BETA115T - Silnik Beta 115T -

Silnik Beta 115T

Indeks: BETA115T
Produkty ulegają ciągłemu rozwojowi, więc zdjęcia niekoniecznie oddają faktyczny wygląd prezentowanego produktu. Jednak produkty dostępne mają właściwości techniczne zgodne z opisem.
Beta 115 - Silnik diesla o mocy nominalnej 115 KM.

4-cylindrowy, turbodoładowany silnik diesla o mocy 115 KM, obrotach maksymalnych 2600 rpm i pojemności skokowej 3769 cm3.

Silnik spełnia surowe normy emisyjne i jest zgodny z europejską dyrektywą dot. emisji spalin dla silników do celów przyjemnościowych (RCD - Recreational Craft Directive 94/25/EC z poprawkami) a także spełnia normy amerykańskie (EPA - U.S Environmental Protection Agency ).

Silnik Beta 105 jest zbudowany na trwałym żeliwnym bloku, który zapewni silnikowi prawdziwą długowieczność.
Niezawodność silników Beta wynika z tradycyjnego podejścia do konstrukcji trwałych silników przystosowanych do pracy. Angielski konserwatyzm jest tu w pełni widoczny: jakichkolwiek układów elektronicznych a sam silnik ma spory zapas mocy. Wszystkie silniki Beta są w pełni mechaniczne. Dotyczy to w szczególności układu wtryskowego, który jest realizowany w pełni mechanicznie, co zapewnia mu niezwykłą trwałość i niezawodność. Wszystkie silniki Beta opierają się na wyjątkowym trójwirowym wtrysku paliwa, który redukuje spalanie oraz przekłada się na wyrównanie pracy silnika. Silniki Beta znane są z gładkiej pracy w pełnym zakresie mocy, w szczególności w zakresie niskich obrotów, dzięki czemu są cichsze i wykazują większą kulturę pracy niż wiele nowocześniejszych rozwiązań.
Każdy żeglarz chce mieć prosty silnik, z którym sam sobie poradzi w każdej sytuacji. Silnik, który zawsze odpali, nie straszne mu gorszej jakości paliwo a regularnie serwisowany odwdzięczy się długowiecznością, niezawodnością i niskim spalaniem.
Silniki Beta Marine spełniają surowe normy emisji nie tylko Europejskie, lecz także Amerykańskie, dzięki czemu jachty z silnikami Beta Marine mogą swobodnie pływać po wodach terytorialnych USA i Kanady.
 
Silnik Beta posiada standardowo:
  • podwójny układ chłodzenia: zamknięty (wewnętrzny) i otwarty, zbudowany na wymienniku ciepła, (dostępna jest także wersja oparta na wymienniku kilowym),
  • pompę wody słodkiej,
  • pompę wody zaburtowej,
  • trwały kolektor wydechowy chłodzony wodą,
  • mieszacz spalin wykonany techniką odlewu (jednorodna struktura odlewu wydłuża jego żywotność),
  • w pełni mechaniczną pompę paliwa,
  • filtry oleju, paliwa i powietrza,
  • specjalny cichy filtr powietrza,
  • pompkę do usuwania oleju z silnika, (może być także wykorzystywana do usuwania oleju z przekładni),
  • koło zamachowe o wyjątkowo dużej masie, zapewniającym wyjątkowo równą pracę silnika na niskich obrotach,
  • elastyczną tarczę sprzęgła Centa lub R&D Marine zaprojektowaną specjalnie do silników morskich,
  • przekładnię hydrauliczną o przełożeniu 2:1,
  • amortyzatory gumowe (poduszki),
  • 12V rozrusznik (opcjonalnie rozrusznik 24V),
  • 70 A alternator (możliwość zamiany na większy alternator lub dodanie drugiego alternatora),
  • cewka odcięcia silnika,
  • panel sterowania „ABV" (z tachometrem/ rejestratorem godzin pracy, stacyjką na kluczyk oraz przyciskiem służącym do odstawiania silnika, diodami ostrzegawczymi i alarmem dźwiękowym sygnalizującym niskie ciśnienie oleju, wysoką temperaturę, brak ładowania oraz lampkę sygnalizującą normalną pracę) z 3-metrowym przewodem wraz ze złączką i gniazdkiem do przyłączenia wiązki silnika.
 
