumulatorze rozruchowym osiągnie wartośc nominalną, przekaźnik podłącza ładowanie na akumulatory bytowe.

Dzięki temu unikamy niebezpieczeństwa rozładowania akumulatora rozruchowego.

Suchy tłumik z kompensatorem


Wszystkie silniki Beta Marine mogą być wyposażone w suchy tłumik. Wiąże się to najczęściej z wykonaniem tzw. chłodzenia kilowego, gdzie rezygnujemy z chłodzenia wodą zaburtową i chłodzimy silnik poprzez wymiennik płytowy zintegrowany z kadłubem. Jest to o tyle korzystne, że jeśli jednostka przez całą zimę pozostaje na wodzie, nie ma niebezpieczeństwa rozmrożenia silnika, ponieważ na silniku nie ma w ogóle wody, ponieważ w układzie chłodzenia znajduje się tylko odporne na mrozy chłodziwo.

W takie sytuacji najczęściej wykonujemy suchy wydech.


Zdalny zbiornik wyrównawczy


W przypadku, gdy do silnika podłączony jest bojler, który jest powyżej silnika należy zastosować zdalny zbiornik wyrównawczy montowany powyżej silnika. Będąc najwyższym punktem w układzie będzie zbierać powietrze i nie dopuści do zapowietrzenia układu chłodzenia i przegrzania silnika.

Separator wody w paliwie


Separator wody jest niezbędnym elementem wyposażenia silnika. Prawidłowo zamontowany i regularnie sprawdzany zapewni bezpieczną pracę silnika.

Microseprator


Microseprator to najbardziej zaawansowany separator wody w paliwie. Jest niezwykle skuteczny w oddzielaniu wody i co ważne nie ma filtrów wymiennych. Konstrukcja filtra wykorzystuje różnice fizykochemiczne pomiędzy woda i paliwem i poprzez tarcie oddziela wodę od paliwa. Woda następnie zbiera się w dolnej części korpusu, skąd może być łatwo spuszczona.

Dodatkowym elementem wyposażenia Microsepratora jest czujnik wody podłączony do korpusu i alarmując gdy należ opróżnić wodę.