- Generator Beta Marine Baudouin 85 - 830 kVA -

Generator Beta Marine Baudouin 85 - 830 kVA

Indeks:

Generator Beta Marine Baudouin

Morskie agregaty prądotwórcze dużych mocy

Produkty ulegają ciągłemu rozwojowi, więc zdjęcia niekoniecznie oddają faktyczny wygląd prezentowanego produktu. Jednak produkty dostępne mają właściwości techniczne zgodne z opisem.

Generatory Beta Marine oparte na silniku Baudouin

Nasza oferta obejmuje generatory oparte na silnikach Baudouin chłodzonych poprzez kolektor wydechowy z wymiennikiem ciepła. Wszystkie silniki z tej serii mogą uzyskać pełną klasę. Możemy także zaoferować chłodzenie kilowe lub poprzez radiator (dostępne jako opcja). Standardowo oferujemy prądnice marynistyczne Mecc Alte. Jako opcję dostępne są także prądnice Newage Stamford (obecnie Cummins Generator Technologies).
Generatory morskie zbudowane i przetestowane przez Beta Marine Limited charakteryzuje się stałym, ciągłym wydatkiem mocy, o prądzie trójfazowym, 0,8 P.F. i możliwości 10% przeciążenia, zgodnie ze standardem  ISO. W wersji standardowej obejmują:
  • zmarynizowany silnik Baudouin chłodzony poprzez wymiennik ciepła, przystosowany do pracy ciągłej zgodnie z ISO 3046. Jest to agregat morski z możliwością uzyskania pełnej klasy,
  • układ chłodzenia oparty na wymienniku ciepła, pompach wody zaburtowej i pompie wody krążącej w obiegu zamkniętym, ,
  • filtr powietrza, oleju, podwójne filtry paliwa, pompka do usuwania oleju z miski olejowej,
  • elastyczne złącza paliwa na zasilaniu i powrocie o dużej wytrzymałości na ogień – zgodne z SOLAS.
  • 24-woltowy układ rozruchowy wraz z alternatorem do ładowania akumulatora rozruchowego oraz elektromagnesem do wyłączania silnika; Izolowany powrót dostosowany do warunków morskich,
  • panel łączący funkcję Start/Stop silnika oraz funkcje alarmowe i kontrolne; zamontowany jest on na agregacie i podłączony do podzespołów silnika; panel ma ręczne przyciski uruchamiania/zatrzymywania, wskaźnik ciśnienia oleju, wskaźnik temperatury oleju, wskaźnik temperatury wody, wskaźnik poziomu płynu chłodzącego, układ automatycznego odstawiania silnika w przypadku niskiego ciśnienia oleju, wysokiej temperatury chłodziwa, zbyt dużych obrotów silnika,
  • sterownik obrotów silnika utrzymujący obroty zgodnie z wymogami normy ISO 3046 dla agregatów zbudowanych na silnikach wysokoprężnych,
  • marynistyczna prądnica Newage Stamford spełniająca normy ISO 8528-3, 4-biegunowa, bezszczotkowa, z autowentylacją spełniająca normę wodoszczelności IP 23, oparta na pojedynczym lub podwójnym łożysku. Prądnica jest wyposażona w autoregulację i samowzbudzanie, posiada skrzynkę połączeniową wraz automatycznym regulatorem napięcia i jest w pełni dostosowana do pracy w temperaturze 45°C,
  • silnik i prądnica są połączone i zamontowane na stalowej podstawie,
  • marynistyczne amortyzatory gumowe izolują agregat od konstrukcji statku,
  • kolor: niebieski - typ Baudouin (lub inny, na życzenie),
  • każdy agregat przechodzi test pod pełnym obciążeniem, zgodnie z procedurą jakościową zawartą w dokumencie QA001. (W przypadku silników z turbodoładowaniem dopuszczalne obciążenie jest obniżone zgodnie z ISO 3046).