Silnik jest pomalowany farbą odporną na warunki morskie i znajduje się na drewnianej palecie transportowej. Każdy nabywca otrzymuje świadectwo potwierdzające iż silnik przeszedł pomyślnie testy oraz instrukcję w języku polskim. Instrukcja nie tylko opisuje przegląd silnika lecz również przedstawia montaż silnika krok po kroku.

Silnik objęty jest 5-letnią gwarancją "Self Service", która umożliwia dokonanie przeglądów okresowych na własną rękę.

Beta Marine posiada serwisy w praktycznie każdym morskim kraju, gdzie zawijają żeglarze. Serwisy Beta Marine można znaleźć wszędzie: od Islandii, po Argentynę, od Tahiti, poprzez Australię, Nową Zelandię, Japonię, Zatokę Perską a na RPA kończąc.

Zobacz nasz katalog silników morskich Beta Marine


Specyfikacja Silnika

Cylindry 4T
KM 115
Obroty 2800 rpm
Pojemność 3769 cm3
Alternator 12 V, 70 Amp
Masa 425 kg
Wtrysk paliwa bezpośredni
Silnik bazowy Kubota
Średnica rury wydechowej 90
Średnica przewodu paliwa 8 mm
Średnica podłączenia wody Min. 32 mm

Specyficzne kody

Pliki do pobrania

Beta 115T ZF45

Pliki do pobrania (481.99k)

Beta 115T - broszura

Pliki do pobrania (1.07M)

Łapy specjalne


Silniki Beta Marine mogą zostać wyposażone w opcjonalne wsporniki, które są dopasowane do fundamentu istniejącego w jednostce. Dzięki temu można oszczędzić dużo czasu i specjalistycznej pracy, a nowy silnik zostanie wmontowany dokładnie w położenie starego silnika.

Wyjście na bojler - OPCJA

Wszystkie silniki Beta Marine mogą być opcjonalnie wyposażone w wyjście na bojler.
Jest to niezwykle przydatna opcja ponieważ silnik potrafi zagrzać nawet duży bojler w kilkanaście minut.

Pompka do usuwania oleju z silnika


Montowana standardowo na silnikach Beta 14 - Beta 115 (z wyjątkiem Beta 10 i Beta 50)

Kolanko wtryskowe podwyższone - 150mm


Kolanko wtryskowe podniesione w stosunku do standardowego o 150mm.
Umożliwia ono łatwiejszy montaż tłumika "waterlock", jeśli silnik musi być zamontowany nisko na dnem.

Podwyższone kolanko jest dostępne dla silników Beta 10, 14, 16, 20, 25, 30, 35, 38, 45T, 43, 50 & 60.

Kolanko wtryskowe podwyższone - 200mm



Kolanko wtryskowe podniesione w stosunku do standardowego o 200mm.
Umożliwia ono łatwiejszy montaż tłumika "waterlock", jeśli silnik musi być zamontowany nisko na dnem.

Podwyższone kolanko jest dostępne dla silników Beta 10, 14, 16, 20, 25, 30, 35, 38, 45T, 43, 50 & 60.

Kolanko wtryskowe podwyższone - 140mm (Yanmar/Volvo)


Kolanko wtryskowe podniesione w stosunku do standardowego o 140mm i wygięte na prawą burtę.
Umożliwia ono łatwiejszy montaż tłumika "waterlock", jeśli silnik musi być zamontowany nisko na dnem a ponadto pozwala zostawić układ wydechowy w niezmienionym położeniu po demontażu silników Volvo i Yanmar, które mają najczęściej wydechy wyprowadzone na prawą burtę.

