- Przekładnia PRM 750C -

Przekładnia PRM 750C

Indeks:

Konfiguracja in-line: wał wejściowy i wyjściowy znajdują się w jednej osi

Produkty ulegają ciągłemu rozwojowi, więc zdjęcia niekoniecznie oddają faktyczny wygląd prezentowanego produktu. Jednak produkty dostępne mają właściwości techniczne zgodne z opisem.

Przekładnia hydrauliczna PRM750C została zaprojektowana do użytku w rekreacyjnych i komercyjnych jednostkach pływających. Konstrukcja składająca się z dwóch wałów oraz sprzęgieł hydraulicznych umożliwia ciągłe przenoszenie pełnej mocy znamionowej w dowolnym kierunku.

Przekładnia ta występuje w konfiguracji in-line: wał wejściowy i wyjściowy znajdują się w jednej osi. Dostępne przełożenia to 1,09:1, 1,459:1, 1,935:1, 2,565:1 i 2,904:1.

System hydrauliczny przekładni działa na zwykłym oleju smarowym o tej samej lepkości co olej stosowany w silniku - nie ma więc potrzeby stosowania płynu do automatycznej skrzyni biegów. Szybka reakcja na ruchy dźwigni sterującej przekładnią umożliwia dobre prowadzenie jednostki. Dźwignia sterowania przełożeniem ma zapadkę, która ustawia ją w pozycji neutralnej.

W razie mało prawdopodobnej awarii przekładni układ hydrauliczny jest wyposażony w ręczną mechaniczną blokadę przełożenia napędu, co umożliwi bezpieczny powrót do portu.

Dodatkowo do przekładni można podłączyć PTO dostosowany do podłączenia pompy hydraulicznej zgodnie ze specyfikacją SAE J744C typu "B".

Można zamontować zawór do trolingu. Jest on obsługiwany elektronicznie, co pozwala na zmianę prędkości śruby do zera, pozwalając na maksymalną prędkość silnika do 1200 obr/min.


Przekładnia PRM 750C
 

Model Typ przekładni Przełożenie Maksymalne obroty na minutę Maksymalny moment obrotowy silnika w Nm Moc w BHP/100 obr.
w trybie ciągłym chwilowe tryb pracy: przyjemnościowa tryb pracy: light commercial tryb pracy: heavy commercial tryb pracy: przyjemnościowa tryb pracy: light commercial tryb pracy: heavy commercial
PRM 750C Hydrauliczna 1,090:1 4000 4500 750 579 559 10,52 8,13 7,85
1,459:1 4000 4500 750 579 559 10,52 8,13 7,85
1,935:1 4000 4500 675 559 529 9,48 7,85 7,43
2,565:1 4000 4500 675 559 529 9,48 7,85 7,43
2,904:1 4000 4500 560 534 500 8,00 7,50 7,02

Uwaga: pomiary zostały dokonane na kole zamachowym silnika.

Ciśnienie
Minimum 30,34 bara, maksimum - 33,44 bara. W przekładni są dwa gwintowane otwory 1/8" BSP na górze i M18x1,5 z boku bloku zaworów, aby w razie potrzeby zamontować manometr.

Chłodzenie oleju
Normalne temperatura pracy oleju powinna wynosić 50-80 °C i nie powinna przekraczać 90°C. Do utrzymania prawidłowych temperatur konieczne jest zamontowanie chłodnicy - na obudowie znajdują się dwa złącza 3/8" BSP umożliwiające montaż. Wielkość wymaganej chłodnicy zależy od wielu czynników, w tym od przenoszonej mocy, prędkości roboczej, temperatury wody na wlocie czy temperatury otoczenia.

Ciąg śruby
Nacisk zarówno na przód, jak i na tył jest przenoszony przez łożyska wału wyjściowego, które mają odpowiednią nośność dla wszystkich zatwierdzonych przez producenta wartości znamionowych.

Pojemność oleju
3 litry + napełnienie chłodnicy i węża.

Waga
33 kg

Wielowypust
26 zębów 20/40 DP
sprzęgło 6", 6 otworów na średnicy 4 3/4"

Specyficzne kody