Generatory Beta Marine oparte na silniku Deutz
- zmarynizowanego silnika Deutz wyprodukowanego w Niemczech,
- układ chłodzenia oparty na wymienniku ciepła wykonanym z rurek miedzioniklowych, pompach wody zaburtowej i pompie wody krążącej w obiegu zamkniętym,
- wyłączniki alarmowe ciśnienia i temperatury wody,
- kolektor wydechowy chłodzony wodą wraz z kompensatorem,
- 24-woltowy układ rozruchowy wraz z alternatorem do ładowania akumulatora rozruchowego oraz elektromagnesem do wyłączania silnika. Izolowany powrót dostosowany do warunków morskich.
- panel sterowania z przyciskiem Start/Stop silnika, alarmem, zamontowany na agregacie i podłączony do podzespołów silnika, zawierający: zatwierdzony do użycia w warunkach morskich modularny sterownik silnika monitorujący parametry silnika z przyciskami do uruchamiania i odstawiania oraz z wyświetlaczem bezpośredni odczyt ciśnienia oleju i wody chłodzącej oraz stan silnika -moduł ten umożliwia automatyczne wyłączenie silnika w przypadku wystąpienia błędu oraz umożliwia podanie sygnału do układu sterowania statku,
- sterownik obrotów silnika utrzymujący obroty zgodnie z wymogami normy ISO 3046 dla agregatów zbudowanych na silnikach wysokoprężnych,
- standardowy filtr oleju z pompką do usuwania oleju z silnika; chodnica oleju; wyłączniki temperaturowe i ciśnieniowe,
- standardowy filtr paliwa oraz filtr podwójny.; przewody elastyczne odporne na ogień z uznaniem towarzystwa klasyfikacyjnego; dwuścienne przewody paliwowe wysokiego ciśnienia z alarmem wycieku,
- marynistyczna prądnica Mecc Alte spełniająca normy ISO, 4-biegunowa, bezszczotkowa, z autowentylacją spełniająca normę wodoszczelności IP 23, oparta na pojedynczym łożysku (większe agregaty mają podwójne łożysko). Prądnica jest wyposażona w autoregulację napięcia i samowzbudzanie. Prądnica spełnia standardy morskie pod względem wzrostu temperatury (Klasa “F") w warunkach maszynowni okrętowej, gdzie temperatura dochodzi do 45/50°C.
- silnik i prądnica są połączone i zamontowane na stalowej podstawie,
- marynistyczne amortyzatory gumowe izolują agregat od konstrukcji statku,
- każdy agregat przechodzi test pod pełnym obciążeniem, zgodnie z procedurą jakościową zawartą w dokumencie QA001,
- kolor: szary – typ Deutz (lub inny, na życzenie),
- specyfikacja pozwalająca uzyskać klasę.
Specyfikacja
4 bieguny 50Hz przy 1500 obr/min - 3 fazy | 4 bieguny 60Hz przy 1800 obr/min - 3 fazy | ||||
Model generatora | Moc w kVA 3 fazy przy 0.8 PF | Moc silnika w kW zgodnie z IMO | Moc w kVA 3 fazy przy 0.8 PF | Moc silnika w kW zgodnie z IMO | Prądnica AC Mecc Alte^ |
BF4M1013M | 88 | 77 | 93 | 81 | ECP34-2S - SB^^ |
BF4M1013MC | 106 | 92 | 116 | 100 | ECP34-1L - SB^^ |
BF6M1013M | 134 | 116 | 142 | 122 | ECO38-1SN - SB^^ |
BF6M1013MC | 159 | 139 | 170 | 148 | ECO38-2SN - SB^^ |
BF6M1015M | 246 | 210 | 268 | 228 | ECO38-2LN -TB^^ |
BF6M1015MC | 330 | 285 | 364 | 310 | ECO40-1S -TB^^ |
BF8M1015MC | 450 | 380 | 490 | 413 | ECO40-3S -TB^^ |
^ Także dostępne prądnice Newage Stamford i Leroy Somer.
SB^^ - Standardowo na pojedynczym łożysku. Podwójne łożysko i sprzęgło elastyczne dostępne jako opcja.
TB^^ - Podwójne łożysko i sprzęgło elastyczne w standardzie.
Dane silników 3-fazowych | Wymiary i masa |
| |||||||
Model generatora | Pojemność l | Cylindry | Doładowanie | A (mm) | B (mm) | C (mm) | Masa (kg)* | ||
BF4M1013M | 4,8 | 4 rzędowo | Turbosprężarka & Intercooler | 1879 | 942 | 1339 | 1120 | ||
BF4M1013MC | 4,8 | 4 rzędowo | Turbosprężarka & Intercooler | 1879 | 942 | 1339 | 1165 | ||
BF6M1013M | 7,2 | 6 rzędowo | Turbosprężarka & Intercooler | 2111 | 942 | 1339 | 1390 | ||
BF6M1013MC | 7,2 | 6 rzędowo | Turbosprężarka & Intercooler | 2111 | 942 | 1339 | 1470 | ||
BF6M1015M | 11,9 | 6 V | Turbosprężarka & Intercooler | 2188 | 1318 | 1207 | 2186 | ||
BF6M1015MC | 11,9 | 6 V | Turbosprężarka & Intercooler | 2238 | 1318 | 1282 | 2561 | ||
BF8M1015MC | 15,9 | 8 V | Turbosprężarka & Intercooler | 2414 | 1334 | 1291 | 2761 |