
Generator Beta Marine Scania 200 - 760 kVA
Generator Beta Marine Scania
Dostawa na terenie całego świata
Nasza oferta obejmuje generatory oparte na silnikach Volvo chłodzonych poprzez kolektor wydechowy z wymiennikiem ciepła. Wszystkie silniki z tej serii mogą uzyskać pełną klasę. Możemy także zaoferować silniki chłodzone poprzez wymiennik kilowy/ denny (poszyciowy) a także (w niektórych przypadkach) chłodzony wentylatorem poprzez radiator – ceny tych alternatywnych rozwiązań podajemy na życzenie (wersje chłodzone radiatorem są także dostępne w silnikach D9, D12 i D16). Standardowo oferujemy prądnice marynistyczne Mecc Alte. Jako opcję dostępne są także prądnice Newage Stamford (obecnie Cummins Generator Technologies).
4 bieguny 50Hz przy 1500 obr/min - 3 fazy | 4 bieguny 60Hz przy 1800 obr/min - 3 fazy | ||||
Model generatora | Moc w kVA 3 fazy przy 0.8 PF | Moc silnika w kW zgodnie z IMO | Moc w kVA 3 fazy przy 0.8 PF | Moc silnika w kW zgodnie z IMO | Prądnica AC Mecc Alte^ |
D5A T | 88 | 77 | 93 | 81 | ECP34-2S - SB^^ |
D5A T - RAD* | 83 | 73 | 85 | 74 | ECP34-2S - SB^^ |
D5A TA | 106 | 92 | 116 | 100 | ECP34-1L - SB^^ |
D7A T | 134 | 116 | 142 | 122 | ECO38-1S - SB^^ |
D7A T - RAD* | 130 | 112 | 134 | 115 | ECO38-1S - SB^^ |
D7A TA | 159 | 139 | 170 | 148 | ECO38-2S - SB^^ |
D13A | 352 | 300 | 423 | 360 | ECO40-2S -TB^^ |
D13A -RAD* | 339 | 289 | 410 | 349 | ECO40-2S -TB^^ |
D13B | 423 | 360 | 470 | 400 | ECO40-3S -TB^^ |
D13B -RAD* | 400 | 349 | 448 | 381 | ECO40-3S -TB^^ |
D16 | 530 | 450 | 488 | 500 | ECO40-2L -TB^^ |
D16 - RAD* | 508 | 433 | 553 | 470 | ECO40-2L -TB^^ |
^ Także dostępne prądnice Newage Stamford.
SB^^ - Standardowo na pojedynczym łożysku. Podwójne łożysko i sprzęgło elastyczne dostępne jako opcja.
TB^^ - Podwójne łożysko i sprzęgło elastyczne w standardzie.
*RAD - Chłodzone poprzez radiator
Dane silników 3-fazowych | Wymiary i masa |
| |||||||
Model generatora | Pojemność l | Cylindry | Doładowanie | A (mm) | B (mm) | C (mm) | Masa (kg)* | ||
D5A T | 4,76 | 4 rzędowo | Turbosprężarka | 1756 | 886 | 1281 | 1150 | ||
D5A T - RAD* | 4,76 | 4 rzędowo | Turbosprężarka | 2053 | 886 | 1515 | 1300 | ||
D5A TA | 4,76 | 4 rzędowo | Turbosprężarka & Intercooler | 1836 | 886 | 1281 | 1176 | ||
D7A T | 7,15 | 6 rzędowo | Turbosprężarka | 2109 | 1021 | 1309 | 1440 | ||
D7A T - RAD* | 7,15 | 6 rzędowo | Turbosprężarka | 2443 | 1021 | 1309 | 1675 | ||
D7A TA | 7,15 | 6 rzędowo | Turbosprężarka & Intercooler | 2109 | 1021 | 1309 | 1490 | ||
D13A | 12,78 | 6 rzędowo | Turbosprężarka & Intercooler | 2547 | 1090 | 1428 | 3010 | ||
D13A -RAD* | 12,78 | 6 rzędowo | Turbosprężarka & Intercooler | 3039 | 1133 | 1713 | 3040 | ||
D13B | 12,78 | 6 rzędowo | Turbosprężarka & Intercooler | 2547 | 1090 | 1428 | 3063 | ||
D13B -RAD* | 12,78 | 6 rzędowo | Turbosprężarka & Intercooler | 3039 | 1133 | 1713 | 3093 | ||
D16 | 16,12 | 6 rzędowo | Turbosprężarka & Intercooler | 2840 | 1133 | 1460 | 3750 | ||
D16 - RAD* | 16,12 | 6 rzędowo | Turbosprężarka & Intercooler | 3380 | 1378 | 2200 | 3840 |
Oferujemy prądnice prądu zmiennego o częstotliwości 50 Hz lub 60 Hz, na pojedynczym lub podwójnym łożysku produkowane przez uznanych producentów. Wszystkie agregaty przeznaczone na morze mają konstrukcję przygotowaną na pracę w warunkach podwyższonej wilgotności i wysokiej temperatury.