Podwyższone kolanko jest dostępne dla silników Beta 30, 35, 38, 45T, 43, 50 & 60.

Pompa wody zaburtowej skierowana w tył



Zdalny filtr oleju


W przypadku gdy zabudowa komory silnika uniemożliwia dostęp do filtra oleju, możemy zaoferować zdalny filtr oleju, który montujemy w łatwo dostępnym miejscu, np. na ścianie komory silnika.

Wałek zdawczy mocy - PTO montowany na silniku


W silnikach beta Marine możemy fabrycznie zamontować wałek zdawczy mocy, który umożliwia podłączenie różnych urządzeń do silnika.

Na silnikach Beta 10, 14, 16, 20, 25, 30, 35, 38 & 45T – stosujemy wałek o średnicy 32mm.
Na silnikach Beta 43, 50, 60, 70T, 75, 85T, 90T, 105T & 115T – stosujemy wałek o średnicy 38mm.


Szyny montażowe


Na życzenie możemy fabrycznie wykonać szyny montażowe zintegrowane z silnikiem.
Szyny takie umożliwiają montaż dodatkowych urządzeń, np. pompa zęzowa, kompresor do lodu, czy pompa hydrauliczna.

Rozwiązanie to jest dostępne na wszystkich silnikach Beta.

Montaż pompy hydraulicznej


Do wszystkich silników oferujemy montaż dostarczonej przez klienta pompy hydraulicznej.
Zdjęcie przedstawia zespół pompy hydraulicznej i pompy zęzowej (wirnikowej) zabudowane na silniku Beta Marine.

Pompa zęzowa


Oferujemy montaż pompy zęzowej ze sprzęgłem elektromagnetycznym na wszystkich silnikach.

Zdjęcie przedstawia pompę zęzową zamontowaną na silniku wyposażonym w 2 alternatory.

Sprężarka do lodu


Oferujemy przygotowanie silnika pod montaż sprężarki wo wytwarzania lodu. Na życzenie możemy zamontować dostarczony przez klienta kompresor na wszystkich silnikach Beta Marine.

Wyjście na chłodzenie dławicy


Na życzenie możemy wykonać na silniku dodatkowe wyjście na chłodzenie dławicy.

Antysyfon


W przypadku, gdy silnik instalowany jest poniżej linii wodnej (decyduje wysokość wtrysku wody do kolanka wydechowego - patrz instrukcja) konieczne jest zastosowanie zaworu antysyfonowego, którego zadaniem jest nie dopuścić do zalania silnika przez wodę z poboru wody zaburtowej.

Zewnętrzna pompa paliwa


Zewnętrzna pompa paliwa służy do podawania paliwa, jeśli zbiornik znajduje się znacznie poniżej silnika.
Silnik radzi sobie ze zbiornikami znajdującymi się do 50cm (pobór) poniżej silnika. Jeśli natomiast pobór w zbiorniku znajduje się ponad 75cm poniżej silnika, taka pompa na pewno będzie potrzebna.

Priorytet ładowania - VSR


Priorytet ładowania to przekaźnik odpowiedzialny za właściwe ładowanie akumulatora rozruchowego.
Z zasady silnik powinien ładować wszystkie akumulatory na jednostce, jednak akumulator rozruchowy musi mieć priorytet.
Przekaźnik taki montujemy pomiędzy akumulatorem rozruchowym a akumulatorami bytowymi. Przekaźnik odcina akumulatory bytowe i cały czas mierzy poziom naładowania akumulatora rozruchowego. Gdy napięcie na akumulatorze rozruchowym osiągnie wartośc nominalną, przekaźnik podłącza ładowanie na akumulatory bytowe.

Dzięki temu unikamy niebezpieczeństwa rozładowania akumulatora rozruchowego.

