- Generator Beta Marine Perkins 28 - 135 kVA -

Generator Beta Marine Perkins 28 - 135 kVA

Indeks:
Produkty ulegają ciągłemu rozwojowi, więc zdjęcia niekoniecznie oddają faktyczny wygląd prezentowanego produktu. Jednak produkty dostępne mają właściwości techniczne zgodne z opisem.

Generatory Beta Marine oparte na silniku Perkins

Produkujemy agregaty oparte na silnikach Perkins chłodzonych poprzez kolektor wydechowy z wymiennikiem ciepła. Możemy także zaoferować silniki chłodzone poprzez wymiennik kilowy/ denny (poszyciowy) a także (w niektórych przypadkach) chłodzony wentylatorem poprzez radiator – ceny tych alternatywnych rozwiązań podajemy na życzenie. Standardowo oferujemy prądnice marynistyczne Mecc Alte. Jako opcję dostępne są także prądnice Newage Stamford (obecnie Cummins Generator Technologies).

Agregaty morskie zbudowane i przetestowane przez Beta Marine Limited charakteryzują się stałym, ciągłym wydatkiem mocy (Prime), o prądzie trzyfazowym, 0,8 P.F. i możliwości 10% przeciążenia, zgodnie ze standardem ISO. W wersji standardowej składają się z:

  • zmaryznizowany silnik Perkins-Marine chłodzony poprzez wymiennik ciepła, przystosowany do pracy ciągłej zgodnie z ISO 3046,
  • układ chłodzenia oparty na wymienniku ciepła wykonanym z rurek miedzioniklowych, pompach wody zaburtowej i pompie wody krążącej w obiegu zamkniętym, chłodnicę oleju oraz pompkę do usuwania oleju z miski olejowej,
  • chłodzone wodą kolektory wydechowe z króćcami i elastycznym połączeniem wyprowadzającym spaliny,
  • 12-woltowy układ rozruchowy wraz z alternatorem do ładowania akumulatora rozruchowego oraz elektromagnesem do wyłączania silnika; Izolowana masa dostosowana do warunków morskich (z wyjątkiem serii 400),
  • panel sterowania z przyciskiem Start/Stop silnika, alarmem, zamontowany na agregacie i podłączony do podzespołów silnika, zawierający: stacyjkę na kluczyk do uruchamiania i odstawiania silnika, wskaźnik ciśnienia oleju, wskaźnik temperatury chłodziwa, tachometr/ licznik godzin pracy, układ automatycznego odstawiania silnika w przypadku niskiego ciśnienia oleju, wysokiej temperatury chłodziwa, zbyt dużych obrotów silnika; lampki wskazujące błędy, tryb pracy - panel umożliwia także samodzielne podłączenie wyłącznika awaryjnego,
  • sterownik obrotów silnika utrzymujący obroty zgodnie z wymogami normy ISO 3046 dla agregatów zbudowanych na silnikach wysokoprężnych,
  • standardowy filtr paliwa, oleju i powietrza, separator wody w paliwie, elastyczne połączenia przewodów paliwa,
  • marynistyczna prądnica Mecc Alte spełniająca normy ISO, 4-biegunowa, bezszczotkowa, z autowentylacją spełniająca normę wodoszczelności IP 22, oparta na pojedynczym łożysku; prądnica jest wyposażona w autoregulację i samowzbudzanie, posiada skrzynkę połączeniową wraz automatycznym regulatorem napięcia i jest w pełni dostosowana do pracy w temperaturze 45°C,
  • silnik i prądnica są połączone i zamontowane na stalowej podstawie,
  • marynistyczne amortyzatory gumowe izolują agregat od konstrukcji statku,
  • kolor: niebieski i czarny – typ Perkins (lub inny, na życzenie),
  • Każdy agregat przechodzi test pod pełnym obciążeniem, zgodnie z procedurą jakościową zawartą w dokumencie QA001. (W przypadku silników z turbodoładowaniem dopuszczalne obciążenie jest obniżone zgodnie z ISO 3046).


