- Generator Beta Marine Volvo 80 - 558 kVA -

Generator Beta Marine Volvo 80 - 558 kVA

Indeks:
Produkty ulegają ciągłemu rozwojowi, więc zdjęcia niekoniecznie oddają faktyczny wygląd prezentowanego produktu. Jednak produkty dostępne mają właściwości techniczne zgodne z opisem.

Generatory Beta Marine oparte na silniku Volvo

Nasza oferta obejmuje generatory oparte na silnikach Volvo chłodzonych poprzez kolektor wydechowy z wymiennikiem ciepła. Wszystkie silniki z tej serii mogą uzyskać pełną klasę. Możemy także zaoferować silniki chłodzone poprzez wymiennik kilowy/ denny (poszyciowy) a także (w niektórych przypadkach) chłodzony wentylatorem poprzez radiator – ceny tych alternatywnych rozwiązań podajemy na życzenie (wersje chłodzone radiatorem są także dostępne w silnikach D9, D12 i D16). Standardowo oferujemy prądnice marynistyczne Mecc Alte. Jako opcję dostępne są także prądnice Newage Stamford (obecnie Cummins Generator Technologies).

Generatory morskie zbudowane i przetestowane przez Beta Marine Limited charakteryzuje się stałym, ciągłym wydatkiem mocy, o prądzie trójfazowym, 0,8 P.F. i możliwości 10% przeciążenia, zgodnie ze standardem  ISO. W wersji standardowej obejmują:
  • zmarynizowany silnik Volvo chłodzony poprzez wymiennik ciepła, przystosowany do pracy ciągłej zgodnie z ISO 3046. Jest to agregat morski z możliwością uzyskania pełnej klasy. Standardowa wersja obejmuje podwójne filtry paliwa i elastyczne złącza paliwa na zasilaniu i powrocie o dużej wytrzymałości na ogień – zatwierdzone przez towarzystwa klasyfikacyjne. Podwójne (dwuścienne) wtryskowe przewody paliwa w silniku D5 i D7 – nie są one wymagane w przypadku innych modeli silnika ponieważ zastosowano tam pompowtryski.
  • układ chłodzenia oparty na wymienniku ciepła wykonanym z rurek miedzioniklowych, pompach wody zaburtowej i pompie wody krążącej w obiegu zamkniętym, chłodnicę oleju oraz pompkę do usuwania oleju z miski olejowej,
  • chłodzone wodą kolektory wydechowe z kolankiem i kompensatorem wyprowadzającymi spaliny.
  • 24-woltowy układ rozruchowy wraz z alternatorem do ładowania akumulatora rozruchowego oraz elektromagnesem do wyłączania silnika; Izolowany powrót dostosowany do warunków morskich,
  • panel łączący funkcję Start/Stop silnika oraz funkcje alarmowe i kontrolne; zamontowany jest on na agregacie i podłączony do podzespołów silnika; modele D5 i D7 posiadają nasz standardowy panel zawierający: stacyjkę na kluczyk do uruchamiania i odstawiania silnika, wskaźnik ciśnienia oleju, wskaźnik temperatury chłodziwa, tachometr/ licznik godzin pracy, układ automatycznego odstawiania silnika w przypadku niskiego ciśnienia oleju, wysokiej temperatury chłodziwa, zbyt dużych obrotów silnika; lampki wskazujące błędy oraz tryb pracy - panel umożliwia także samodzielne podłączenie wyłącznika awaryjnego; modele D9, D12 i D16 zawierają modularny sterownik silnika w wersji morskiej z przyciskami do uruchamiania i odstawiania silnika, zatwierdzony przez towarzystwa klasyfikacyjne, który kontroluje wszystkie parametry silnika; zamontowany ekran umożliwia bezpośredni odczyt ciśnienia oleju, temperatury wody i podaje informacje o stanie silnika - moduł ten umożliwia także automatyczne odstawienie silnika w przypadku wystąpienia błędu lub awarii i posiada możliwość wysłania sygnału do układu sterowania statku,
  • sterownik obrotów silnika utrzymujący obroty zgodnie z wymogami normy ISO 3046 dla agregatów zbudowanych na silnikach wysokoprężnych,
  • standardowy filtr paliwa, oleju i powietrza Volvo,
  • marynistyczna prądnica Mecc Alte spełniająca normy ISO, 4-biegunowa, bezszczotkowa, z autowentylacją spełniająca normę wodoszczelności IP 23, oparta na pojedynczym łożysku. Prądnica jest wyposażona w autoregulację i samowzbudzanie, posiada skrzynkę połączeniową wraz automatycznym regulatorem napięcia i jest w pełni dostosowana do pracy w temperaturze 45°C,
  • silnik i prądnica są połączone i zamontowane na stalowej podstawie,
  • marynistyczne amortyzatory gumowe izolują agregat od konstrukcji statku,
  • kolor: zielony - typ Volvo (lub inny, na życzenie),
  • każdy agregat przechodzi test pod pełnym obciążeniem, zgodnie z procedurą jakościową zawartą w dokumencie QA001. (W przypadku silników z turbodoładowaniem dopuszczalne obciążenie jest obniżone zgodnie z ISO 3046).


