4-cylindrowy, turbodoładowany silnik diesla o mocy 45 KM, obrotach maksymalnych 3000 rpm i pojemności skokowej 1498 cm3.
Silnik spełnia surowe normy emisyjne i jest zgodny z europejską dyrektywą dot. emisji spalin dla silników do celów przyjemnościowych (RCD 2 - Recreational Craft Directive 2013/3/EU z poprawkami) a także spełnia normy amerykańskie (EPA Tier 3 - U.S Environmental Protection Agency ).
- podwójny układ chłodzenia: zamknięty (wewnętrzny) i otwarty, zbudowany na wymienniku ciepła, (dostępna jest także wersja oparta na wymienniku kilowym),
- pompę wody słodkiej,
- pompę wody zaburtowej,
- trwały kolektor wydechowy chłodzony wodą,
- mieszacz spalin wykonany techniką odlewu (jednorodna struktura odlewu wydłuża jego żywotność),
- w pełni mechaniczną pompę paliwa,
- filtry oleju, paliwa i powietrza,
- specjalny cichy filtr powietrza,
- pompkę do usuwania oleju z silnika, (może być także wykorzystywana do usuwania oleju z przekładni),
- koło zamachowe o wyjątkowo dużej masie, zapewniającym wyjątkowo równą pracę silnika na niskich obrotach,
- elastyczną tarczę sprzęgła Centa lub R&D Marine zaprojektowaną specjalnie do silników morskich,
- przekładnię mechaniczną o przełożeniu 2:1,
- amortyzatory gumowe (poduszki),
- 12V rozrusznik (opcjonalnie rozrusznik 24V),
- 70 A alternator (możliwość zamiany na większy alternator lub dodanie drugiego alternatora),
- cewka odcięcia silnika,
- panel sterowania „ABV" (z tachometrem/ rejestratorem godzin pracy, stacyjką na kluczyk oraz przyciskiem służącym do odstawiania silnika, diodami ostrzegawczymi i alarmem dźwiękowym sygnalizującym niskie ciśnienie oleju, wysoką temperaturę, brak ładowania oraz lampkę sygnalizującą normalną pracę) z 3-metrowym przewodem wraz ze złączką i gniazdkiem do przyłączenia wiązki silnika.
Silnik objęty jest 5-letnią gwarancją "Self Service", która umożliwia dokonanie przeglądów okresowych na własną rękę.
Beta Marine posiada serwisy w praktycznie każdym morskim kraju, gdzie zawijają żeglarze. Serwisy Beta Marine można znaleźć wszędzie: od Islandii, po Argentynę, od Tahiti, poprzez Australię, Nową Zelandię, Japonię, Zatokę Perską a na RPA kończąc.
Zobacz nasz katalog silników morskich Beta Marine
Specyfikacja Silnika
Cylindry | 4T |
KM | 45 |
Obroty | 3000 rpm |
Pojemność | 1498 cm3 |
Alternator | 12 V, 70 Amp |
Masa | 168 kg |
Wtrysk paliwa | pośredni |
Silnik bazowy | Kubota |
Średnica rury wydechowej | 60 |
Średnica przewodu paliwa | 8 mm |
Średnica podłączenia wody | Min. 25 mm |
Alternatory opcjonalne
Twój silnik może być wyposażony w opcjonalny alternator. Opcje te obejmują dodanie drugiego alternatora, zamianę alternatora na większy lub umieszczenie go w innym miejscu, dzięki czemu łatwiej będzie zamontować silnik w przedziale silnikowym. Jeśli Twój silnik wymaga innego położenia niż standardowe możemy zaprojektować i zamontować alternator w dowolnym położeniu.
Standardowe położenie alternatora | Standardowe położenie alternatoraplus dodatkowy alternator oraz opcjonalny generator 3.5 kVA Travel Power | Opcjonalne położenie alternatora oraz drugi opcjonalny alternator | Opcjonalne położenie alternatora |