Specyfikacja

4 bieguny 50Hz przy 1500 obr/min - 3 fazy

4 bieguny 60Hz przy 1800 obr/min - 3 fazy

Model generatora

Moc w kVA 3 fazy przy 0.8 PF

Moc silnika w kW zgodnie z IMO

Prądnica Newage Stamford^

Moc w kVA 3 fazy przy 0.8 PF

Moc silnika w kW zgodnie z IMO

Prądnica AC

Mecc Alte^

4W105

85

75

UCM274D1 - SB^^

105

92

-

4W105

104

91

UCM274DE - SB^^

124

108

-

6W105

150

129

UCM274G1 - SB^^

168

145

-

6M16S

237

204

HCM434E2 - TB^^

267

230

HCM434C2 - TB^^

6W126

330

290

HCM534C2 - TB^^

347

295

HCM434F2 - TB^^

6M21S

415

350

HCM534D2 - TB^^

415

350

HCM534C2 - TB^^

6M26.2A

428*

361

HCM534D2 - TB^^

478*

403

-

6M26.2B

520

440

HCM534F2 - TB^^

545*

460

HCM534E2 - TB^^

12M26.2A

840**

710

HCM634J2 - TB^^

978

736

-

12M26.2B

1000

880

PH734B - TB^^

1090

920

-

*    Dla napięcia 380V moc wynosi 405 kVA dla klasy izolacji F
**  Dla napięcia 380V moc wynosi 810 kVA a dla 400V moc wynosi 830kVA dla klasy izolacji F
***Dla 380V-416V 60Hz moc wynosi 410kVA dla klasy F wzrostu temperatury
^ Także dostępne prądnice Mecc Alte i Leroy Somer.
SB^^ - Standardowo na pojedynczym łożysku. Podwójne łożysko i sprzęgło elastyczne dostępne jako opcja.
TB^^ - Podwójne łożysko i sprzęgło elastyczne w standardzie.


Dane silników 3-fazowych

Wymiary i masa


*Masa w przybliżeniu

Model generatora

Pojemność l

Cylindry

Doładowanie

A (mm)

B (mm)

C (mm)

Masa (kg)*

4W105A

4,5

4 rzędowo

Turbosprężarka & Intercooler

1730

856

1110

1100

4W105B

4,5

4 rzędowo

Turbosprężarka & Intercooler

1730

856

1110

1100

6W105

6,75

6 rzędowo

Turbosprężarka

2109

866

1261

1500

6M16S

9,7

6 rzędowo

Turbosprężarka

2309

866

1261

1500

6W126

11,6

6 rzędowo

Turbosprężarka

2727

994

1390

2345

6M21S

12,54

6 rzędowo

Turbosprężarka & Aftercooler

2727

994

1390

2345

6M26.2A

15900

6 rzędowo

Turbosprężarka & Aftercooler

3070

1370

1450

3300

6M26.2B

15900

6 rzędowo

Turbosprężarka & Aftercooler

3160

1370

1450

3300

12M26.2A

31,8

12 V

Turbosprężarka & Aftercooler

3930

1550

1550

6500

12M26.2B

31,8

12 V

Turbosprężarka & Aftercooler

4130

1550

1550

6500


Specyficzne kody

Oferujemy prądnice prądu zmiennego o częstotliwości 50 Hz lub 60 Hz, na pojedynczym lub podwójnym łożysku produkowane przez uznanych producentów. Wszystkie agregaty przeznaczone na morze mają konstrukcję przygotowaną na pracę w warunkach podwyższonej wilgotności i wysokiej temperatury.
Wykorzystujemy tylko prądnice znanych producentów wyprodukowane tylko w krajach rozwiniętych:

Mecc Alte
Newage Stamford
Leroy Somer

Podstawowy lokalny panel sterowania
Zamontowany jest bezpośrednio na agregacie i wyposażony w sterownik oraz wskaźniki (w zależności od wersji) np. licznik motogodzin silnika, wskaźnik ciśnienia oleju, temperatury chłodziwa i inne monitorujące parametry robocze wg wymogów klienta.
Automatyczny lokalny panel sterowania
Panel ten jest zbudowany w oparciu o automatyczny moduł sterowania silnika ComAp InteliDrive-ICU. Można go podłączyć do wyłącznika bezpieczeństwa zamontowanego lokalnie lub zdalnie.
Automatyczny panel sterowania z kontrolerem generatora
Panel ten jest zbudowany w oparciu o sterownik ComAp InteliGen i umożliwia zdalne sterowanie generatorem oraz pracę synchroniczną poprzez kontrolę prędkości obrotowej silnika oraz napięcia i natężenia prądu. Pomiar napięcia i natężenia odbywa się poprzez bezpieczniki zamontowane w skrzynce generatora. Sterownik posiada uznanie typu.

Przedstawione na zdjęciu pulpity do sterowania AC nie są częścią Automatycznego panelu sterowania.


Przedstawione poniżej moduły są standardowo oferowane w naszych agregatach. Ostateczna konfiguracja i opcje mogą się różnić w zależności od wybranego modelu agregatu, wymogów klienta i wymogów statku.



Moduł EPM72 na kluczyk


Moduł sterowania InteliDrive DCU Marine


Moduł sterowania generatorem ComAp InteliGenNT

Wyświetlacz InteliVisin 17Touch

Opcje pracy agregatów

Automatyczny tryb czuwania

W tym trybie pracy moc każdego agregatu jest dopasowana do pełnej mocy wszystkich urządzeń elektrycznych na statku. Każdy agregat jest utrzymywany w stanie czuwania, a jego moc wyjściowa jest kontrolowana poprzez stycznik. Nieudane podłączenie jednego agregatu do sieci powoduje automatyczne uruchomienie drugiego, który przejmuje produkcję prądu.
Zanik zasilania elektrycznego trwa milisekundy, pod warunkiem że zmiana agregatu będzie kontrolowana przez czujnik alarmowy zamontowany na pracującym agregacie lub jeśli zainicjuje ją operator.

