- Przekładnia PRM 1000D -

    Przekładnia PRM 1000D

    Typ offset: wały wejściowy i wyjściowy przesunięte względem siebie

    Przekładnia hydrauliczna PRM1000D została zaprojektowana do użytku w rekreacyjnych i komercyjnych jednostkach pływających. Konstrukcja składająca się z dwóch wałów oraz sprzęgieł hydraulicznych umożliwia ciągłe przenoszenie pełnej mocy znamionowej w dowolnym kierunku.

    Przekładnia ta występuje w konfiguracji "angle down": konfiguracja wału wyjściowego 10°. Dostępne przełożenia to 1,53:1, 2,03:1, 2,857:1.

    System hydrauliczny przekładni działa na zwykłym oleju smarowym o tej samej lepkości co olej stosowany w silniku - nie ma więc potrzeby stosowania płynu do automatycznej skrzyni biegów. Szybka reakcja na ruchy dźwigni sterującej przekładnią umożliwia dobre prowadzenie jednostki. Dźwignia sterowania przełożeniem ma zapadkę, która ustawia ją w pozycji neutralnej. Jest możliwość jednodźwigniowego sterowania równocześnie obrotami silnika i przełożeniem przekładni.

    W razie mało prawdopodobnej awarii przekładni układ hydrauliczny jest wyposażony w ręczną mechaniczną blokadę przełożenia napędu, co umożliwi bezpieczny powrót do portu.

    Dodatkowo do przekładni można podłączyć PTO dostosowany do podłączenia pompy hydraulicznej zgodnie ze specyfikacją SAE J744C typu "B".

    Można zamontować zawór do trolingu. Jest on obsługiwany elektronicznie, co pozwala na zmianę prędkości śruby do zera, pozwalając na maksymalną prędkość silnika do 1200 obr/min.


    Przekładnia PRM 1000D

    Model Typ przekładni Przełożenie Maksymalne obroty na minutę Maksymalny moment obrotowy silnika w Nm Moc w BHP/100 obr.
    w trybie ciągłym chwilowe tryb pracy: przyjemnościowa tryb pracy: light commercial tryb pracy: heavy commercial tryb pracy: przyjemnościowa tryb pracy: light commercial tryb pracy: heavy commercial
    PRM 1000D Hydrauliczna 1,53:1 3000 3500 1000 740 700 14,04 10,39 9,82
    2,03:1 3000 3500 900 710 670 12,64 9,96 9,40
    2,857:1 3000 3500 820 710 670 11,50 9,96 9,40
    4:1

    Uwaga: pomiary zostały dokonane na kole zamachowym silnika.

    Ciśnienie
    Minimum 30,34 bara, maksimum - 33,44 bara. W przekładni są dwa gwintowane otwory 1/8" BSP na górze i M18 z boku bloku zaworów, aby w razie potrzeby zamontować manometr.

    Chłodzenie oleju
    Normalne temperatura pracy oleju powinna wynosić 50-80 °C i nie powinna przekraczać 90°C. Do utrzymania prawidłowych temperatur konieczne jest zamontowanie chłodnicy - na obudowie znajdują się dwa złącza 3/8" BSP umożliwiające montaż. Wielkość wymaganej chłodnicy zależy od wielu czynników, w tym od przenoszonej mocy, prędkości roboczej, temperatury wody na wlocie czy temperatury otoczenia.

    Ciąg śruby
    Nacisk zarówno na przód, jak i na tył jest przenoszony przez łożyska wału wyjściowego, które mają odpowiednią nośność dla wszystkich zatwierdzonych przez producenta wartości znamionowych.

    Pojemność oleju
    3 litry + napełnienie chłodnicy i węża
    Przekładnia z przełożeniem 4:1 - 4 litry + napełnienie chłodnicy i węża

    Waga
    86 kg, przekładnia z przełożeniem 4:1 - 93 kg


    Wielowypust
    18 zębów 12/24 DP