Suchy tłumik z kompensatorem


Wszystkie silniki Beta Marine mogą być wyposażone w suchy tłumik. Wiąże się to najczęściej z wykonaniem tzw. chłodzenia kilowego, gdzie rezygnujemy z chłodzenia wodą zaburtową i chłodzimy silnik poprzez wymiennik płytowy zintegrowany z kadłubem. Jest to o tyle korzystne, że jeśli jednostka przez całą zimę pozostaje na wodzie, nie ma niebezpieczeństwa rozmrożenia silnika, ponieważ na silniku nie ma w ogóle wody, ponieważ w układzie chłodzenia znajduje się tylko odporne na mrozy chłodziwo.

W takie sytuacji najczęściej wykonujemy suchy wydech.


Zdalny zbiornik wyrównawczy


W przypadku, gdy do silnika podłączony jest bojler, który jest powyżej silnika należy zastosować zdalny zbiornik wyrównawczy montowany powyżej silnika. Będąc najwyższym punktem w układzie będzie zbierać powietrze i nie dopuści do zapowietrzenia układu chłodzenia i przegrzania silnika.

Separator wody w paliwie


Separator wody jest niezbędnym elementem wyposażenia silnika. Prawidłowo zamontowany i regularnie sprawdzany zapewni bezpieczną pracę silnika.

Microseprator


Microseprator to najbardziej zaawansowany separator wody w paliwie. Jest niezwykle skuteczny w oddzielaniu wody i co ważne nie ma filtrów wymiennych. Konstrukcja filtra wykorzystuje różnice fizykochemiczne pomiędzy woda i paliwem i poprzez tarcie oddziela wodę od paliwa. Woda następnie zbiera się w dolnej części korpusu, skąd może być łatwo spuszczona.

Dodatkowym elementem wyposażenia Microsepratora jest czujnik wody podłączony do korpusu i alarmuje, gdy należy opróżnić wodę.

Silnik bez przekładni

(z kielichem i tarczą sprzęgła)

Opcja
PRM Marine
PRM280 - hydrauliczna (1,96/2,94:1) Standard
PRM500 - hydrauliczna (1,94/2,57/2,9:1) Opcja
Technodrive/Twin Disc
TMC93 - hydrauliczna (2,09/2,4:1) Opcja
TMC93A - 8° kątowa hydrauliczna (2,09/2,4:1) Opcja
ZF
ZF45 - hydrauliczna (2,2/2,5/3:1) Opcja
ZF45A - 8° kątowa hydrauliczna (2,03/2,43:1) Opcja
ZF63IV - 12° kątowa mechaniczna V (1,98/2,48:1) Opcja


Opcje dodatkowe na przekładniach

Chłodnica do przekładni TMC60

Wymagana przy śrubie lewoskrętnej - gdy przekładnia musi kręcić się w lewo.

Opcja w silnikach Beta 14, 16, 20, 25, 30, 35, 38, 45T, 43, 50 & 60.

PRM Soft Shift

W przekładniach PRM dostępnych z silnikami Beta Marine możemy zastosować układ miękkiego zasprzęglania, którego zadaniem jest opóźnienie zasprzęglenia przekładni przy zmianie kierunku obrotów przekładni. Dzięki temu śruba będzie zasprzęglać się łagodnie i zminimalizuje się niebezpieczeństwo uszkodzenia przekładni wynikające z zasprzęglania do tyłu, gdy śruba kręci się jeszcze w przód.

PRM280 Soft Shift
- opcja w silnikach Beta 30, 35, 38, 45T, 43, 50, 60, 70T, 75, 85T, 90T, 105T & 115T.

PRM500 Soft Shift
- opcja w silnikach Beta 60, 70T, 75, 85T, 90T, 105T & 115T.

Zawór trałowy do przekładni TM345

Zawór trałowy służy do zmniejszania obrotów na wale. Klasyczne przekładnie redukują obroty minimalnie do ok. 450-300 obr./min. Zawór trałowy pozwala zmniejszyć obroty nawet do 1 obr./min. Dzięki temu jednostka będzie mogła lepiej wykorzystać niskie obroty do manewrowania, wyciągania sieci, pracy na żakach itp.
Zawór trałowy jest obsługiwany przez oddzielną manetkę, która otwiera zawór pozwalając na poślizg hydrostatyczny przekładni i efektywne zmniejszenie obrotów wału, bez uszkodzenia przekładni.

