Generatory Beta Marine oparte na silniku SCANIA
Nasza oferta obejmuje generatory oparte na silnikach Scania chłodzonych poprzez kolektor wydechowy z wymiennikiem ciepła o specyfikacji umożliwiającej nadanie pełnej klasy. Możemy także zaoferować silniki chłodzone poprzez wymiennik kilowy/ poszyciowy (Generatory Scania nie mogą mieć chłodzenia poprzez radiator). Standardowo oferujemy prądnice marynistyczne Mecc Alte. Jako opcję dostępne są także prądnice Newage Stamford (obecnie Cummins Generator Technologies)
Generatory morskie zbudowane i przetestowane przez Beta Marine Limited charakteryzują się stałym, ciągłym wydatkiem mocy (Prime), o prądzie trzyfazowym, 0,8 P.F. i możliwości 10% przeciążenia, zgodnie ze standardem ISO. W wersji standardowej składają się z:
- zmarynizowanego silnika SCANIA wyposażonego w wymiennik ciepła chłodzony wodą, przystosowane do ciągłej pracy i podane parametry odpowiadają Heavy Duty, zgodnie z ISO 3046; specyfikacja silnika umożliwia otrzymanie pełnej klasy, obejmuje ona: podwójny filtr paliwa i elastyczne złącza paliwa dla zasilania i powrotu (posiadają one uznanie klasowe); w przypadku silników Scania nie są wymagane podwójne przewody paliwowe ponieważ wyposażono je w pompowtryski,
- układ chłodzenia oparty na wymienniku ciepła wykonanym z rurek miedzioniklowych, pompach wody zaburtowej i pompie wody krążącej w obiegu zamkniętym. W zestawie znajduje się pompa do usuwania oleju z miski olejowej,
- kolektor wydechowy chłodzony wodą wraz z kompensatorem,
- 24-woltowy układ rozruchowy wraz z alternatorem do ładowania akumulatora rozruchowego oraz elektromagnesem do wyłączania silnika; Izolowany powrót dostosowany do warunków morskich,
- panel sterowania z przyciskiem Start/Stop silnika, alarmem, zamontowany na agregacie i podłączony do podzespołów silnika, zawierający: zatwierdzony do użycia w warunkach morskich modularny sterownik silnika monitorujący parametry silnika z przyciskami do uruchamiania i odstawiania oraz z wyświetlaczem bezpośredni odczyt ciśnienia oleju i wody chłodzącej oraz stan silnika - moduł ten umożliwia automatyczne wyłączenie silnika w przypadku wystąpienia błędu oraz umożliwia podanie sygnału do układu sterowania statku,
- sterownik obrotów silnika utrzymujący obroty zgodnie z wymogami normy ISO 3046 dla agregatów zbudowanych na silnikach wysokoprężnych,
- standardowy filtr oleju, paliwa i powietrza Scania,
- marynistyczna prądnica Mecc Alte spełniająca normy ISO, 4-biegunowa, bezszczotkowa, z autowentylacją spełniająca normę wodoszczelności IP 23, oparta na pojedynczym łożysku. Prądnica jest wyposażona w autoregulację i samowzbudzanie. Prądnica spełnia standardy morskie pod względem wzrostu temperatury (Klasa “F") w warunkach maszynowni okrętowej, gdzie temperatura dochodzi do 45/50°C,
- silnik i prądnica są połączone i zamontowane na stalowej podstawie,
- marynistyczne amortyzatory gumowe izolują agregat od konstrukcji statku,
- kolor: czerwony – typ Scania (lub inny, na życzenie),
- każdy agregat przechodzi test pod pełnym obciążeniem, zgodnie z procedurą jakościową zawartą w dokumencie QA001.
