Sprzęgła elastyczne.
Każdy silnik i przekładnia powinny być wyposażone w sprzęgła elastyczne, które pochłaniają drgania skrętne i wyciszają pracę napędu.
Ponadto sprzęgło ma za zadanie pochłonąć gwałtowne udary, aby chronić przekładnię, której naprawa zawsze jest kosztowna.
W naszych rozwiązaniach stosujemy przede wszystkim kompozytowe sprzęgła elastyczne, które są odporne na działanie oleju i paliw a ich właściwości nie degradują się z biegiem czasu, co niestety ma miejsce w przypadku sprzęgieł gumowych, które sztywnieją i pękają z upływem czasu.
Sprzęgło to jest dodatkowo zabezpieczone przed całkowitym zniszczeniem. Metalowe płaskowniki utrzymują połączenie pomiędzy wałem i przekładnią, nawet w przypadku pęknięcia sprzęgła wynikającego na z uderzenia śruby w kamień.
Ponadto sprzęgło ma za zadanie pochłonąć gwałtowne udary, aby chronić przekładnię, której naprawa zawsze jest kosztowna.
W naszych rozwiązaniach stosujemy przede wszystkim kompozytowe sprzęgła elastyczne, które są odporne na działanie oleju i paliw a ich właściwości nie degradują się z biegiem czasu, co niestety ma miejsce w przypadku sprzęgieł gumowych, które sztywnieją i pękają z upływem czasu.
Sprzęgło to jest dodatkowo zabezpieczone przed całkowitym zniszczeniem. Metalowe płaskowniki utrzymują połączenie pomiędzy wałem i przekładnią, nawet w przypadku pęknięcia sprzęgła wynikającego na z uderzenia śruby w kamień.
Sprzęgła elastyczne kompozytowe wykonane są z trwałego i sprężystego poliuretanu. Zostały zaprojektowane w taki sposób, by pozostała niezbędna przestrzeń dla główek śrub mocujących, a jednocześnie by zmaksymalizować tłumienie drgań oraz zapewnić płynną pracę układu, nawet przy braku idealnego wyosiowania. Nawet idealne wyosiowanie może chwilowo być zaburzane podczas pracy jednostki na fali i tutaj właśnie sprzęgła elastyczne pokazują swoje zalety. Dzięki temu drgania są pochłaniane przez strukturę materiału oraz konstrukcję sprzęgła.
Sprzęgła dostępne są w różnych rozmiarach, np 4", 5", 6" a także o różnej wytrzymałości, zależnie od mocy silnika.
Od lat stosujemy tego typu sprzęgła w jednostkach rybackich, gdzie pracują bezawaryjnie przez szereg lat i tysiące motogodzin.
Zalety:
- Łatwy montaż.
- Nie wymaga przeróbek,
- Łatwy dostęp w przypadku okresowych przeglądów,
- Redukuje drgania skrętne,
- Automatycznie centruje wał śrubowy do skrzyni biegów,
- Redukcja przesztywnienia wału i niedokładności montażowych,
- Zwiększa żywotność napędu i poprawia komfort.
Śruby mocujące dostarczane są razem ze sprzęgłem.
Model sprzęgła elastycznego |
Dane kołnierza przekładni |
Dane sprzęgła elastycznego |
||||||||
Przekładnia |
Średnica |
Liczba |
Średnica otworów |
Rozstaw śrub |
Średnica zamka |
Średnica |
Długość |
Śruby |
Maksymalny |
|
SK014 |
B/W, PRM, ZF-Hurth, |
101,6 mm. |
4 |
10 mm. |
82,55 mm. |
63,5 mm. |
114,3 mm. |
32,5 mm. |
M10 |
214 Nm. |