Amortyzatory serii Y.
Dzięki odpowiedniemu projektowi amortyzatorów serii Y, po instalacji silnika możliwe jest dokonanie jego szybkiej regulacji. Wszystkie amortyzatory posiadają regulację wysokości. Stalowy pierścień u podstawy amortyzatora stanowi dodatkowe zabezpieczenie silnika. Elementy stalowe są ocynkowane w celu zabezpieczenia antykorozyjnego.
Aby odpowiednio dobrać amortyzator do silnika z naszej oferty wymagane są następujące informacje:
- Typ silnika i liczba cylindrów,
- Typ przekładni i redukcja,
- Masa silnika wraz z przekładnią,
- Miejsce koła zamachowego (standardowo między silnikiem a przekładnią, czy nietypowo),
- Rozkład łap montażowych silnika,
- Położenie środka ciężkości silnika (jeżeli nie da się określić środka ciężkości silnika, należy przyjąć, że masa rozkłada się w następujący sposób: 40% masy na przedniej parze amortyzatorów i 60% na tylnej parze amortyzatorów, od strony przekładni),
- Przy montażu silnika należy pamiętać by różnica między kompresją prawego i lewego amortyzatora była możliwie jak najmniejsza. Maksymalna różnica kompresji pary amortyzatorów nie może przekroczyć 1 mm. Uwaga - nie dotyczy to różnicy między przednią a tylną parą amortyzatorów, która może być większa w zależności od rozkładu masy!
Numer |
Zakres |
Średnica szpilki |
Kompresja | Odchylenie | Wysokość nakrętki regulacyjnej |
Y070/Y 75 | 18-60 kg | M16 x 1,5 | 2,3-8,5 mm | 2,3 mm | 12,7 mm |
Y071/Y 100 | 23-73 kg | M16 x 1,5 | 2,3-8,5 mm | 2,3 mm | 12,7 mm |
Y072/Y 150 | 28-109 kg | M16 x 1,5 | 2,3-8,5 mm | 2,3 mm | 12,7 mm |
Y073/Y 200 | 32-146 kg | M16 x 1,5 | 2,3-8,5 mm | 2,3 mm | 12,7 mm |
Y074/Y50 Y70 | 18-60 kg | M16 | 2,3-8,5 mm | 2,3 mm | 12,7 mm |