Generatory Beta Marine oparte na silniku Cummins
Nasza podstawowa oferta obejmuje generatory oparte na silnikach Cummins chłodzonych poprzez kolektor wydechowy z wymiennikiem ciepła. Możemy także zaoferować silniki chłodzone poprzez wymiennik kilowy lub poprzez radiator. Standardowo oferujemy prądnice marynistyczne Mecc Alte. Jako opcje dostępne są także prądnice Newage Stamford (obecnie Cummins Generator Technologies).
Generatory morskie zbudowane i przetestowane przez Beta Marine Limited charakteryzują się stałym, stałym wydatkiem mocy, przy prądzie przemiennym trójfazowym, współczynniku mocy 0,8 i możliwością 10% przeciążenia, zgodnie ze standardem ISO 3046. Standardowa wersja obejmuje:
- zmarynizowany silnik Cummins Marine chłodzony poprzez wymiennik ciepła, przystosowany do pracy ciągłej zgodnie z ISO 3046,
- układ chłodzenia oparty na wymienniku ciepła wykonanym z rurek miedzioniklowych, pompach wody zaburtowej i pompie wody krążącej w obiegu zamkniętym; ponadto kolektor wydechowy chłodzony wodą,
- kolanko wydechowe wraz z kompensatorem,
- 24-woltowy układ rozruchowy wraz z alternatorem do ładowania akumulatora rozruchowego oraz elektromagnesem do wyłączania silnika; izolowany powrót dostosowany do warunków morskich.
- panel sterowania z przyciskiem Start/Stop silnika, alarmem, zamontowany na generatorze i podłączony do podzespołów silnika, zawierający: stacyjkę na kluczyk do uruchamiania i odstawiania silnika, wskaźnik ciśnienia oleju, wskaźnik temperatury chłodziwa, tachometr/ licznik godzin pracy, układ automatycznego odstawiania silnika w przypadku niskiego ciśnienia oleju, wysokiej temperatury chłodziwa, zbyt dużych obrotów silnika, a ponadto lampki wskazujące błędy, tryb pracy oraz możliwość podłączenia wyłącznika bezpieczeństwa zamontowanego na statku,
- sterownik obrotów silnika utrzymujący obroty zgodnie z wymogami normy ISO 3046 dla agregatów zbudowanych na silnikach wysokoprężnych,
- standardowy filtr paliwa, oleju i powietrza Cummins; elastyczne połączenia przewodów paliwa,
- chłodnica oleju oraz pompka do usuwania oleju z silnika,
- suchy filtr powietrza,
- marynistyczna prądnica Mecc Alte spełniająca normy ISO, 4-biegunowa, bezszczotkowa, z autowentylacją spełniająca normę wodoszczelności IP 22, oparta na pojedynczym łożysku; prądnica jest wyposażona w autoregulację i samowzbudzanie,
- silnik i prądnica są połączone i zamontowane na stalowej podstawie.,
- marynistyczne amortyzatory gumowe izolują agregat od konstrukcji statku,
- kolor: biały – typ Cummins (lub inny, na życzenie),
- każdy generator przechodzi test pod pełnym obciążeniem, zgodnie z procedurą jakościową zawartą w dokumencie QA001, (w przypadku silników z turbodoładowaniem dopuszczalne obciążenie jest obniżone zgodnie z ISO 3046.
Specyfikacja4 bieguny 50Hz przy 1500 obr/min - 3 fazy
4 bieguny 60Hz przy 1800 obr/min - 3 fazy
Model generatora
Moc w kVA 3 fazy przy 0.8 PF
Moc silnika w kW zgodnie z IMO
Moc w kVA 3 fazy przy 0.8 PF
Moc silnika w kW zgodnie z IMO
Prądnica AC Newage Stamford^
6BT5.9D1M
85
78
101
91
UCM274E1 - SB^^
6BT5.9D2M
102
91
129
112
UCM274F1 - SB^^
6CT8.3DM
140
122
160
140
UCM274H1 - SB^^
6CTA8.3DM
185
164
225
201
HCM434C - SB^^
QSB7DMA
135
122
157
142
UCM274H1 - SB^^
QSB7DMB
186
164
208
186
HCM434C - SB^^
QSM11DMA
240
265
308
265
HCM434E2 -TB^^
QSM11DMB
308
265
370
317
HCM434F2 -TB^^
KTA19D1MA
420*
358
500
425
HCM534E2 -TB^^
KTA19D1MB
480*
410
570
485
HCM534E2 -TB^^
QSK19DM
625*
526
710
597
HCM634G2 -TB^^
KTA38D1MA
885*
746
975
821
HCM634K2 -TB^^
KTA38D1MB
1040*
880
1150
970
PM734B2 -TB^^
* Moc jest podana dla 415V. Niższe napięcia mogą zredukować moc lub wymagać większej ramy prądnicy.
^ Także dostępne prądnice Mecc Alte i Leroy Somer.
SB^^ - Standardowo na pojedynczym łożysku. Podwójne łożysko i sprzęgło elastyczne dostępne jako opcja.
TB^^ - Podwójne łożysko i sprzęgło elastyczne w standardzie.Dane silników 3-fazowych
Wymiary i masa
*Masa w przybliżeniuModel generatora
Pojemność l
Cylindry
Doładowanie
A (mm)
B (mm)
C (mm)
Masa (kg)*
6BT5.9D1M
5,9
6 rzędowo
Turbosprężarka
1928
790
1175
1049
6BT5.9D2M
5,9
6 rzędowo
Turbosprężarka
1928
790
1175
1087
6CT8.3DM
8,3
6 rzędowo
Turbosprężarka
2103
852
1613
1670
6CTA8.3DM
8,3
6 rzędowo
Turbosprężarka & Aftercooler
2306
852
1613
1900
QSB7DMA
6,7
6 rzędowo
Turbosprężarka & Aftercooler
1932
935
1167
1370
QSB7DMB
6,7
6 rzędowo
Turbosprężarka & Aftercooler
2135
935
1167
1600
QSM11DMA
10,8
6 rzędowo
Turbosprężarka & Aftercooler
2450
1335
1464
2800
QSM11DMB
10,8
6 rzędowo
Turbosprężarka & Aftercooler
2630
1335
1464
2935
KTA19D1MA
19
6 rzędowo
Turbosprężarka & Aftercooler
3500
1540
2100
4000
KTA19D1MB
19
6 rzędowo
Turbosprężarka & Aftercooler
3500
1540
2100
4100
QSK19DM
19
6 rzędowo
Turbosprężarka & Aftercooler
3545
1322
2100
6200
KTA38D1MA
38
12 V
Turbosprężarka & Aftercooler
4500
1900
2100
8000
KTA38D1MB
38
12 V
Turbosprężarka & Aftercooler
4500
1900
2100
8200