- Generator Beta Marine Deutz 88 - 490 kVA -

Generator Beta Marine Deutz 88 - 490 kVA

Indeks:
Produkty ulegają ciągłemu rozwojowi, więc zdjęcia niekoniecznie oddają faktyczny wygląd prezentowanego produktu. Jednak produkty dostępne mają właściwości techniczne zgodne z opisem.

Generatory Beta Marine oparte na silniku Deutz

Nasza podstawowa oferta obejmuje generatory oparte na silnikach Deutz chłodzonych poprzez kolektor wydechowy z wymiennikiem ciepła o specyfikacji umożliwiającej nadanie pełnej klasy. Możemy także zaoferować silniki chłodzone poprzez wymiennik kilowy/poszyciowy (dostępne są także agregaty chłodzone poprzez radiator). Standardowo oferujemy prądnice marynistyczne Mecc Alte. Jako opcję dostępne są także prądnice Newage Stamford (obecnie Cummins Generator Technologies).
Generatory morskie zbudowane i przetestowane przez Beta Marine Limited charakteryzuje się stałym, ciągłym wydatkiem mocy (Prime), o prądzie trójfazowym, 0,8 P.F. i możliwości 10% przeciążenia, zgodnie ze standardem  ISO. W wersji standardowej składają się z:
  • zmarynizowanego silnika Deutz wyprodukowanego w Niemczech,
  • układ chłodzenia oparty na wymienniku ciepła wykonanym z rurek miedzioniklowych, pompach wody zaburtowej i pompie wody krążącej w obiegu zamkniętym,
  • wyłączniki alarmowe ciśnienia i temperatury wody,
  • kolektor wydechowy chłodzony wodą wraz z kompensatorem,
  • 24-woltowy układ rozruchowy wraz z alternatorem do ładowania akumulatora rozruchowego oraz elektromagnesem do wyłączania silnika. Izolowany powrót dostosowany do warunków morskich.
  • panel sterowania z przyciskiem Start/Stop silnika, alarmem,  zamontowany na agregacie i podłączony do podzespołów silnika, zawierający: zatwierdzony do użycia w warunkach morskich modularny sterownik silnika monitorujący parametry silnika z przyciskami do uruchamiania i odstawiania oraz z wyświetlaczem bezpośredni odczyt ciśnienia oleju i wody chłodzącej oraz stan silnika -moduł ten umożliwia automatyczne wyłączenie silnika w przypadku wystąpienia błędu  oraz umożliwia podanie sygnału do układu sterowania statku,
  • sterownik obrotów silnika utrzymujący obroty zgodnie z wymogami normy ISO 3046 dla agregatów zbudowanych na silnikach wysokoprężnych,
  • standardowy filtr oleju z pompką do usuwania oleju z silnika; chodnica oleju; wyłączniki temperaturowe i ciśnieniowe,
  • standardowy filtr paliwa oraz filtr podwójny.; przewody elastyczne odporne na ogień z uznaniem towarzystwa klasyfikacyjnego; dwuścienne przewody paliwowe wysokiego ciśnienia z alarmem wycieku,
  • marynistyczna prądnica Mecc Alte spełniająca normy ISO, 4-biegunowa, bezszczotkowa, z autowentylacją spełniająca normę wodoszczelności IP 23, oparta na pojedynczym łożysku (większe agregaty mają podwójne łożysko). Prądnica jest wyposażona w autoregulację napięcia i samowzbudzanie. Prądnica spełnia standardy morskie pod względem wzrostu temperatury (Klasa “F") w warunkach maszynowni okrętowej, gdzie temperatura dochodzi do 45/50°C.
  • silnik i prądnica są połączone i zamontowane na stalowej podstawie,
  • marynistyczne amortyzatory gumowe izolują agregat od konstrukcji statku,
  • każdy agregat przechodzi test pod pełnym obciążeniem, zgodnie z procedurą jakościową zawartą w dokumencie QA001,
  • kolor: szary – typ Deutz (lub inny, na życzenie),
  • specyfikacja pozwalająca uzyskać klasę.


