- Generator Beta Marine Cummins 85 - 1150 kVA -

Generator Beta Marine Cummins 85 - 1150 kVA

Indeks:
Produkty ulegają ciągłemu rozwojowi, więc zdjęcia niekoniecznie oddają faktyczny wygląd prezentowanego produktu. Jednak produkty dostępne mają właściwości techniczne zgodne z opisem.

Generatory Beta Marine oparte na silniku Cummins

Nasza podstawowa oferta obejmuje generatory oparte na silnikach Cummins chłodzonych poprzez kolektor wydechowy z wymiennikiem ciepła. Możemy także zaoferować silniki chłodzone poprzez wymiennik kilowy lub poprzez radiator. Standardowo oferujemy prądnice marynistyczne Mecc Alte. Jako opcje dostępne są także prądnice Newage Stamford (obecnie Cummins Generator Technologies).

Generatory morskie zbudowane i przetestowane przez Beta Marine Limited charakteryzują się stałym, stałym wydatkiem mocy, przy prądzie przemiennym trójfazowym, współczynniku mocy 0,8 i możliwością 10% przeciążenia, zgodnie ze standardem  ISO 3046. Standardowa wersja obejmuje:

  • zmarynizowany silnik Cummins Marine chłodzony poprzez wymiennik ciepła, przystosowany do pracy ciągłej zgodnie z ISO 3046,
  • układ chłodzenia oparty na wymienniku ciepła wykonanym z rurek miedzioniklowych, pompach wody zaburtowej i pompie wody krążącej w obiegu zamkniętym; ponadto kolektor wydechowy chłodzony wodą,
  • kolanko wydechowe wraz z kompensatorem,
  • 24-woltowy układ rozruchowy wraz z alternatorem do ładowania akumulatora rozruchowego oraz elektromagnesem do wyłączania silnika; izolowany powrót dostosowany do warunków morskich.
  • panel sterowania z przyciskiem Start/Stop silnika, alarmem,  zamontowany na generatorze i podłączony do podzespołów silnika, zawierający: stacyjkę na kluczyk do uruchamiania i odstawiania silnika, wskaźnik ciśnienia oleju, wskaźnik temperatury chłodziwa, tachometr/ licznik godzin pracy, układ automatycznego odstawiania silnika w przypadku niskiego ciśnienia oleju, wysokiej temperatury chłodziwa, zbyt dużych obrotów silnika, a ponadto lampki wskazujące błędy, tryb pracy oraz możliwość podłączenia wyłącznika bezpieczeństwa zamontowanego na statku,
  • sterownik obrotów silnika utrzymujący obroty zgodnie z wymogami normy ISO 3046 dla agregatów zbudowanych na silnikach wysokoprężnych,
  • standardowy filtr paliwa, oleju i powietrza Cummins; elastyczne połączenia przewodów paliwa,
  • chłodnica oleju oraz pompka do usuwania oleju z silnika,
  • suchy filtr powietrza,
  • marynistyczna prądnica Mecc Alte spełniająca normy ISO, 4-biegunowa, bezszczotkowa, z autowentylacją spełniająca normę wodoszczelności IP 22, oparta na pojedynczym łożysku; prądnica jest wyposażona w autoregulację i samowzbudzanie,
  • silnik i prądnica są połączone i zamontowane na stalowej podstawie.,
  • marynistyczne amortyzatory gumowe izolują agregat od konstrukcji statku,
  • kolor: biały – typ Cummins (lub inny, na życzenie),
  • każdy generator przechodzi test pod pełnym obciążeniem, zgodnie z procedurą jakościową zawartą w dokumencie QA001, (w przypadku silników z turbodoładowaniem dopuszczalne obciążenie jest obniżone zgodnie z ISO 3046.



    Specyfikacja

    4 bieguny 50Hz przy 1500 obr/min - 3 fazy

    4 bieguny 60Hz przy 1800 obr/min - 3 fazy

    Model generatora

    Moc w kVA 3 fazy przy 0.8 PF

    Moc silnika w kW zgodnie z IMO

    Moc w kVA 3 fazy przy 0.8 PF

    Moc silnika w kW zgodnie z IMO

    Prądnica AC Newage Stamford^

    6BT5.9D1M

    85

    78

    101

    91

    UCM274E1 - SB^^

    6BT5.9D2M

    102

    91

    129

    112

    UCM274F1 - SB^^

    6CT8.3DM

    140

    122

    160

    140

    UCM274H1 - SB^^

    6CTA8.3DM

    185

    164

    225

    201

    HCM434C - SB^^

    QSB7DMA

    135

    122

    157

    142

    UCM274H1 - SB^^

    QSB7DMB

    186

    164

    208

    186

    HCM434C - SB^^

    QSM11DMA

    240

    265

    308

    265

    HCM434E2 -TB^^

    QSM11DMB

    308

    265

    370

    317

    HCM434F2 -TB^^

    KTA19D1MA

    420*

    358

    500

    425

    HCM534E2 -TB^^

    KTA19D1MB

    480*

    410

    570

    485

    HCM534E2 -TB^^

    QSK19DM

    625*

    526

    710

    597

    HCM634G2 -TB^^

    KTA38D1MA

    885*

    746

    975

    821

    HCM634K2 -TB^^

    KTA38D1MB

    1040*

    880

    1150

    970

    PM734B2 -TB^^

    *   Moc jest podana dla 415V. Niższe napięcia mogą zredukować moc lub wymagać większej ramy prądnicy.
    ^ Także dostępne prądnice Mecc Alte i Leroy Somer.
    SB^^ - Standardowo na pojedynczym łożysku. Podwójne łożysko i sprzęgło elastyczne dostępne jako opcja.
    TB^^ - Podwójne łożysko i sprzęgło elastyczne w standardzie.