Rozwiązanie polecane szczególnie na jednostki rybackie i robocze, które wymagają utrzymania jednostki w miejscu lub bardzo wolnego ruchu w przód i w tył, bez względu na warunki pogodowe

Opcja na silnikach Beta 43, 50, 60, 70T, 75 & 85T.

Zawór trałowy do przekładni TM345

Zawór trałowy służy do zmniejszania obrotów na wale. Klasyczne przekładnie redukują obroty minimalnie do ok. 450-300 obr./min. Zawór trałowy pozwala zmniejszyć obroty nawet do 1 obr./min. Dzięki temu jednostka będzie mogła lepiej wykorzystać niskie obroty do manewrowania, wyciągania sieci, pracy na żakach itp.
Zawór trałowy jest obsługiwany przez oddzielną manetkę, która otwiera zawór pozwalając na poślizg hydrostatyczny przekładni i efektywne zmniejszenie obrotów wału, bez uszkodzenia przekładni.

Rozwiązanie polecane szczególnie na jednostki rybackie i robocze, które wymagają utrzymania jednostki w miejscu lub bardzo wolnego ruchu w przód i w tył, bez względu na warunki pogodowe.

Opcja na silnikach Beta 43, 50, 60, 70T, 75 & 85T.

Zawór trałowy do przekładniPRM280 / PRM500

Zawór trałowy służy do zmniejszania obrotów na wale. Klasyczne przekładnie redukują obroty minimalnie do ok. 450-300 obr./min. Zawór trałowy pozwala zmniejszyć obroty nawet do 1 obr./min. Dzięki temu jednostka będzie mogła lepiej wykorzystać niskie obroty do manewrowania, wyciągania sieci, pracy na żakach itp.
Zawór trałowy jest obsługiwany przez oddzielną manetkę, która otwiera zawór pozwalając na poślizg hydrostatyczny przekładni i efektywne zmniejszenie obrotów wału, bez uszkodzenia przekładni.

Rozwiązanie polecane szczególnie na jednostki rybackie i robocze, które wymagają utrzymania jednostki w miejscu lub bardzo wolnego ruchu w przód i w tył, bez względu na warunki pogodowe.

Opcja na silnikach 43, 50, 60, 70T, 75, 85T, 90T, 105T & 115T.

Wałek zdawczy mocy do PRM280 / PRM500 Live PTO

Istnieją dwa typy wałków zdawczych, ze sprzęgłem i pracujący bez przerwy. Wyjście wałka jest wykonane w standardzie SAE J774C.
Dzięki temu można z łatwością podłączyć dowolną pompę hydrauliczną lub inny niezbędny osprzęt.

Wałek zdawczy do PRM280

Opcja dla silnika Beta 30, 35, 38, 45T, 43, 50, 60, 70T, 75, 85T, 90T, 105T i 115T.

Wałek zdawczy do PRM50

Opcja dla silnika Beta 60, 70T, 75, 85T, 90T, 105T & 115T.

Pompa do usuwania oleju z przekładni

Standardowa pompa do usuwania oleju z silnika podłączona także do przekładni.

Opcja dla przekładni PRM150, PRM280 & PRM500.

Dodatkowo możemy dostarczyć dowolny silnik z przekładnią wyposażona w dodatkowa pompę podłączoną tylko do tej przekładni. Wtedy na silniku znajdują się 2 pompy do usuwania oleju.


Sprzęgła elastyczne kompozytoweRandD_Flexi_Coupling

Każdy silnik i przekładnia powinny być wyposażone w sprzęgła elastyczne, które pochłaniają drgania skrętne i wyciszają pracę napędu.
Ponadto sprzęgło ma za zadanie pochłonąć gwałtowne udary, aby chronić przekładnię, której naprawa zawsze jest kosztowna.