Specyfikacja

4 bieguny 50Hz przy 1500 obr/min - 3 fazy

4 bieguny 60Hz przy 1800 obr/min - 3 fazy

Model generatora

Moc w kVA 3 fazy przy 0.8 PF

Moc silnika w kW zgodnie z IMO

Moc w kVA 3 fazy przy 0.8 PF

Moc silnika w kW zgodnie z IMO

Prądnica AC Mecc Alte^

D5A T

88

77

93

81

ECP34-2S - SB^^

D5A T - RAD*

83

73

85

74

ECP34-2S - SB^^

D5A TA

106

92

116

100

ECP34-1L - SB^^

D7A T

134

116

142

122

ECO38-1S - SB^^

D7A T - RAD*

130

112

134

115

ECO38-1S - SB^^

D7A TA

159

139

170

148

ECO38-2S - SB^^

D13A

352

300

423

360

ECO40-2S -TB^^

D13A -RAD*

339

289

410

349

ECO40-2S -TB^^

D13B

423

360

470

400

ECO40-3S -TB^^

D13B -RAD*

400

349

448

381

ECO40-3S -TB^^

D16

530

450

488

500

ECO40-2L -TB^^

D16 - RAD*

508

433

553

470

ECO40-2L -TB^^

^ Także dostępne prądnice Newage Stamford.
SB^^ - Standardowo na pojedynczym łożysku. Podwójne łożysko i sprzęgło elastyczne dostępne jako opcja.
TB^^ - Podwójne łożysko i sprzęgło elastyczne w standardzie.
*RAD - Chłodzone poprzez radiator

Dane silników 3-fazowych

Wymiary i masa


*Masa w przybliżeniu

Model generatora

Pojemność l

Cylindry

Doładowanie

A (mm)

B (mm)

C (mm)

