Generatory Beta Marine oparte na silniku Volvo
Nasza oferta obejmuje generatory oparte na silnikach Volvo chłodzonych poprzez kolektor wydechowy z wymiennikiem ciepła. Wszystkie silniki z tej serii mogą uzyskać pełną klasę. Możemy także zaoferować silniki chłodzone poprzez wymiennik kilowy/ denny (poszyciowy) a także (w niektórych przypadkach) chłodzony wentylatorem poprzez radiator – ceny tych alternatywnych rozwiązań podajemy na życzenie (wersje chłodzone radiatorem są także dostępne w silnikach D9, D12 i D16). Standardowo oferujemy prądnice marynistyczne Mecc Alte. Jako opcję dostępne są także prądnice Newage Stamford (obecnie Cummins Generator Technologies).
- zmarynizowany silnik Volvo chłodzony poprzez wymiennik ciepła, przystosowany do pracy ciągłej zgodnie z ISO 3046. Jest to agregat morski z możliwością uzyskania pełnej klasy. Standardowa wersja obejmuje podwójne filtry paliwa i elastyczne złącza paliwa na zasilaniu i powrocie o dużej wytrzymałości na ogień – zatwierdzone przez towarzystwa klasyfikacyjne. Podwójne (dwuścienne) wtryskowe przewody paliwa w silniku D5 i D7 – nie są one wymagane w przypadku innych modeli silnika ponieważ zastosowano tam pompowtryski.
- układ chłodzenia oparty na wymienniku ciepła wykonanym z rurek miedzioniklowych, pompach wody zaburtowej i pompie wody krążącej w obiegu zamkniętym, chłodnicę oleju oraz pompkę do usuwania oleju z miski olejowej,
- chłodzone wodą kolektory wydechowe z kolankiem i kompensatorem wyprowadzającymi spaliny.
- 24-woltowy układ rozruchowy wraz z alternatorem do ładowania akumulatora rozruchowego oraz elektromagnesem do wyłączania silnika; Izolowany powrót dostosowany do warunków morskich,
- panel łączący funkcję Start/Stop silnika oraz funkcje alarmowe i kontrolne; zamontowany jest on na agregacie i podłączony do podzespołów silnika; modele D5 i D7 posiadają nasz standardowy panel zawierający: stacyjkę na kluczyk do uruchamiania i odstawiania silnika, wskaźnik ciśnienia oleju, wskaźnik temperatury chłodziwa, tachometr/ licznik godzin pracy, układ automatycznego odstawiania silnika w przypadku niskiego ciśnienia oleju, wysokiej temperatury chłodziwa, zbyt dużych obrotów silnika; lampki wskazujące błędy oraz tryb pracy - panel umożliwia także samodzielne podłączenie wyłącznika awaryjnego; modele D9, D12 i D16 zawierają modularny sterownik silnika w wersji morskiej z przyciskami do uruchamiania i odstawiania silnika, zatwierdzony przez towarzystwa klasyfikacyjne, który kontroluje wszystkie parametry silnika; zamontowany ekran umożliwia bezpośredni odczyt ciśnienia oleju, temperatury wody i podaje informacje o stanie silnika - moduł ten umożliwia także automatyczne odstawienie silnika w przypadku wystąpienia błędu lub awarii i posiada możliwość wysłania sygnału do układu sterowania statku,
- sterownik obrotów silnika utrzymujący obroty zgodnie z wymogami normy ISO 3046 dla agregatów zbudowanych na silnikach wysokoprężnych,
- standardowy filtr paliwa, oleju i powietrza Volvo,
- marynistyczna prądnica Mecc Alte spełniająca normy ISO, 4-biegunowa, bezszczotkowa, z autowentylacją spełniająca normę wodoszczelności IP 23, oparta na pojedynczym łożysku. Prądnica jest wyposażona w autoregulację i samowzbudzanie, posiada skrzynkę połączeniową wraz automatycznym regulatorem napięcia i jest w pełni dostosowana do pracy w temperaturze 45°C,
- silnik i prądnica są połączone i zamontowane na stalowej podstawie,
- marynistyczne amortyzatory gumowe izolują agregat od konstrukcji statku,
- kolor: zielony - typ Volvo (lub inny, na życzenie),
- każdy agregat przechodzi test pod pełnym obciążeniem, zgodnie z procedurą jakościową zawartą w dokumencie QA001. (W przypadku silników z turbodoładowaniem dopuszczalne obciążenie jest obniżone zgodnie z ISO 3046).