Specyfikacja

4 bieguny 50Hz przy 1500 obr/min - 3 fazy

4 bieguny 60Hz przy 1800 obr/min - 3 fazy

Model generatora

Moc w kVA 3 fazy przy 0.8 PF

Moc silnika w kW zgodnie z IMO

Moc w kVA 3 fazy przy 0.8 PF

Moc silnika w kW zgodnie z IMO

Prądnica AC Mecc Alte^

BF4M1013M

88

77

93

81

ECP34-2S - SB^^

BF4M1013MC

106

92

116

100

ECP34-1L - SB^^

BF6M1013M

134

116

142

122

ECO38-1SN - SB^^

BF6M1013MC

159

139

170

148

ECO38-2SN - SB^^

BF6M1015M

246

210

268

228

ECO38-2LN -TB^^

BF6M1015MC

330

285

364

310

ECO40-1S -TB^^

BF8M1015MC

450

380

490

413

ECO40-3S -TB^^

^ Także dostępne prądnice Newage Stamford i Leroy Somer.
SB^^ - Standardowo na pojedynczym łożysku. Podwójne łożysko i sprzęgło elastyczne dostępne jako opcja.
TB^^ - Podwójne łożysko i sprzęgło elastyczne w standardzie.

Dane silników 3-fazowych

Wymiary i masa


*Masa w przybliżeniu

Model generatora

Pojemność l

Cylindry

Doładowanie

A (mm)

B (mm)

C (mm)

Masa (kg)*

BF4M1013M

4,8

4 rzędowo

Turbosprężarka & Intercooler

1879

942

1339

1120

BF4M1013MC

4,8

4 rzędowo

Turbosprężarka & Intercooler

1879

942

1339

1165

BF6M1013M

7,2

6 rzędowo

Turbosprężarka & Intercooler

2111

942

1339

1390

BF6M1013MC

7,2

6 rzędowo

Turbosprężarka & Intercooler

2111

942

1339

1470

BF6M1015M

11,9

6 V

Turbosprężarka & Intercooler

2188

1318

1207

2186

BF6M1015MC

11,9

6 V

Turbosprężarka & Intercooler

2238

1318

1282

2561

BF8M1015MC

15,9

8 V

Turbosprężarka & Intercooler

2414

1334

1291

2761

 

Specyficzne kody

Oferujemy prądnice prądu zmiennego o częstotliwości 50 Hz lub 60 Hz, na pojedynczym lub podwójnym łożysku produkowane przez uznanych producentów. Wszystkie agregaty przeznaczone na morze mają konstrukcję przygotowaną na pracę w warunkach podwyższonej wilgotności i wysokiej temperatury.
Wykorzystujemy tylko prądnice znanych producentów wyprodukowane tylko w krajach rozwiniętych:

Mecc Alte
Newage Stamford
Leroy Somer

Podstawowy lokalny panel sterowania
Zamontowany jest bezpośrednio na agregacie i wyposażony w sterownik oraz wskaźniki (w zależności od wersji) np. licznik motogodzin silnika, wskaźnik ciśnienia oleju, temperatury chłodziwa i inne monitorujące parametry robocze wg wymogów klienta.
Automatyczny lokalny panel sterowania
Panel ten jest zbudowany w oparciu o automatyczny moduł sterowania silnika ComAp InteliDrive-ICU. Można go podłączyć do wyłącznika bezpieczeństwa zamontowanego lokalnie lub zdalnie.
Automatyczny panel sterowania z kontrolerem generatora
Panel ten jest zbudowany w oparciu o sterownik ComAp InteliGen i umożliwia zdalne sterowanie generatorem oraz pracę synchroniczną poprzez kontrolę prędkości obrotowej silnika oraz napięcia i natężenia prądu. Pomiar napięcia i natężenia odbywa się poprzez bezpieczniki zamontowane w skrzynce generatora. Sterownik posiada uznanie typu.

Przedstawione na zdjęciu pulpity do sterowania AC nie są częścią Automatycznego panelu sterowania.


Przedstawione poniżej moduły są standardowo oferowane w naszych agregatach. Ostateczna konfiguracja i opcje mogą się różnić w zależności od wybranego modelu agregatu, wymogów klienta i wymogów statku.



Moduł EPM72 na kluczyk


Moduł sterowania InteliDrive DCU Marine


Moduł sterowania generatorem ComAp InteliGenNT

Wyświetlacz InteliVisin 17Touch

Opcje pracy agregatów

Automatyczny tryb czuwania

W tym trybie pracy moc każdego agregatu jest dopasowana do pełnej mocy wszystkich urządzeń elektrycznych na statku. Każdy agregat jest utrzymywany w stanie czuwania, a jego moc wyjściowa jest kontrolowana poprzez stycznik. Nieudane podłączenie jednego agregatu do sieci powoduje automatyczne uruchomienie drugiego, który przejmuje produkcję prądu.
Zanik zasilania elektrycznego trwa milisekundy, pod warunkiem że zmiana agregatu będzie kontrolowana przez czujnik alarmowy zamontowany na pracującym agregacie lub jeśli zainicjuje ją operator.

