
Przekładnia PRM 90D
Przekładnia PRM 90D
Dostawa na terenie całego świata
Dostępne przełożenia to 1,96:1 i 2,94:1. Dodatkowo do przekładni można podłączyć PTO dostosowany do podłączenia pompy hydraulicznej zgodnie ze specyfikacją SAE J774C typu "B". Maksymalna moc wynosi 22 k! (29,5 KM) na 1000 obr./min.
System hydrauliczny przekładni działa na zwykłym oleju smarowym o tej samej lepkości co olej stosowany w silniku - nie ma więc potrzeby stosowania płynu do automatycznej skrzyni biegów. Szybka reakcja na ruchy dźwigni sterującej przekładnią umożliwia dobre prowadzenie jednostki. Dźwignia sterowania przełożeniem ma zapadkę, która ustawia ją w pozycji neutralnej. Jest możliwość jednodźwigniowego sterowania równocześnie obrotami silnika i przełożeniem przekładni.
W razie mało prawdopodobnej awarii przekładni układ hydrauliczny jest wyposażony w ręczną mechaniczną blokadę przełożenia napędu, co umożliwi bezpieczny powrót do portu.
Można zamontować zawór do trolingu. Jest on obsługiwany elektronicznie, co pozwala na zmianę prędkości śruby do zera, pozwalając na maksymalną prędkość silnika do 1200 obr/min.
Model | Typ przekładni | Przełożenie | Maksymalne obroty na minutę | Maksymalny moment obrotowy silnika w Nm | Moc w BHP/100 obr. | |||||
w trybie ciągłym | chwilowe | tryb pracy: przyjemnościowa | tryb pracy: light commercial | tryb pracy: heavy commercial | tryb pracy: przyjemnościowa | tryb pracy: light commercial | tryb pracy: heavy commercial | |||
PRM280D | Hydrauliczna | 1,96:1 | 4000 | 4500 | 260 | 240 | 220 | 3,93 | 3,79 | 3,58 |
2,94:1 | 4000 | 4500 | 260 | 240 | 220 | 3,94 | 3,80 | 3,59 |
Uwaga: pomiary zostały dokonane na kole zamachowym silnika.
Ciśnienie
Minimum 20 barów, maksimum - 22,06 barów. W przekładni są dwa gwintowane otwory 1/8" BSP na górze i M18 z boku bloku zaworów, aby w razie potrzeby zamontować manometr.
Chłodzenie oleju
Normalne temperatura pracy oleju powinna wynosić 50-80 °C i nie powinna przekraczać 90°C. Do utrzymania prawidłowych temperatur konieczne jest zamontowanie chłodnicy - na obudowie znajdują się dwa złącza 3/8" BSP umożliwiające montaż. Wielkość wymaganej chłodnicy zależy od wielu czynników, w tym od przenoszonej mocy, prędkości roboczej, temperatury wody na wlocie czy temperatury otoczenia.
Ciąg śruby
Nacisk zarówno na przód, jak i na tył jest przenoszony przez łożyska wału wyjściowego, które mają odpowiednią nośność dla wszystkich zatwierdzonych przez producenta wartości znamionowych.
Pojemność oleju
1,85 litra + napełnienie chłodnicy i węża.
Waga
48 kg, wersja z PTO - 54 kg
Wielowypust
10 zębów SAE 1"
sprzęgło 5", 4 otwory na średnicy 4 1/4"
Przekładnia PRM 90D
Przekładnia hydrauliczna TM 170
Typ offset: wały wejściowy i wyjściowy przesunięte względem siebie
Sonic 70 Lightweight. Przekładnia Z montowana do przekładni redukcyjno nawrotnej silnika.
Konfiguracja in-line: wał wejściowy i wyjściowy znajdują się w jednej osi
Przekładnia kątowa - konfiguracja wału wyjściowego 10°
Przekładnia mechaniczna TMC 60
Typ offset: wały wejściowy i wyjściowy przesunięte względem siebie, możliwe podłączenie PTO