Chłodnica typu E to połączenie wielu lat doświadczeń wiodącego producenta układów chłodzenia na rynku europejskim.
Chłodnice typu E mogą służyć do chłodzenia silnika lub innych zastosować, gdzie potrzebne jest efektywne chłodzenie wody, chłodziwa lub oleju. Chłodnice można wykorzystywać przede wszystkim do chłodzenia silników przemysłowych i morskich, generatorów prądu, maszyn rolniczych, maszyn górniczych, pras hydraulicznych, wtryskarek i wielu innych maszyn i urządzeń.
Chłodnica typu E występuje w dwóch wersjach: przemysłowej i morskiej. Wersja morska tym się różni od przemysłowej, że posiada anody chroniące korpus przed korozją, a dekle są wykonane z brązu odpornego na słoną wodę. Ponadto w przypadku wersji morskiej, wloty wody chłodzącej mają większą średnicę niż w wersji przemysłowej. Wersja morska ma także korek spustowy, który umożliwia opróżnienie chłodnicy z wody na okres zimowy.
Chłodnica ma podwójne uszczelki chroniące przed wyciekami. Rdzeń chłodnicy ma elastyczne "zawieszenie" dzięki czemu lepiej znosi wahania temperatur.
Chłodnicę typu E można montować w każdej pozycji, ponieważ stopy montażowe można przestawić na dowolną ściankę chłodnicy.
Chłodnicę można łatwo rozebrać w celu czyszczenia lub okresowej kontroli.
Wymiary [mm] | L1 | 322 | |
L2 | 478 | ||
L3 | 518 | ||
Powierzchnia wymiany [m2] | 0,68 | ||
Objętość [L] | Na zewnątrz rurek | 1,18 | |
Wewnątrz rurek | - | ||
Waga [kg] | 9,90 | ||
Parametry pracy | Maks. ciśnienie [bar] | Na zewnątrz rurek | 16 |
Wewnątrz rurek | 10 | ||
Maks. temperatura [°C] | Na zewnątrz rurek | 120 | |
Wewnątrz rurek | 90 | ||
Materiał | Rurki | miedzionikiel | |
Kołnierz wewn. | mosiądz | ||
Przegroda | mosiądz | ||
Korpus | anodyzowane aluminium | ||
Dekiel | brąz | ||
O-ring | viton |