Specyfikacja

4 bieguny 50Hz przy 1500 obr/min - 3 fazy

4 bieguny 60Hz przy 1800 obr/min - 3 fazy

Model generatora

Moc w kVA 3 fazy przy 0.8 PF

Moc silnika w kW zgodnie z IMO

Moc w kVA 3 fazy przy 0.8 PF

Moc silnika w kW zgodnie z IMO

Prądnica AC Mecc Alte^

B1103A.33G

30

niedostępny

35

niedostępny

ECP32-2S - SB^^

B1103A.33TG1

43

niedostępny

53

niedostępny

ECP32-1L - SB^^

B1104A.44TG1

65

niedostępny

76

niedostępny

ECP34-1S - SB^^

B1104A.44TG2

80

niedostępny

90

niedostępny

ECP34-2S - SB^^

B1106A.70TG

123

niedostępny

135

niedostępny

ECP34-1L - SB^^

4 bieguny 50Hz przy 1500 obr/min – 1 faza

4 bieguny 60Hz przy 1800 obr/min - 1 faza

Model generatora

Moc w kVA 3 fazy przy 0.8 PF

Moc silnika w kW zgodnie z IMO

Moc w kVA 3 fazy przy 0.8 PF

Moc silnika w kW zgodnie z IMO

Prądnica AC Mecc Alte^

B1103A.33G

28

niedostępny

32

niedostępny

ECP32-1L/4 - SB^^

B1103A.33TG1

40

niedostępny

48

niedostępny

ECP34-1S/4 - SB^^

B1104A.44TG1

60

niedostępny

70

niedostępny

ECP34-2S/4 - SB^^

Dane silników 3-fazowych

Wymiary i masa


*Masa w przybliżeniu

Model generatora

Pojemność l

Cylindry

Doładowanie

A (mm)

B (mm)

C (mm)

Masa (kg)*

B1103A.33G

3,3

3 rzędowo

Wolnossący

1315

746

1106

622

B1103A.33TG1

3,3

3 rzędowo

Turbosprężarka

1524

746

1191

700

B1104A.44TG1

4,4

4 rzędowo

Turbosprężarka

1651

759

1172

825

B1104A.44TG2

4,4

4 rzędowo

Turbosprężarka

1651

759

1172

903

B1106A.70TG

7,01

6 rzędowo

Turbosprężarka

1968

790

1220

1200

Dane silników 1-fazowych

Wymiary i masa

Model generatora

Pojemność l

Cylindry

Doładowanie

A (mm)

B (mm)

C (mm)

Masa (kg)*

B1103A.33G

3,3

3 rzędowo

Wolnossący

1440

746

1106

656

B1103A.33TG1

3,3

3 rzędowo

Turbosprężarka

1559

746

1191

798

B1104A.44TG1

4,4

4 rzędowo

Turbosprężarka

1651

759

1172

903



Specyficzne kody

Oferujemy prądnice prądu zmiennego o częstotliwości 50 Hz lub 60 Hz, na pojedynczym lub podwójnym łożysku produkowane przez uznanych producentów. Wszystkie agregaty przeznaczone na morze mają konstrukcję przygotowaną na pracę w warunkach podwyższonej wilgotności i wysokiej temperatury.
Wykorzystujemy tylko prądnice znanych producentów wyprodukowane tylko w krajach rozwiniętych:

Mecc Alte
Newage Stamford
Leroy Somer

Podstawowy lokalny panel sterowania
Zamontowany jest bezpośrednio na agregacie i wyposażony w sterownik oraz wskaźniki (w zależności od wersji) np. licznik motogodzin silnika, wskaźnik ciśnienia oleju, temperatury chłodziwa i inne monitorujące parametry robocze wg wymogów klienta.
Automatyczny lokalny panel sterowania
Panel ten jest zbudowany w oparciu o automatyczny moduł sterowania silnika ComAp InteliDrive-ICU. Można go podłączyć do wyłącznika bezpieczeństwa zamontowanego lokalnie lub zdalnie.
Automatyczny panel sterowania z kontrolerem generatora
Panel ten jest zbudowany w oparciu o sterownik ComAp InteliGen i umożliwia zdalne sterowanie generatorem oraz pracę synchroniczną poprzez kontrolę prędkości obrotowej silnika oraz napięcia i natężenia prądu. Pomiar napięcia i natężenia odbywa się poprzez bezpieczniki zamontowane w skrzynce generatora. Sterownik posiada uznanie typu.

Przedstawione na zdjęciu pulpity do sterowania AC nie są częścią Automatycznego panelu sterowania.


Przedstawione poniżej moduły są standardowo oferowane w naszych agregatach. Ostateczna konfiguracja i opcje mogą się różnić w zależności od wybranego modelu agregatu, wymogów klienta i wymogów statku.



Moduł EPM72 na kluczyk


Moduł sterowania InteliDrive DCU Marine


Moduł sterowania generatorem ComAp InteliGenNT

Wyświetlacz InteliVisin 17Touch

Opcje pracy agregatów

Automatyczny tryb czuwania

W tym trybie pracy moc każdego agregatu jest dopasowana do pełnej mocy wszystkich urządzeń elektrycznych na statku. Każdy agregat jest utrzymywany w stanie czuwania, a jego moc wyjściowa jest kontrolowana poprzez stycznik. Nieudane podłączenie jednego agregatu do sieci powoduje automatyczne uruchomienie drugiego, który przejmuje produkcję prądu.
Zanik zasilania elektrycznego trwa milisekundy, pod warunkiem że zmiana agregatu będzie kontrolowana przez czujnik alarmowy zamontowany na pracującym agregacie lub jeśli zainicjuje ją operator.