Wykorzystujemy tylko prądnice znanych producentów wyprodukowane tylko w krajach rozwiniętych:
Mecc Alte |
Newage Stamford |
Leroy Somer |
Podstawowy lokalny panel sterowania Zamontowany jest bezpośrednio na agregacie i wyposażony w sterownik oraz wskaźniki (w zależności od wersji) np. licznik motogodzin silnika, wskaźnik ciśnienia oleju, temperatury chłodziwa i inne monitorujące parametry robocze wg wymogów klienta. |
Automatyczny lokalny panel sterowania Panel ten jest zbudowany w oparciu o automatyczny moduł sterowania silnika ComAp InteliDrive-ICU. Można go podłączyć do wyłącznika bezpieczeństwa zamontowanego lokalnie lub zdalnie. |
Automatyczny panel sterowania z kontrolerem generatora Panel ten jest zbudowany w oparciu o sterownik ComAp InteliGen i umożliwia zdalne sterowanie generatorem oraz pracę synchroniczną poprzez kontrolę prędkości obrotowej silnika oraz napięcia i natężenia prądu. Pomiar napięcia i natężenia odbywa się poprzez bezpieczniki zamontowane w skrzynce generatora. Sterownik posiada uznanie typu. Przedstawione na zdjęciu pulpity do sterowania AC nie są częścią Automatycznego panelu sterowania. |
Przedstawione poniżej moduły są standardowo oferowane w naszych agregatach. Ostateczna konfiguracja i opcje mogą się różnić w zależności od wybranego modelu agregatu, wymogów klienta i wymogów statku.
Moduł EPM72 na kluczyk |
Moduł sterowania InteliDrive DCU Marine |
Moduł sterowania generatorem ComAp InteliGenNT |
Wyświetlacz InteliVisin 17Touch |
Automatyczny tryb czuwania
W tym przypadku można zrezygnować z użycia agregatów awaryjnych. Jednakże jeśli generatory są budowane pod klasę, przepisy konkretnego towarzystwa mogą wymusić dodatkowe wymagania.
Tryb czuwania z pracą synchroniczną
W tym przypadku tryb pracy jest taki sam jak jak w Automatycznym trybie czuwania opisanym powyżej, jednakże stycznik jest zastąpiony przez niezależne styczniki lub automatyczne wyłączniki. W przypadku nagłej awarii pracującego generatora dalsza procedura wygląda tak samo jak dla Automatycznego trybu czuwania. Jednakże w trakcie kontrolowanego wyłączania pracującego agregatu, drugi generator może być włączony manualnie lub automatycznie i zsynchronizowany z innym pracującym agregatem, umożliwiając płynne przejęcie obciążenia z wyłączanego agregatu.
Pełna praca synchroniczna
W tym trybie dwa agregaty (lub więcej) zasilają statek jednocześnie lub pojedynczo, w zależności od obciążenia. Często na statkach występuje taki układ, gdzie obciążenie jest automatycznie przerzucane na drugi agregat. Dzięki temu wszystkie kluczowe urządzenia elektryczne mogą pracować w niezakłócony sposób czerpiąc energię z drugiego generatora. W takim układzie zaleca się instalację generatora awaryjnego.
Układ niestandardowy
Powyższe tryby można zmodyfikować i dopasować do nietypowych potrzeb statku, np. większa ilość agregatów lub dodatkowe agregaty awaryjne. Wiele wymogów dyktują przepisy klasowe konkretnych towarzystw klasyfikacyjnych, których celem jest zapewnienie bezpieczeństwa statku i załogi. Przepisy te będą obejmować SOLAS (Safety Of Life At Sea) wydane przez IMO (International Maritime Organisation).
Zamówienia specjalne
Ponadto realizujemy zamówienia specjalne, gdzie każdy element może być zmodyfikowany uwzględniając nietypowe rozwiązania.
Czujniki i wyłączniki alarmowe Czujniki zamontowane na silniku mogą spełniać wymogi UMS, EO, AUT-MS włączając temperaturę oleju i poziom chłodziwa i posiadać wyłączniki ciśnienia oleju i temperatury chłodziwa z „uznaniem typu”. |
Dwuścienne przewody wtryskowe i alarm wycieku W przypadku uszkodzenia wewnętrznego przewodu wtryskowego paliwo przedostaje się do zewnętrznego przewodu, a następnie do zbiornika paliwa przez komorę przelewową, co aktywuje alarm. Podwójne przewody są wymagane do uzyskania klasy, chyba że silnik ma zamontowane pompowtryski. |
Podwójne filtry oleju silnikowego Podwójne filtry są wymagane przez większość towarzystw klasyfikacyjnych. Filtr ten zastępuje, lub uzupełnia oryginalny filtr silnika. |
Rozrusznik pneumatyczny Rozrusznik pneumatyczny zastępuje rozrusznik elektryczny. |
Rozrusznik hydrauliczny Zastępuje rozrusznik elektryczny lub służy jako druga metoda rozruchu (wymagana przez niektóre towarzystwa) |
Rozrusznik ręczny Zastępuje standardowy rozrusznik elektryczny lub służy jako druga metoda rozruchu (wymagana przez niektóre towarzystwa) |
Wyłącznik MCCB Wyłącznik MCCB wyposażony w gniazdko do zasilania zewnętrznego i ochronę IP56. Na zdjęciu prezentujemy generator z zamontowanym wyłącznikiem CCB podłączonym do skrzynki |
Grzałka antykondensacyjna W przypadku, gdy agregat może pracować w warunkach podwyższonej wilgotności i/lub zmiennej temperatury, występuje konieczność zastosowania grzałki antykondensacyjnej, która wydłuża żywotność prądnicy i zmniejsza przestoje. |
Dysponujemy szerokim asortymentem akcesoriów, które umożliwią kompletny montaż oraz instalację dodatkowych układów obejmujących: układ chłodzący (wewnętrzny i zewnętrzny), lokalne i zdalne filtry, elementy układu wydechowego i wiele innych.
Generator Beta Marine Scania
Generator Beta Marine Cummins
Generator Beta Marine Perkins
Generator Beta Marine Perkins Marine
Generator Beta Marine Perkins
Generator Beta Marine Deutz
Generator Beta Marine Baudouin