Specyfikacja
4 bieguny 50Hz przy 1500 obr/min - 3 fazy | 4 bieguny 60Hz przy 1800 obr/min - 3 fazy | ||||
Model generatora | Moc w kVA 3 fazy przy 0.8 PF | Moc silnika w kW zgodnie z IMO | Moc w kVA 3 fazy przy 0.8 PF | Moc silnika w kW zgodnie z IMO | Prądnica AC Mecc Alte^ |
D5A T | 88 | 77 | 93 | 81 | ECP34-2S - SB^^ |
D5A T - RAD* | 83 | 73 | 85 | 74 | ECP34-2S - SB^^ |
D5A TA | 106 | 92 | 116 | 100 | ECP34-1L - SB^^ |
D7A T | 134 | 116 | 142 | 122 | ECO38-1S - SB^^ |
D7A T - RAD* | 130 | 112 | 134 | 115 | ECO38-1S - SB^^ |
D7A TA | 159 | 139 | 170 | 148 | ECO38-2S - SB^^ |
D13A | 352 | 300 | 423 | 360 | ECO40-2S -TB^^ |
D13A -RAD* | 339 | 289 | 410 | 349 | ECO40-2S -TB^^ |
D13B | 423 | 360 | 470 | 400 | ECO40-3S -TB^^ |
D13B -RAD* | 400 | 349 | 448 | 381 | ECO40-3S -TB^^ |
D16 | 530 | 450 | 488 | 500 | ECO40-2L -TB^^ |
D16 - RAD* | 508 | 433 | 553 | 470 | ECO40-2L -TB^^ |
^ Także dostępne prądnice Newage Stamford.
SB^^ - Standardowo na pojedynczym łożysku. Podwójne łożysko i sprzęgło elastyczne dostępne jako opcja.
TB^^ - Podwójne łożysko i sprzęgło elastyczne w standardzie.
*RAD - Chłodzone poprzez radiator
Dane silników 3-fazowych | Wymiary i masa |
| |||||||
Model generatora | Pojemność l | Cylindry | Doładowanie | A (mm) | B (mm) | C (mm) | Masa (kg)* | ||
D5A T | 4,76 | 4 rzędowo | Turbosprężarka | 1756 | 886 | 1281 | 1150 | ||
D5A T - RAD* | 4,76 | 4 rzędowo | Turbosprężarka | 2053 | 886 | 1515 | 1300 | ||
D5A TA | 4,76 | 4 rzędowo | Turbosprężarka & Intercooler | 1836 | 886 | 1281 | 1176 | ||
D7A T | 7,15 | 6 rzędowo | Turbosprężarka | 2109 | 1021 | 1309 | 1440 | ||
D7A T - RAD* | 7,15 | 6 rzędowo | Turbosprężarka | 2443 | 1021 | 1309 | 1675 | ||
D7A TA | 7,15 | 6 rzędowo | Turbosprężarka & Intercooler | 2109 | 1021 | 1309 | 1490 | ||
D13A | 12,78 | 6 rzędowo | Turbosprężarka & Intercooler | 2547 | 1090 | 1428 | 3010 | ||
D13A -RAD* | 12,78 | 6 rzędowo | Turbosprężarka & Intercooler | 3039 | 1133 | 1713 | 3040 | ||
D13B | 12,78 | 6 rzędowo | Turbosprężarka & Intercooler | 2547 | 1090 | 1428 | 3063 | ||
D13B -RAD* | 12,78 | 6 rzędowo | Turbosprężarka & Intercooler | 3039 | 1133 | 1713 | 3093 | ||
D16 | 16,12 | 6 rzędowo | Turbosprężarka & Intercooler | 2840 | 1133 | 1460 | 3750 | ||
D16 - RAD* | 16,12 | 6 rzędowo | Turbosprężarka & Intercooler | 3380 | 1378 | 2200 | 3840 |