W naszych rozwiązaniach stosujemy przede wszystkim kompozytowe sprzęgła elastyczne, które są odporne na działanie oleju i paliw, a ich właściwości nie degradują się z biegiem czasu, co niestety ma miejsce w przypadku sprzęgieł gumowych, które sztywnieją i pękają z upływem czasu.

Sprzęgło to jest dodatkowo zabezpieczone przed całkowitym zniszczeniem. Metalowe płaskowniki utrzymują połączenie pomiędzy wałem i przekładnią, nawet w przypadku pęknięcia sprzęgła wynikającego na z uderzenia śruby w kamień.

Sprzęgła dostępne są w różnych rozmiarach, np 4", 5", 6" a także o różnej wytrzymałości, zależnie od mocy silnika.

Kontrflansza - sprzęgło łubkowe

RandD_Clamp_Coupling

Sprzęgła łubkowe są wykonane ze stali węglowej. Są łatwe w montażu i długowieczne.
Sprzęgła dostępne są standardowo do wałów metrycznych, a na życzenie możemy dostarczyć wersje przeznaczone do wałów calowych.

Wszystkie kontrflansze są dostępne jako opcja.


Uwaga: W przypadku sprzęgła o rozmiarze 6" w przekładni TM93 niezbędne jest zastosowanie dodatkowego dystansu dostosowanego do tej przekładni.

Sprzęgło elastyczne CentaFlex CF-M

Centraflex_Coupling

Sprzęgło Centaflex CF-M ma dużą elastyczność i zdolność pochłaniania udarów z silnika i śruby.
Sprzęgła te są bardzo łatwe w montażu i wymagają niewiele miejsca.

W przypadku silników Beta Marine stosujemy 2 typy:

Typ 12 – do wału o średnicy: 25mm, 30mm, 35mm, 38mm, lub 1″, 1-1/2″.

jako opcja do silników Beta 14, 16, 20, 25 & 30.

Typ 16 –do wału o średnicy: 25mm, 30mm, 35mm, 40mm lub 1″, 1-1/4″, 1-1/2″, 1-1/3″

jako opcja do silników Beta 14, 16, 20, 25, 30, 35, 38, 45T, 43, 50 & 60.

Sprzęgło elastyczne CentaFlex AM-30/50

Sprzęgła z serii Centaflex AM-30/50 mają identyczną zasadę pracy do sprzęgieł CF-M, jednak zdolne są do przenoszenia większych momentów obrotowych i co za tym idzie, do silników o większej mocy.

Typ AM-30/50 – do wału o średnicy: 25mm, 30mm, 35mm, 40mm, 45mm, 50mm lub 1-1/4″, 1-1/2″, 1-3/4″.

jako opcja do silników Beta 43, 50, 60, 70T, 75, 85T, 90T, 105T & 115T.

Python-Drive

Zespół Python Drive to idealne połączenie łożyska oporowego i wału elastycznego. Python Drive zastępuje jednocześnie kontrflanszę i sprzęgło elastyczne.

Dzięki łożysku oporowemu wszystkie siły są przeniesione na kadłub, czyli śruba i wał pchają kadłub, a nie silnik. Wał elastyczny łączący łożysko oporowe i przekładnie może pracować pod kątem 4-16 stopni (suma kątów dwóch przegubów) pozwalając silnikowi drgać własnym rytmem.

Dzięki takiej konstrukcji układu linia wału pracuje cicho i płynnie, a silnik nie drga nadmiernie i zmniejszając swój hałas.


Panel „A” - opcja

Jest to panel na kluczyk, dzięki któremu podgrzejemy świece i uruchomimy silnik. Do gaszenia silnika służy oddzielny przycisk. Zielona kontrolka wskazuje pracę silnika, a czerwona kontrolka oraz buzer ostrzegają o niskim ciśnieniu oleju, wysokiej temperaturze chłodziwa i braku ładowania alternatora. Panel jest wyposażony w 3-metrowy przewód ze złączką.