    Dane silników 3-fazowych

    Wymiary i masa


    *Masa w przybliżeniu

    Model generatora

    Pojemność l

    Cylindry

    Doładowanie

    A (mm)

    B (mm)

    C (mm)

    Masa (kg)*

    6BT5.9D1M

    5,9

    6 rzędowo

    Turbosprężarka

    1928

    790

    1175

    1049

    6BT5.9D2M

    5,9

    6 rzędowo

    Turbosprężarka

    1928

    790

    1175

    1087

    6CT8.3DM

    8,3

    6 rzędowo

    Turbosprężarka

    2103

    852

    1613

    1670

    6CTA8.3DM

    8,3

    6 rzędowo

    Turbosprężarka & Aftercooler

    2306

    852

    1613

    1900

    QSB7DMA

    6,7

    6 rzędowo

    Turbosprężarka & Aftercooler

    1932

    935

    1167

    1370

    QSB7DMB

    6,7

    6 rzędowo

    Turbosprężarka & Aftercooler

    2135

    935

    1167

    1600

    QSM11DMA

    10,8

    6 rzędowo

    Turbosprężarka & Aftercooler

    2450

    1335

    1464

    2800

    QSM11DMB

    10,8

    6 rzędowo

    Turbosprężarka & Aftercooler

    2630

    1335

    1464

    2935

    KTA19D1MA

    19

    6 rzędowo

    Turbosprężarka & Aftercooler

    3500

    1540

    2100

    4000

    KTA19D1MB

    19

    6 rzędowo

    Turbosprężarka & Aftercooler

    3500

    1540

    2100

    4100

    QSK19DM

    19

    6 rzędowo

    Turbosprężarka & Aftercooler

    3545

    1322

    2100

    6200

    KTA38D1MA

    38

    12 V

    Turbosprężarka & Aftercooler

    4500

    1900

    2100

    8000

    KTA38D1MB

    38

    12 V

    Turbosprężarka & Aftercooler

    4500

    1900

    2100

    8200

     

     

Specyficzne kody

Pliki do pobrania

Katalog agregatów dużych mocy

Pliki do pobrania (5.56M)

Oferujemy prądnice prądu zmiennego o częstotliwości 50 Hz lub 60 Hz, na pojedynczym lub podwójnym łożysku produkowane przez uznanych producentów. Wszystkie agregaty przeznaczone na morze mają konstrukcję przygotowaną na pracę w warunkach podwyższonej wilgotności i wysokiej temperatury.
Wykorzystujemy tylko prądnice znanych producentów wyprodukowane tylko w krajach rozwiniętych:

Mecc Alte
Newage Stamford
Leroy Somer

Podstawowy lokalny panel sterowania
Zamontowany jest bezpośrednio na agregacie i wyposażony w sterownik oraz wskaźniki (w zależności od wersji) np. licznik motogodzin silnika, wskaźnik ciśnienia oleju, temperatury chłodziwa i inne monitorujące parametry robocze wg wymogów klienta.
Automatyczny lokalny panel sterowania
Panel ten jest zbudowany w oparciu o automatyczny moduł sterowania silnika ComAp InteliDrive-ICU. Można go podłączyć do wyłącznika bezpieczeństwa zamontowanego lokalnie lub zdalnie.
Automatyczny panel sterowania z kontrolerem generatora
Panel ten jest zbudowany w oparciu o sterownik ComAp InteliGen i umożliwia zdalne sterowanie generatorem oraz pracę synchroniczną poprzez kontrolę prędkości obrotowej silnika oraz napięcia i natężenia prądu. Pomiar napięcia i natężenia odbywa się poprzez bezpieczniki zamontowane w skrzynce generatora. Sterownik posiada uznanie typu.

Przedstawione na zdjęciu pulpity do sterowania AC nie są częścią Automatycznego panelu sterowania.


Przedstawione poniżej moduły są standardowo oferowane w naszych agregatach. Ostateczna konfiguracja i opcje mogą się różnić w zależności od wybranego modelu agregatu, wymogów klienta i wymogów statku.