Masa (kg)*

D5A T

4,76

4 rzędowo

Turbosprężarka

1756

886

1281

1150

D5A T - RAD*

4,76

4 rzędowo

Turbosprężarka

2053

886

1515

1300

D5A TA

4,76

4 rzędowo

Turbosprężarka & Intercooler

1836

886

1281

1176

D7A T

7,15

6 rzędowo

Turbosprężarka

2109

1021

1309

1440

D7A T - RAD*

7,15

6 rzędowo

Turbosprężarka

2443

1021

1309

1675

D7A TA

7,15

6 rzędowo

Turbosprężarka & Intercooler

2109

1021

1309

1490

D13A

12,78

6 rzędowo

Turbosprężarka & Intercooler

2547

1090

1428

3010

D13A -RAD*

12,78

6 rzędowo

Turbosprężarka & Intercooler

3039

1133

1713

3040

D13B

12,78

6 rzędowo

Turbosprężarka & Intercooler

2547

1090

1428

3063

D13B -RAD*

12,78

6 rzędowo

Turbosprężarka & Intercooler

3039

1133

1713

3093

D16

16,12

6 rzędowo

Turbosprężarka & Intercooler

2840

1133

1460

3750

D16 - RAD*

16,12

6 rzędowo

Turbosprężarka & Intercooler

3380

1378

2200

3840

Specyficzne kody

Oferujemy prądnice prądu zmiennego o częstotliwości 50 Hz lub 60 Hz, na pojedynczym lub podwójnym łożysku produkowane przez uznanych producentów. Wszystkie agregaty przeznaczone na morze mają konstrukcję przygotowaną na pracę w warunkach podwyższonej wilgotności i wysokiej temperatury.
Wykorzystujemy tylko prądnice znanych producentów wyprodukowane tylko w krajach rozwiniętych:

Mecc Alte
Newage Stamford
Leroy Somer

Podstawowy lokalny panel sterowania
Zamontowany jest bezpośrednio na agregacie i wyposażony w sterownik oraz wskaźniki (w zależności od wersji) np. licznik motogodzin silnika, wskaźnik ciśnienia oleju, temperatury chłodziwa i inne monitorujące parametry robocze wg wymogów klienta.
Automatyczny lokalny panel sterowania
Panel ten jest zbudowany w oparciu o automatyczny moduł sterowania silnika ComAp InteliDrive-ICU. Można go podłączyć do wyłącznika bezpieczeństwa zamontowanego lokalnie lub zdalnie.
Automatyczny panel sterowania z kontrolerem generatora
Panel ten jest zbudowany w oparciu o sterownik ComAp InteliGen i umożliwia zdalne sterowanie generatorem oraz pracę synchroniczną poprzez kontrolę prędkości obrotowej silnika oraz napięcia i natężenia prądu. Pomiar napięcia i natężenia odbywa się poprzez bezpieczniki zamontowane w skrzynce generatora. Sterownik posiada uznanie typu.

Przedstawione na zdjęciu pulpity do sterowania AC nie są częścią Automatycznego panelu sterowania.


Przedstawione poniżej moduły są standardowo oferowane w naszych agregatach. Ostateczna konfiguracja i opcje mogą się różnić w zależności od wybranego modelu agregatu, wymogów klienta i wymogów statku.



Moduł EPM72 na kluczyk


Moduł sterowania InteliDrive DCU Marine


Moduł sterowania generatorem ComAp InteliGenNT

Wyświetlacz InteliVisin 17Touch

Opcje pracy agregatów

Automatyczny tryb czuwania

W tym trybie pracy moc każdego agregatu jest dopasowana do pełnej mocy wszystkich urządzeń elektrycznych na statku. Każdy agregat jest utrzymywany w stanie czuwania, a jego moc wyjściowa jest kontrolowana poprzez stycznik. Nieudane podłączenie jednego agregatu do sieci powoduje automatyczne uruchomienie drugiego, który przejmuje produkcję prądu.
Zanik zasilania elektrycznego trwa milisekundy, pod warunkiem że zmiana agregatu będzie kontrolowana przez czujnik alarmowy zamontowany na pracującym agregacie lub jeśli zainicjuje ją operator.

W tym przypadku można zrezygnować z użycia agregatów awaryjnych. Jednakże jeśli generatory są budowane pod klasę, przepisy konkretnego towarzystwa mogą wymusić dodatkowe wymagania.