Specyfikacja
4 bieguny 50Hz przy 1500 obr/min - 3 fazy | 4 bieguny 60Hz przy 1800 obr/min - 3 fazy | ||||
Model generatora | Moc w kVA 3 fazy przy 0.8 PF | Moc silnika w kW zgodnie z IMO | Moc w kVA 3 fazy przy 0.8 PF | Moc silnika w kW zgodnie z IMO | Prądnica AC Mecc Alte^ |
DI09 074M 04-01A | 200 | 199 | 200 | 199 | ECO38-1L/4 -TB^^ |
DI09 074M 04-01B | 230 | 199 | 230 | 199 | ECO38-2L/4 -TB^^ |
DI09 074M 04-02 | 255 | 217 | 255 | 217 | ECO38-2L/4 -TB^^ |
DI09 074M 04-03 | 316 | 269 | 316 | 269 | ECO40-1S/4 -TB^^ |
DI13 074M 04-04 | 331 | 285 | 331 | 285 | ECO40-1S/4 -TB^^ |
DI13 074M 04-05 | 379 | 323 | 379 | 323 | ECO40-2S/4 -TB^^ |
DI13 074M 04-01 | - | - | 442 | 376 | ECO40-2S/4 -TB^^ |
DI13 074M 04-02 | 442 | 376 | 500 | 426 | ECO40-1L/4 -TB^^ |
DI13 074M 04-03 | 500 | 426 | - | - | ECO40-1.5L/4 -TB^^ |
DI16 074M 04-01 | 505 | 430 | 550 | 468 | ECO40-1.5L/4 -TB^^ |
DI16 074M 04-02 | 530 | 450 | 600 | 511 | ECO40-2L/4 -TB^^ |
DI16 074M 04-03 | 565 | 480 | 650 | 553 | ECO40-2L/4 -TB^^ |
DI16 074M 04-04 | 600 | 511 | 700 | 596 | ECO43-1S/4 -TB^^ |
DI16 090M 04-45 | 635 | 535 | 760 | 640 | ECO43-1S/4 -TB^^ |
^ Także dostępne prądnice Newage Stamford i Leroy Somer.
TB^^ - Podwójne łożysko i sprzęgło elastyczne w standardzie.
Dane silników 3-fazowych | Wymiary i masa |
| |||||||
Model generatora | Pojemność l | Cylindry | Doładowanie | A (mm) | B (mm) | C (mm) | Masa (kg)* | ||
DI09 074M 04-01A | 9,3 | 5 rzędowo | Turbosprężarka | 2400 | 975 | 1318 | 2185 | ||
DI09 074M 04-01B | 9,3 | 5 rzędowo | Turbosprężarka | 2400 | 975 | 1318 | 2270 | ||
DI09 074M 04-02 | 9,3 | 5 rzędowo | Turbosprężarka | 2400 | 975 | 1318 | 2270 | ||
DI09 074M 04-03 | 9,3 | 5 rzędowo | Turbosprężarka | 2449 | 975 | 1318 | 2405 | ||
DI13 074M 04-04 | 12,7 | 6 rzędowo | Turbosprężarka | 2481 | 1102 | 1368 | 2608 | ||
DI13 074M 04-05 | 12,7 | 6 rzędowo | Turbosprężarka | 2481 | 1102 | 1368 | 2618 | ||
DI13 074M 04-01 | 12,7 | 6 rzędowo | Turbosprężarka | 2481 | 1102 | 1368 | 2618 | ||
DI13 074M 04-02 | 12,7 | 6 rzędowo | Turbosprężarka | 2530 | 1102 | 1368 | 2783 | ||
DI13 074M 04-03 | 12,7 | 6 rzędowo | Turbosprężarka | 2530 | 1102 | 1368 | 2786 | ||
DI16 074M 04-01 | 16,4 | 8 V | Podwójna turbosprężarka | 2618 | 1172 | 1311 | 3672 | ||
DI16 074M 04-02 | 16,4 | 8 V | Podwójna turbosprężarka | 2618 | 1172 | 1311 | 3878 | ||
DI16 074M 04-03 | 16,4 | 8 V | Podwójna turbosprężarka | 2618 | 1172 | 1311 | 3878 | ||
DI16 074M 04-04 | 16,4 | 8 V | Podwójna turbosprężarka | 2756 | 1172 | 1356 | 4162 | ||
DI16 090M 04-45 | 16,4 | 8 V | Podwójna turbosprężarka | 2756 | 1172 | 1356 | 4162 |