W tym przypadku można zrezygnować z użycia agregatów awaryjnych. Jednakże jeśli generatory są budowane pod klasę, przepisy konkretnego towarzystwa mogą wymusić dodatkowe wymagania.


Tryb czuwania z pracą synchroniczną

W tym przypadku tryb pracy jest taki sam jak jak w Automatycznym trybie czuwania opisanym powyżej, jednakże stycznik jest zastąpiony przez niezależne styczniki lub automatyczne wyłączniki. W przypadku nagłej awarii pracującego generatora dalsza procedura wygląda tak samo jak dla Automatycznego trybu czuwania. Jednakże w trakcie kontrolowanego wyłączania pracującego agregatu, drugi generator może być włączony manualnie lub automatycznie i zsynchronizowany z innym pracującym agregatem, umożliwiając płynne przejęcie obciążenia z wyłączanego agregatu.


Pełna praca synchroniczna

W tym trybie dwa agregaty (lub więcej) zasilają statek jednocześnie lub pojedynczo, w zależności od obciążenia. Często na statkach występuje taki układ, gdzie obciążenie jest automatycznie przerzucane na drugi agregat. Dzięki temu wszystkie kluczowe urządzenia elektryczne mogą pracować w niezakłócony sposób czerpiąc energię z drugiego generatora. W takim układzie zaleca się instalację generatora awaryjnego.


Układ niestandardowy

Powyższe tryby można zmodyfikować i dopasować do nietypowych potrzeb statku, np. większa ilość agregatów lub dodatkowe agregaty awaryjne. Wiele wymogów dyktują przepisy klasowe konkretnych towarzystw klasyfikacyjnych, których celem jest zapewnienie bezpieczeństwa statku i załogi. Przepisy te będą obejmować SOLAS (Safety Of Life At Sea) wydane przez IMO (International Maritime Organisation).


Zamówienia specjalne
Ponadto realizujemy zamówienia specjalne, gdzie każdy element może być zmodyfikowany uwzględniając nietypowe rozwiązania.

Opcje wymagane przez przepisy klasyfikacyjne

Czujniki i wyłączniki alarmowe

Czujniki zamontowane na silniku mogą spełniać wymogi UMS, EO, AUT-MS włączając temperaturę oleju i poziom chłodziwa i posiadać wyłączniki ciśnienia oleju i temperatury chłodziwa z „uznaniem typu”.

Dwuścienne przewody wtryskowe i alarm wycieku
W przypadku uszkodzenia wewnętrznego przewodu wtryskowego paliwo przedostaje się do zewnętrznego przewodu, a następnie do zbiornika paliwa przez komorę przelewową, co aktywuje alarm. Podwójne przewody są wymagane do uzyskania klasy, chyba że silnik ma zamontowane pompowtryski.
Podwójne filtry oleju silnikowego
Podwójne filtry są wymagane przez większość towarzystw klasyfikacyjnych. Filtr ten zastępuje, lub uzupełnia oryginalny filtr silnika.

Opcje rozruchu

Rozrusznik pneumatyczny
Rozrusznik pneumatyczny zastępuje rozrusznik elektryczny.
Rozrusznik hydrauliczny
Zastępuje rozrusznik elektryczny lub służy jako druga metoda rozruchu (wymagana przez niektóre towarzystwa)
Rozrusznik ręczny
Zastępuje standardowy rozrusznik elektryczny lub służy jako druga metoda rozruchu (wymagana przez niektóre towarzystwa)

Akcesoria elektryczne

Wyłącznik MCCB

Wyłącznik MCCB wyposażony w gniazdko do zasilania zewnętrznego i ochronę IP56. Na zdjęciu prezentujemy generator z zamontowanym wyłącznikiem CCB podłączonym do skrzynki
połączeniowej. Rodzaj wyłącznika wynika z mocy generatora.

Grzałka antykondensacyjna
W przypadku, gdy agregat może pracować w warunkach podwyższonej wilgotności i/lub zmiennej temperatury, występuje konieczność zastosowania grzałki antykondensacyjnej, która wydłuża żywotność prądnicy i zmniejsza przestoje.

Akcesoria instalacyjne

Dysponujemy szerokim asortymentem akcesoriów, które umożliwią kompletny montaż oraz instalację dodatkowych układów obejmujących: układ chłodzący (wewnętrzny i zewnętrzny), lokalne i zdalne filtry, elementy układu wydechowego i wiele innych.