Panel „ABV” - standardowy

Jest to panel na kluczyk, dzięki któremu podgrzejemy świece i uruchomimy silnik. Do gaszenia silnika służy oddzielny przycisk. Panel jest wyposażony w obrotomierz z licznikiem motogodzin. Zielona kontrolka wskazuje pracę silnika, a czerwona kontrolka oraz buzer ostrzegają o niskim ciśnieniu oleju, wysokiej temperaturze chłodziwa i braku ładowania alternatora. Panel jest wyposażony w 3-metrowy przewód ze złączką.



Panel „ABVW” - opcja

Jest to panel w przyciski, dzięki któremu podgrzejemy świece, uruchomimy i zgasimy silnik. Panel jest wyposażony w obrotomierz z licznikiem motogodzin. Zielona kontrolka wskazuje pracę silnika, a czerwona kontrolka oraz buzer ostrzegają o niskim ciśnieniu oleju, wysokiej temperaturze chłodziwa i braku ładowania alternatora. Panel jest wyposażony w 3-metrowy przewód ze złączką.



Panel „B” - opcja

Jest to panel na kluczyk, dzięki któremu podgrzejemy świece i uruchomimy silnik. Do gaszenia silnika służy oddzielny przycisk. Panel jest wyposażony w obrotomierz z licznikiem motogodzin oraz drugi zegar wskazujący temperaturę silnika. Zielona kontrolka wskazuje pracę silnika, a czerwona kontrolka oraz buzer ostrzegają o niskim ciśnieniu oleju, wysokiej temperaturze chłodziwa i braku ładowania alternatora. Panel jest wyposażony w 3-metrowy przewód ze złączką.



Panel „BW” - opcja

Jest to panel na przyciski, dzięki którym podgrzejemy świece, uruchomimy i zgasimy silnik. Panel jest wyposażony w obrotomierz z licznikiem motogodzin oraz drugi zegar wskazujący temperaturę silnika. Zielona kontrolka wskazuje pracę silnika, a czerwona kontrolka oraz buzer ostrzegają o niskim ciśnieniu oleju, wysokiej temperaturze chłodziwa i braku ładowania alternatora. Panel jest wyposażony w 3-metrowy przewód ze złączką.



Panel „C” Deluxe na kluczyk – opcja

Jest to panel na kluczyk, dzięki któremu podgrzejemy świece i uruchomimy silnik. Do gaszenia silnika służy oddzielny przycisk. Panel jest wyposażony w obrotomierz z licznikiem motogodzin, zegar wskazujący temperaturę silnika, zegar wskazujący ciśnienie oleju oraz woltomierz. Zielona kontrolka wskazuje pracę silnika, a czerwona kontrolka oraz buzer ostrzegają o niskim ciśnieniu oleju, wysokiej temperaturze chłodziwa i braku ładowania alternatora dla akumulatora silnikowego i hotelowego. Panel jest wyposażony w 3-metrowy przewód ze złączką. Jest to polecany panel w przypadku wyboru opcji drugiego alternatora.



Panel „CW” Deluxe z przyciskami – opcja

Jest to panel na przyciski, dzięki któremu podgrzejemy świece, uruchomimy i zgasimy silnik. Do gaszenia silnika służy oddzielny przycisk. Panel jest wyposażony w obrotomierz z licznikiem motogodzin, zegar wskazujący temperaturę silnika, zegar wskazujący ciśnienie oleju oraz woltomierz. Zielona kontrolka wskazuje pracę silnika, a czerwona kontrolka oraz buzer ostrzegają o niskim ciśnieniu oleju, wysokiej temperaturze chłodziwa i braku ładowania alternatora dla akumulatora silnikowego i hotelowego. Panel jest wyposażony w 3-metrowy przewód ze złączką. Jest to polecany panel w przypadku wyboru opcji drugiego alternatora.



