- Generator Beta Marine Scania 200 - 760 kVA -

Generator Beta Marine Scania 200 - 760 kVA

Indeks:
Produkty ulegają ciągłemu rozwojowi, więc zdjęcia niekoniecznie oddają faktyczny wygląd prezentowanego produktu. Jednak produkty dostępne mają właściwości techniczne zgodne z opisem.

Generatory Beta Marine oparte na silniku SCANIA

Nasza oferta obejmuje generatory oparte na silnikach Scania chłodzonych poprzez kolektor wydechowy z wymiennikiem ciepła o specyfikacji umożliwiającej nadanie pełnej klasy. Możemy także zaoferować silniki chłodzone poprzez wymiennik kilowy/ poszyciowy (Generatory Scania nie mogą mieć chłodzenia poprzez radiator). Standardowo oferujemy prądnice marynistyczne Mecc Alte. Jako opcję dostępne są także prądnice Newage Stamford (obecnie Cummins Generator Technologies)

Generatory morskie zbudowane i przetestowane przez Beta Marine Limited charakteryzują się stałym, ciągłym wydatkiem mocy (Prime), o prądzie trzyfazowym, 0,8 P.F. i możliwości 10% przeciążenia, zgodnie ze standardem  ISO. W wersji standardowej składają się z:

  • zmarynizowanego silnika SCANIA wyposażonego w wymiennik ciepła chłodzony wodą, przystosowane do ciągłej pracy i podane parametry odpowiadają Heavy Duty, zgodnie z ISO 3046; specyfikacja silnika umożliwia otrzymanie pełnej klasy, obejmuje ona: podwójny filtr paliwa  i elastyczne złącza paliwa dla zasilania i powrotu (posiadają one uznanie klasowe); w przypadku silników Scania nie są wymagane podwójne przewody paliwowe ponieważ wyposażono je w pompowtryski,
  • układ chłodzenia oparty na wymienniku ciepła wykonanym z rurek miedzioniklowych, pompach wody zaburtowej i pompie wody krążącej w obiegu zamkniętym. W zestawie znajduje się pompa do usuwania oleju z miski olejowej,
  • kolektor wydechowy chłodzony wodą wraz z kompensatorem,
  • 24-woltowy układ rozruchowy wraz z alternatorem do ładowania akumulatora rozruchowego oraz elektromagnesem do wyłączania silnika; Izolowany powrót dostosowany do warunków morskich,
  • panel sterowania z przyciskiem Start/Stop silnika, alarmem,  zamontowany na agregacie i podłączony do podzespołów silnika, zawierający: zatwierdzony do użycia w warunkach morskich modularny sterownik silnika monitorujący parametry silnika z przyciskami do uruchamiania i odstawiania oraz z wyświetlaczem bezpośredni odczyt ciśnienia oleju i wody chłodzącej oraz stan silnika - moduł ten umożliwia automatyczne wyłączenie silnika w przypadku wystąpienia błędu  oraz umożliwia podanie sygnału do układu sterowania statku,
  • sterownik obrotów silnika utrzymujący obroty zgodnie z wymogami normy ISO 3046 dla agregatów zbudowanych na silnikach wysokoprężnych,
  • standardowy filtr oleju, paliwa i powietrza Scania,
  • marynistyczna prądnica Mecc Alte spełniająca normy ISO, 4-biegunowa, bezszczotkowa, z autowentylacją spełniająca normę wodoszczelności IP 23, oparta na pojedynczym łożysku. Prądnica jest wyposażona w autoregulację i samowzbudzanie. Prądnica spełnia standardy morskie pod względem wzrostu temperatury (Klasa “F") w warunkach maszynowni okrętowej, gdzie temperatura dochodzi do 45/50°C,
  • silnik i prądnica są połączone i zamontowane na stalowej podstawie,
  • marynistyczne amortyzatory gumowe izolują agregat od konstrukcji statku,
  • kolor: czerwony – typ Scania (lub inny, na życzenie),
  • każdy agregat przechodzi test pod pełnym obciążeniem, zgodnie z procedurą jakościową zawartą w dokumencie QA001.