W tym przypadku można zrezygnować z użycia agregatów awaryjnych. Jednakże jeśli generatory są budowane pod klasę, przepisy konkretnego towarzystwa mogą wymusić dodatkowe wymagania.


Tryb czuwania z pracą synchroniczną

W tym przypadku tryb pracy jest taki sam jak jak w Automatycznym trybie czuwania opisanym powyżej, jednakże stycznik jest zastąpiony przez niezależne styczniki lub automatyczne wyłączniki. W przypadku nagłej awarii pracującego generatora dalsza procedura wygląda tak samo jak dla Automatycznego trybu czuwania. Jednakże w trakcie kontrolowanego wyłączania pracującego agregatu, drugi generator może być włączony manualnie lub automatycznie i zsynchronizowany z innym pracującym agregatem, umożliwiając płynne przejęcie obciążenia z wyłączanego agregatu.


Pełna praca synchroniczna

W tym trybie dwa agregaty (lub więcej) zasilają statek jednocześnie lub pojedynczo, w zależności od obciążenia. Często na statkach występuje taki układ, gdzie obciążenie jest automatycznie przerzucane na drugi agregat. Dzięki temu wszystkie kluczowe urządzenia elektryczne mogą pracować w niezakłócony sposób czerpiąc energię z drugiego generatora. W takim układzie zaleca się instalację generatora awaryjnego.


Układ niestandardowy

Powyższe tryby można zmodyfikować i dopasować do nietypowych potrzeb statku, np. większa ilość agregatów lub dodatkowe agregaty awaryjne. Wiele wymogów dyktują przepisy klasowe konkretnych towarzystw klasyfikacyjnych, których celem jest zapewnienie bezpieczeństwa statku i załogi. Przepisy te będą obejmować SOLAS (Safety Of Life At Sea) wydane przez IMO (International Maritime Organisation).


Zamówienia specjalne
Ponadto realizujemy zamówienia specjalne, gdzie każdy element może być zmodyfikowany uwzględniając nietypowe rozwiązania.

Opcje wymagane przez przepisy klasyfikacyjne

Czujniki i wyłączniki alarmowe

Czujniki zamontowane na silniku mogą spełniać wymogi UMS, EO, AUT-MS włączając temperaturę oleju i poziom chłodziwa i posiadać wyłączniki ciśnienia oleju i temperatury chłodziwa z „uznaniem typu”.

Dwuścienne przewody wtryskowe i alarm wycieku
W przypadku uszkodzenia wewnętrznego przewodu wtryskowego paliwo przedostaje się do zewnętrznego przewodu, a następnie do zbiornika paliwa przez komorę przelewową, co aktywuje alarm. Podwójne przewody są wymagane do uzyskania klasy, chyba że silnik ma zamontowane pompowtryski.
Podwójne filtry oleju silnikowego
Podwójne filtry są wymagane przez większość towarzystw klasyfikacyjnych. Filtr ten zastępuje, lub uzupełnia oryginalny filtr silnika.

Opcje rozruchu

Rozrusznik pneumatyczny
Rozrusznik pneumatyczny zastępuje rozrusznik elektryczny.
Rozrusznik hydrauliczny
Zastępuje rozrusznik elektryczny lub służy jako druga metoda rozruchu (wymagana przez niektóre towarzystwa)
Rozrusznik ręczny
Zastępuje standardowy rozrusznik elektryczny lub służy jako druga metoda rozruchu (wymagana przez niektóre towarzystwa)

Akcesoria elektryczne

Wyłącznik MCCB

Wyłącznik MCCB wyposażony w gniazdko do zasilania zewnętrznego i ochronę IP56. Na zdjęciu prezentujemy generator z zamontowanym wyłącznikiem CCB podłączonym do skrzynki
połączeniowej. Rodzaj wyłącznika wynika z mocy generatora.

Grzałka antykondensacyjna
W przypadku, gdy agregat może pracować w warunkach podwyższonej wilgotności i/lub zmiennej temperatury, występuje konieczność zastosowania grzałki antykondensacyjnej, która wydłuża żywotność prądnicy i zmniejsza przestoje.

Akcesoria instalacyjne

Dysponujemy szerokim asortymentem akcesoriów, które umożliwią kompletny montaż oraz instalację dodatkowych układów obejmujących: układ chłodzący (wewnętrzny i zewnętrzny), lokalne i zdalne filtry, elementy układu wydechowego i wiele innych.