Panel cyfrowy „D” - opcja

Jest to nasz najbardziej zaawansowany panel sterowania. Jest od wodoszczelny (IP67) oraz ma wyjątkowo jasny ekran, który umożliwia obserwacje parametrów silnika w pełnym słońcu a także w nocy – wystarczy wybrać odpowiedni tryb wyświetlania.

Panel ten umożliwia sterowanie grzaniem świec, rozruchem oraz gaszeniem silnika, a także przedstawia obroty silnika, jego temperaturę, ciśnienie oleju, napięcie ładowania dla jednego lub dwóch alternatorów.

Panel jest podłączony przewodem ze złączką Micro-C, który pozwala na prezentacje parametrów silnika w całej sieci jednostki. Jest on kompatybilny ze standardem NMEA 2000 & IEC 61 162-3. Na jednostkach z dwoma silnikami, każdy panel musi być ustawiony jako prawy/lewy, co pozwala na prawidłowe wyświetlenie danych w obu silników na dowolnym panelu, lub w dowolnym wyświetlaczu w sieci jednostki. Panel jest wyposażony w 3m przewodu na wtyczce.


System „Flybridge” - opcja
Układ ten służy do obsługi dwóch stanowisk sterowania i składa się z panelu „C” Deluxe z 3-metrowym przewodem do silnika oraz ze standardowym panelem „ABV” lub innym opcjonalnym panelem na 6-cio metrowym przewodzie.
*Na życzenie wykonujemy przewody o dowolnej długości.

Panel C/CW Deluxe z modułem NMEA 2000
Jest to interfejs łączący panel sterowania C lub CW Deluxe z siecią NMEA 2000. Dzięki temu można cyfrowo monitorować obroty silnika, temperaturę silnika, ciśnienie oleju lub odczyty woltomierza z panelu sterowania NMEA. Moduł ten wykorzystuje standardowe połączenie Micro-C, aby umożliwić przesyłanie i przeglądanie danych w sieci. Moduł NMEA można także stosować z jednostkach z dwoma silnikami.

Panel „ABVW” - opcja

Jest to panel w przyciski, dzięki któremu podgrzejemy świece, uruchomimy i zgasimy silnik. Panel jest wyposażony w obrotomierz z licznikiem motogodzin. Zielona kontrolka wskazuje pracę silnika, a czerwona kontrolka oraz buzer ostrzegają o niskim ciśnieniu oleju, wysokiej temperaturze chłodziwa i braku ładowania alternatora. Panel jest wyposażony w 3-metrowy przewód ze złączką.

Alternatory

Silniki Beta 10 – Beta 25 są standardowo wyposażone w alternator 40A. Pozostałe silniki mają w standardzie alternator 70A.
Oferujemy możliwość zamontowania drugiego alternatora na pasku klinowym lub wielorowkowym, w zależności od modelu silnika. (Drugi alternator jest dostępny dla silników Beta 30 – Beta 105.)
Opcje te obejmują dodanie drugiego alternatora, zamianę alternatora na większy lub umieszczenie go w innym miejscu, dzięki czemu łatwiej będzie zamontować silnik w przedziale silnikowym. Jeśli Twój silnik wymaga innego położenia niż standardowe możemy zaprojektować i zamontować alternator w dowolnym położeniu.
Standardowy alternator
Drugi alternator

Generator 230VAC montowany na silniku 3, 5 lub 5 kVA - opcjatravel_power

Nasze silniki mogą być wyposażone w generator prądu zmiennego 230V 50 Hz o mocy 3, 5 lub 5 kVA. Pomimo bardzo kompaktowego rozmiaru generator uruchamia się już przy ok. 900 rpm, a pełną moc osiąga przy 1500 rpm, lub przy normalnej prędkości marszowej. Generator jest wyposażony w sterownik na 5-metrowym przewodzie. Jest to idealne rozwiązanie, gdy nie ma miejsca na osobny generator. Pomimo małych wymiarów jest tak samo sprawny jak jego większe odpowiedniki, a specjalna konstrukcja nie obciąża nadmiernie silnika.