Moduł EPM72 na kluczyk


Moduł sterowania InteliDrive DCU Marine


Moduł sterowania generatorem ComAp InteliGenNT

Wyświetlacz InteliVisin 17Touch

Opcje pracy agregatów

Automatyczny tryb czuwania

W tym trybie pracy moc każdego agregatu jest dopasowana do pełnej mocy wszystkich urządzeń elektrycznych na statku. Każdy agregat jest utrzymywany w stanie czuwania, a jego moc wyjściowa jest kontrolowana poprzez stycznik. Nieudane podłączenie jednego agregatu do sieci powoduje automatyczne uruchomienie drugiego, który przejmuje produkcję prądu.
Zanik zasilania elektrycznego trwa milisekundy, pod warunkiem że zmiana agregatu będzie kontrolowana przez czujnik alarmowy zamontowany na pracującym agregacie lub jeśli zainicjuje ją operator.

W tym przypadku można zrezygnować z użycia agregatów awaryjnych. Jednakże jeśli generatory są budowane pod klasę, przepisy konkretnego towarzystwa mogą wymusić dodatkowe wymagania.


Tryb czuwania z pracą synchroniczną

W tym przypadku tryb pracy jest taki sam jak jak w Automatycznym trybie czuwania opisanym powyżej, jednakże stycznik jest zastąpiony przez niezależne styczniki lub automatyczne wyłączniki. W przypadku nagłej awarii pracującego generatora dalsza procedura wygląda tak samo jak dla Automatycznego trybu czuwania. Jednakże w trakcie kontrolowanego wyłączania pracującego agregatu, drugi generator może być włączony manualnie lub automatycznie i zsynchronizowany z innym pracującym agregatem, umożliwiając płynne przejęcie obciążenia z wyłączanego agregatu.


Pełna praca synchroniczna

W tym trybie dwa agregaty (lub więcej) zasilają statek jednocześnie lub pojedynczo, w zależności od obciążenia. Często na statkach występuje taki układ, gdzie obciążenie jest automatycznie przerzucane na drugi agregat. Dzięki temu wszystkie kluczowe urządzenia elektryczne mogą pracować w niezakłócony sposób czerpiąc energię z drugiego generatora. W takim układzie zaleca się instalację generatora awaryjnego.


Układ niestandardowy

Powyższe tryby można zmodyfikować i dopasować do nietypowych potrzeb statku, np. większa ilość agregatów lub dodatkowe agregaty awaryjne. Wiele wymogów dyktują przepisy klasowe konkretnych towarzystw klasyfikacyjnych, których celem jest zapewnienie bezpieczeństwa statku i załogi. Przepisy te będą obejmować SOLAS (Safety Of Life At Sea) wydane przez IMO (International Maritime Organisation).


Zamówienia specjalne
Ponadto realizujemy zamówienia specjalne, gdzie każdy element może być zmodyfikowany uwzględniając nietypowe rozwiązania.

Opcje wymagane przez przepisy klasyfikacyjne

Czujniki i wyłączniki alarmowe

Czujniki zamontowane na silniku mogą spełniać wymogi UMS, EO, AUT-MS włączając temperaturę oleju i poziom chłodziwa i posiadać wyłączniki ciśnienia oleju i temperatury chłodziwa z „uznaniem typu”.

Dwuścienne przewody wtryskowe i alarm wycieku
W przypadku uszkodzenia wewnętrznego przewodu wtryskowego paliwo przedostaje się do zewnętrznego przewodu, a następnie do zbiornika paliwa przez komorę przelewową, co aktywuje alarm. Podwójne przewody są wymagane do uzyskania klasy, chyba że silnik ma zamontowane pompowtryski.
Podwójne filtry oleju silnikowego
Podwójne filtry są wymagane przez większość towarzystw klasyfikacyjnych. Filtr ten zastępuje, lub uzupełnia oryginalny filtr silnika.

Opcje rozruchu

Rozrusznik pneumatyczny
Rozrusznik pneumatyczny zastępuje rozrusznik elektryczny.
Rozrusznik hydrauliczny
Zastępuje rozrusznik elektryczny lub służy jako druga metoda rozruchu (wymagana przez niektóre towarzystwa)
Rozrusznik ręczny
Zastępuje standardowy rozrusznik elektryczny lub służy jako druga metoda rozruchu (wymagana przez niektóre towarzystwa)

Akcesoria elektryczne

Wyłącznik MCCB

Wyłącznik MCCB wyposażony w gniazdko do zasilania zewnętrznego i ochronę IP56. Na zdjęciu prezentujemy generator z zamontowanym wyłącznikiem CCB podłączonym do skrzynki
połączeniowej. Rodzaj wyłącznika wynika z mocy generatora.

Grzałka antykondensacyjna
W przypadku, gdy agregat może pracować w warunkach podwyższonej wilgotności i/lub zmiennej temperatury, występuje konieczność zastosowania grzałki antykondensacyjnej, która wydłuża żywotność prądnicy i zmniejsza przestoje.

Akcesoria instalacyjne

Dysponujemy szerokim asortymentem akcesoriów, które umożliwią kompletny montaż oraz instalację dodatkowych układów obejmujących: układ chłodzący (wewnętrzny i zewnętrzny), lokalne i zdalne filtry, elementy układu wydechowego i wiele innych.