W tym przypadku można zrezygnować z użycia agregatów awaryjnych. Jednakże jeśli generatory są budowane pod klasę, przepisy konkretnego towarzystwa mogą wymusić dodatkowe wymagania.


Tryb czuwania z pracą synchroniczną

W tym przypadku tryb pracy jest taki sam jak jak w Automatycznym trybie czuwania opisanym powyżej, jednakże stycznik jest zastąpiony przez niezależne styczniki lub automatyczne wyłączniki. W przypadku nagłej awarii pracującego generatora dalsza procedura wygląda tak samo jak dla Automatycznego trybu czuwania. Jednakże w trakcie kontrolowanego wyłączania pracującego agregatu, drugi generator może być włączony manualnie lub automatycznie i zsynchronizowany z innym pracującym agregatem, umożliwiając płynne przejęcie obciążenia z wyłączanego agregatu.


Pełna praca synchroniczna

W tym trybie dwa agregaty (lub więcej) zasilają statek jednocześnie lub pojedynczo, w zależności od obciążenia. Często na statkach występuje taki układ, gdzie obciążenie jest automatycznie przerzucane na drugi agregat. Dzięki temu wszystkie kluczowe urządzenia elektryczne mogą pracować w niezakłócony sposób czerpiąc energię z drugiego generatora. W takim układzie zaleca się instalację generatora awaryjnego.


Układ niestandardowy

Powyższe tryby można zmodyfikować i dopasować do nietypowych potrzeb statku, np. większa ilość agregatów lub dodatkowe agregaty awaryjne. Wiele wymogów dyktują przepisy klasowe konkretnych towarzystw klasyfikacyjnych, których celem jest zapewnienie bezpieczeństwa statku i załogi. Przepisy te będą obejmować SOLAS (Safety Of Life At Sea) wydane przez IMO (International Maritime Organisation).


Zamówienia specjalne
Ponadto realizujemy zamówienia specjalne, gdzie każdy element może być zmodyfikowany uwzględniając nietypowe rozwiązania.

Opcje wymagane przez przepisy klasyfikacyjne

Czujniki i wyłączniki alarmowe

Czujniki zamontowane na silniku mogą spełniać wymogi UMS, EO, AUT-MS włączając temperaturę oleju i poziom chłodziwa i posiadać wyłączniki ciśnienia oleju i temperatury chłodziwa z „uznaniem typu”.

Dwuścienne przewody wtryskowe i alarm wycieku
W przypadku uszkodzenia wewnętrznego przewodu wtryskowego paliwo przedostaje się do zewnętrznego przewodu, a następnie do zbiornika paliwa przez komorę przelewową, co aktywuje alarm. Podwójne przewody są wymagane do uzyskania klasy, chyba że silnik ma zamontowane pompowtryski.
Podwójne filtry oleju silnikowego
Podwójne filtry są wymagane przez większość towarzystw klasyfikacyjnych. Filtr ten zastępuje, lub uzupełnia oryginalny filtr silnika.

Opcje rozruchu

Rozrusznik pneumatyczny
Rozrusznik pneumatyczny zastępuje rozrusznik elektryczny.
Rozrusznik hydrauliczny
Zastępuje rozrusznik elektryczny lub służy jako druga metoda rozruchu (wymagana przez niektóre towarzystwa)
Rozrusznik ręczny
Zastępuje standardowy rozrusznik elektryczny lub służy jako druga metoda rozruchu (wymagana przez niektóre towarzystwa)

Akcesoria elektryczne

Wyłącznik MCCB

Wyłącznik MCCB wyposażony w gniazdko do zasilania zewnętrznego i ochronę IP56. Na zdjęciu prezentujemy generator z zamontowanym wyłącznikiem CCB podłączonym do skrzynki
połączeniowej. Rodzaj wyłącznika wynika z mocy generatora.

Grzałka antykondensacyjna
W przypadku, gdy agregat może pracować w warunkach podwyższonej wilgotności i/lub zmiennej temperatury, występuje konieczność zastosowania grzałki antykondensacyjnej, która wydłuża żywotność prądnicy i zmniejsza przestoje.

Akcesoria instalacyjne

Dysponujemy szerokim asortymentem akcesoriów, które umożliwią kompletny montaż oraz instalację dodatkowych układów obejmujących: układ chłodzący (wewnętrzny i zewnętrzny), lokalne i zdalne filtry, elementy układu wydechowego i wiele innych.