Tryb czuwania z pracą synchroniczną

W tym przypadku tryb pracy jest taki sam jak jak w Automatycznym trybie czuwania opisanym powyżej, jednakże stycznik jest zastąpiony przez niezależne styczniki lub automatyczne wyłączniki. W przypadku nagłej awarii pracującego generatora dalsza procedura wygląda tak samo jak dla Automatycznego trybu czuwania. Jednakże w trakcie kontrolowanego wyłączania pracującego agregatu, drugi generator może być włączony manualnie lub automatycznie i zsynchronizowany z innym pracującym agregatem, umożliwiając płynne przejęcie obciążenia z wyłączanego agregatu.


Pełna praca synchroniczna

W tym trybie dwa agregaty (lub więcej) zasilają statek jednocześnie lub pojedynczo, w zależności od obciążenia. Często na statkach występuje taki układ, gdzie obciążenie jest automatycznie przerzucane na drugi agregat. Dzięki temu wszystkie kluczowe urządzenia elektryczne mogą pracować w niezakłócony sposób czerpiąc energię z drugiego generatora. W takim układzie zaleca się instalację generatora awaryjnego.


Układ niestandardowy

Powyższe tryby można zmodyfikować i dopasować do nietypowych potrzeb statku, np. większa ilość agregatów lub dodatkowe agregaty awaryjne. Wiele wymogów dyktują przepisy klasowe konkretnych towarzystw klasyfikacyjnych, których celem jest zapewnienie bezpieczeństwa statku i załogi. Przepisy te będą obejmować SOLAS (Safety Of Life At Sea) wydane przez IMO (International Maritime Organisation).


Zamówienia specjalne
Ponadto realizujemy zamówienia specjalne, gdzie każdy element może być zmodyfikowany uwzględniając nietypowe rozwiązania.

Opcje wymagane przez przepisy klasyfikacyjne

Czujniki i wyłączniki alarmowe

Czujniki zamontowane na silniku mogą spełniać wymogi UMS, EO, AUT-MS włączając temperaturę oleju i poziom chłodziwa i posiadać wyłączniki ciśnienia oleju i temperatury chłodziwa z „uznaniem typu”.

Dwuścienne przewody wtryskowe i alarm wycieku
W przypadku uszkodzenia wewnętrznego przewodu wtryskowego paliwo przedostaje się do zewnętrznego przewodu, a następnie do zbiornika paliwa przez komorę przelewową, co aktywuje alarm. Podwójne przewody są wymagane do uzyskania klasy, chyba że silnik ma zamontowane pompowtryski.
Podwójne filtry oleju silnikowego
Podwójne filtry są wymagane przez większość towarzystw klasyfikacyjnych. Filtr ten zastępuje, lub uzupełnia oryginalny filtr silnika.

Opcje rozruchu

Rozrusznik pneumatyczny
Rozrusznik pneumatyczny zastępuje rozrusznik elektryczny.
Rozrusznik hydrauliczny
Zastępuje rozrusznik elektryczny lub służy jako druga metoda rozruchu (wymagana przez niektóre towarzystwa)
Rozrusznik ręczny
Zastępuje standardowy rozrusznik elektryczny lub służy jako druga metoda rozruchu (wymagana przez niektóre towarzystwa)

Akcesoria elektryczne

Wyłącznik MCCB

Wyłącznik MCCB wyposażony w gniazdko do zasilania zewnętrznego i ochronę IP56. Na zdjęciu prezentujemy generator z zamontowanym wyłącznikiem CCB podłączonym do skrzynki
połączeniowej. Rodzaj wyłącznika wynika z mocy generatora.

Grzałka antykondensacyjna
W przypadku, gdy agregat może pracować w warunkach podwyższonej wilgotności i/lub zmiennej temperatury, występuje konieczność zastosowania grzałki antykondensacyjnej, która wydłuża żywotność prądnicy i zmniejsza przestoje.

Akcesoria instalacyjne

Dysponujemy szerokim asortymentem akcesoriów, które umożliwią kompletny montaż oraz instalację dodatkowych układów obejmujących: układ chłodzący (wewnętrzny i zewnętrzny), lokalne i zdalne filtry, elementy układu wydechowego i wiele innych.