Specyfikacja

4 bieguny 50Hz przy 1500 obr/min - 3 fazy

4 bieguny 60Hz przy 1800 obr/min - 3 fazy

Model generatora

Moc w kVA 3 fazy przy 0.8 PF

Moc silnika w kW zgodnie z IMO

Moc w kVA 3 fazy przy 0.8 PF

Moc silnika w kW zgodnie z IMO

Prądnica AC Mecc Alte^

DI09 074M 04-01A

200

199

200

199

ECO38-1L/4 -TB^^

DI09 074M 04-01B

230

199

230

199

ECO38-2L/4 -TB^^

DI09 074M 04-02

255

217

255

217

ECO38-2L/4 -TB^^

DI09 074M 04-03

316

269

316

269

ECO40-1S/4 -TB^^

DI13 074M 04-04

331

285

331

285

ECO40-1S/4 -TB^^

DI13 074M 04-05

379

323

379

323

ECO40-2S/4 -TB^^

DI13 074M 04-01

-

-

442

376

ECO40-2S/4 -TB^^

DI13 074M 04-02

442

376

500

426

ECO40-1L/4 -TB^^

DI13 074M 04-03

500

426

-

-

ECO40-1.5L/4 -TB^^

DI16 074M 04-01

505

430

550

468

ECO40-1.5L/4 -TB^^

DI16 074M 04-02

530

450

600

511

ECO40-2L/4 -TB^^

DI16 074M 04-03

565

480

650

553

ECO40-2L/4 -TB^^

DI16 074M 04-04

600

511

700

596

ECO43-1S/4 -TB^^

DI16 090M 04-45

635

535

760

640

ECO43-1S/4 -TB^^

^ Także dostępne prądnice Newage Stamford i Leroy Somer.
TB^^ - Podwójne łożysko i sprzęgło elastyczne w standardzie.


Dane silników 3-fazowych

Wymiary i masa


*Masa w przybliżeniu

Model generatora

Pojemność l

Cylindry

Doładowanie

A (mm)

B (mm)

C (mm)

Masa (kg)*

DI09 074M 04-01A

9,3

5 rzędowo

Turbosprężarka

2400

975

1318

2185

DI09 074M 04-01B

9,3

5 rzędowo

Turbosprężarka

2400

975

1318

2270

DI09 074M 04-02

9,3

5 rzędowo

Turbosprężarka

2400

975

1318

2270

DI09 074M 04-03

9,3

5 rzędowo

Turbosprężarka

2449

975

1318

2405

DI13 074M 04-04

12,7

6 rzędowo

Turbosprężarka

2481

1102

1368

2608

DI13 074M 04-05

12,7

6 rzędowo

Turbosprężarka

2481

1102

1368

2618

DI13 074M 04-01

12,7

6 rzędowo

Turbosprężarka

2481

1102

1368

2618

DI13 074M 04-02

12,7

6 rzędowo

Turbosprężarka

2530

1102

1368

2783

DI13 074M 04-03

12,7

6 rzędowo

Turbosprężarka

2530

1102

1368

2786

DI16 074M 04-01

16,4

8 V

Podwójna turbosprężarka

2618

1172

1311

3672

DI16 074M 04-02

16,4

8 V

Podwójna turbosprężarka

2618

1172

1311

3878

DI16 074M 04-03

16,4

8 V

Podwójna turbosprężarka

2618

1172

1311

3878

DI16 074M 04-04

16,4

8 V

Podwójna turbosprężarka

2756

1172

1356

4162

DI16 090M 04-45

16,4

8 V

Podwójna turbosprężarka

2756

1172

1356

4162

Specyficzne kody

Oferujemy prądnice prądu zmiennego o częstotliwości 50 Hz lub 60 Hz, na pojedynczym lub podwójnym łożysku produkowane przez uznanych producentów. Wszystkie agregaty przeznaczone na morze mają konstrukcję przygotowaną na pracę w warunkach podwyższonej wilgotności i wysokiej temperatury.
Wykorzystujemy tylko prądnice znanych producentów wyprodukowane tylko w krajach rozwiniętych:

Mecc Alte
Newage Stamford
Leroy Somer

Podstawowy lokalny panel sterowania
Zamontowany jest bezpośrednio na agregacie i wyposażony w sterownik oraz wskaźniki (w zależności od wersji) np. licznik motogodzin silnika, wskaźnik ciśnienia oleju, temperatury chłodziwa i inne monitorujące parametry robocze wg wymogów klienta.
Automatyczny lokalny panel sterowania
Panel ten jest zbudowany w oparciu o automatyczny moduł sterowania silnika ComAp InteliDrive-ICU. Można go podłączyć do wyłącznika bezpieczeństwa zamontowanego lokalnie lub zdalnie.
Automatyczny panel sterowania z kontrolerem generatora
Panel ten jest zbudowany w oparciu o sterownik ComAp InteliGen i umożliwia zdalne sterowanie generatorem oraz pracę synchroniczną poprzez kontrolę prędkości obrotowej silnika oraz napięcia i natężenia prądu. Pomiar napięcia i natężenia odbywa się poprzez bezpieczniki zamontowane w skrzynce generatora. Sterownik posiada uznanie typu.

Przedstawione na zdjęciu pulpity do sterowania AC nie są częścią Automatycznego panelu sterowania.


Przedstawione poniżej moduły są standardowo oferowane w naszych agregatach. Ostateczna konfiguracja i opcje mogą się różnić w zależności od wybranego modelu agregatu, wymogów klienta i wymogów statku.



Moduł EPM72 na kluczyk


Moduł sterowania InteliDrive DCU Marine


Moduł sterowania generatorem ComAp InteliGenNT

Wyświetlacz InteliVisin 17Touch

Opcje pracy agregatów

Automatyczny tryb czuwania

W tym trybie pracy moc każdego agregatu jest dopasowana do pełnej mocy wszystkich urządzeń elektrycznych na statku. Każdy agregat jest utrzymywany w stanie czuwania, a jego moc wyjściowa jest kontrolowana poprzez stycznik. Nieudane podłączenie jednego agregatu do sieci powoduje automatyczne uruchomienie drugiego, który przejmuje produkcję prądu.
Zanik zasilania elektrycznego trwa milisekundy, pod warunkiem że zmiana agregatu będzie kontrolowana przez czujnik alarmowy zamontowany na pracującym agregacie lub jeśli zainicjuje ją operator.

W tym przypadku można zrezygnować z użycia agregatów awaryjnych. Jednakże jeśli generatory są budowane pod klasę, przepisy konkretnego towarzystwa mogą wymusić dodatkowe wymagania.


Tryb czuwania z pracą synchroniczną

W tym przypadku tryb pracy jest taki sam jak jak w Automatycznym trybie czuwania opisanym powyżej, jednakże stycznik jest zastąpiony przez niezależne styczniki lub automatyczne wyłączniki. W przypadku nagłej awarii pracującego generatora dalsza procedura wygląda tak samo jak dla Automatycznego trybu czuwania. Jednakże w trakcie kontrolowanego wyłączania pracującego agregatu, drugi generator może być włączony manualnie lub automatycznie i zsynchronizowany z innym pracującym agregatem, umożliwiając płynne przejęcie obciążenia z wyłączanego agregatu.


Pełna praca synchroniczna

W tym trybie dwa agregaty (lub więcej) zasilają statek jednocześnie lub pojedynczo, w zależności od obciążenia. Często na statkach występuje taki układ, gdzie obciążenie jest automatycznie przerzucane na drugi agregat. Dzięki temu wszystkie kluczowe urządzenia elektryczne mogą pracować w niezakłócony sposób czerpiąc energię z drugiego generatora. W takim układzie zaleca się instalację generatora awaryjnego.


Układ niestandardowy

Powyższe tryby można zmodyfikować i dopasować do nietypowych potrzeb statku, np. większa ilość agregatów lub dodatkowe agregaty awaryjne. Wiele wymogów dyktują przepisy klasowe konkretnych towarzystw klasyfikacyjnych, których celem jest zapewnienie bezpieczeństwa statku i załogi. Przepisy te będą obejmować SOLAS (Safety Of Life At Sea) wydane przez IMO (International Maritime Organisation).


Zamówienia specjalne
Ponadto realizujemy zamówienia specjalne, gdzie każdy element może być zmodyfikowany uwzględniając nietypowe rozwiązania.

Opcje wymagane przez przepisy klasyfikacyjne

Czujniki i wyłączniki alarmowe

Czujniki zamontowane na silniku mogą spełniać wymogi UMS, EO, AUT-MS włączając temperaturę oleju i poziom chłodziwa i posiadać wyłączniki ciśnienia oleju i temperatury chłodziwa z „uznaniem typu”.

Dwuścienne przewody wtryskowe i alarm wycieku
W przypadku uszkodzenia wewnętrznego przewodu wtryskowego paliwo przedostaje się do zewnętrznego przewodu, a następnie do zbiornika paliwa przez komorę przelewową, co aktywuje alarm. Podwójne przewody są wymagane do uzyskania klasy, chyba że silnik ma zamontowane pompowtryski.
Podwójne filtry oleju silnikowego
Podwójne filtry są wymagane przez większość towarzystw klasyfikacyjnych. Filtr ten zastępuje, lub uzupełnia oryginalny filtr silnika.

Opcje rozruchu

Rozrusznik pneumatyczny
Rozrusznik pneumatyczny zastępuje rozrusznik elektryczny.
Rozrusznik hydrauliczny
Zastępuje rozrusznik elektryczny lub służy jako druga metoda rozruchu (wymagana przez niektóre towarzystwa)
Rozrusznik ręczny
Zastępuje standardowy rozrusznik elektryczny lub służy jako druga metoda rozruchu (wymagana przez niektóre towarzystwa)

Akcesoria elektryczne

Wyłącznik MCCB

Wyłącznik MCCB wyposażony w gniazdko do zasilania zewnętrznego i ochronę IP56. Na zdjęciu prezentujemy generator z zamontowanym wyłącznikiem CCB podłączonym do skrzynki
połączeniowej. Rodzaj wyłącznika wynika z mocy generatora.

Grzałka antykondensacyjna
W przypadku, gdy agregat może pracować w warunkach podwyższonej wilgotności i/lub zmiennej temperatury, występuje konieczność zastosowania grzałki antykondensacyjnej, która wydłuża żywotność prądnicy i zmniejsza przestoje.

Akcesoria instalacyjne

Dysponujemy szerokim asortymentem akcesoriów, które umożliwią kompletny montaż oraz instalację dodatkowych układów obejmujących: układ chłodzący (wewnętrzny i zewnętrzny), lokalne i zdalne filtry, elementy układu wydechowego i wiele innych.