BETA20-SD - Silnik Beta  20 Saildrive -

Silnik Beta 20 Saildrive

Indeks: BETA20-SD

Silnik Beta 20 SD osiągający moc nominalną 20 KM.

Jak dobrać silnik na jacht?

Jak dobrać silnik na jednostkę roboczą?

Produkty ulegają ciągłemu rozwojowi, więc zdjęcia niekoniecznie oddają faktyczny wygląd prezentowanego produktu. Jednak produkty dostępne mają właściwości techniczne zgodne z opisem.

Silniki Beta Marine z przekładniami Saildrive:

2-cylindrowy, wolnossący silnik wysokoprężny osiągający 20 KM przy 3600 rpm i pojemności skokowej 719 cm3 (zgodny z dyrektywą dot. emisji spalin dla silników do celów przyjemnościowych). Chłodzone poprzez wymiennik ciepła, z wtryskiem pośrednim oparte na silnikach KUBOTA, wyposażone w specjalne ciężkie koło zamachowe zapewniające równą pracę przy obciążeniu śrubą, trójwirowy system spalania przekładający się na cichą pracę, niski poziom emisji i niskie zużycie paliwa, cichy wałek krzywkowy napędzany zębatką daje wspaniałą niezawodność i umożliwia łatwe serwisowanie – brak łańcucha rozrządu, czy pasków, które podlegają zużyciu, wyposażony również w kolektor wydechowy chłodzony wodą, alternator 45 lub 65 A – o maksymalnym wydatku przy prędkości marszowej jednostki oraz 12V rozrusznik, świece żarowe do rozruchu w temperaturze poniżej 5°C. Posiada w zestawie standardowy panel sterowania ‘ABV’, filtr paliwa i mechaniczna pompa, filtr oleju i pompka do usuwania oleju z miski, możliwość instalacji pod kątem maksymalnie 15° w pozycji poziomej oraz 25°, gdy występować będą przechyły. Posiada również standardowe łapy saildrive i amortyzatory gumowe.


Zobacz nasz katalog silników morskich Beta Marine


Specyfikacja

Cylindry 3
KM 20
Obroty 3600 rpm
Pojemność 719 cm3
Alternator 12 V, 40 Amp
Wtrysk paliwa bezpośredni

Specyficzne kody

Pliki do pobrania

Beta 20 and SeaProp60SD

Pliki do pobrania (602.08k)

Panel „A” - opcja

Jest to panel na kluczyk, dzięki któremu podgrzejemy świece i uruchomimy silnik. Do gaszenia silnika służy oddzielny przycisk. Zielona kontrolka wskazuje pracę silnika, a czerwona kontrolka oraz buzer ostrzegają o niskim ciśnieniu oleju, wysokiej temperaturze chłodziwa i braku ładowania alternatora. Panel jest wyposażony w 3-metrowy przewód ze złączką.



Panel „ABV” - standardowy

Jest to panel na kluczyk, dzięki któremu podgrzejemy świece i uruchomimy silnik. Do gaszenia silnika służy oddzielny przycisk. Panel jest wyposażony w obrotomierz z licznikiem motogodzin. Zielona kontrolka wskazuje pracę silnika, a czerwona kontrolka oraz buzer ostrzegają o niskim ciśnieniu oleju, wysokiej temperaturze chłodziwa i braku ładowania alternatora. Panel jest wyposażony w 3-metrowy przewód ze złączką.



Panel „ABVW” - opcja

Jest to panel w przyciski, dzięki któremu podgrzejemy świece, uruchomimy i zgasimy silnik. Panel jest wyposażony w obrotomierz z licznikiem motogodzin. Zielona kontrolka wskazuje pracę silnika, a czerwona kontrolka oraz buzer ostrzegają o niskim ciśnieniu oleju, wysokiej temperaturze chłodziwa i braku ładowania alternatora. Panel jest wyposażony w 3-metrowy przewód ze złączką.



Panel „B” - opcja

Jest to panel na kluczyk, dzięki któremu podgrzejemy świece i uruchomimy silnik. Do gaszenia silnika służy oddzielny przycisk. Panel jest wyposażony w obrotomierz z licznikiem motogodzin oraz drugi zegar wskazujący temperaturę silnika. Zielona kontrolka wskazuje pracę silnika, a czerwona kontrolka oraz buzer ostrzegają o niskim ciśnieniu oleju, wysokiej temperaturze chłodziwa i braku ładowania alternatora. Panel jest wyposażony w 3-metrowy przewód ze złączką.



Panel „BW” - opcja

Jest to panel na przyciski, dzięki którym podgrzejemy świece, uruchomimy i zgasimy silnik. Panel jest wyposażony w obrotomierz z licznikiem motogodzin oraz drugi zegar wskazujący temperaturę silnika. Zielona kontrolka wskazuje pracę silnika, a czerwona kontrolka oraz buzer ostrzegają o niskim ciśnieniu oleju, wysokiej temperaturze chłodziwa i braku ładowania alternatora. Panel jest wyposażony w 3-metrowy przewód ze złączką.



Panel „C” Deluxe na kluczyk – opcja

Jest to panel na kluczyk, dzięki któremu podgrzejemy świece i uruchomimy silnik. Do gaszenia silnika służy oddzielny przycisk. Panel jest wyposażony w obrotomierz z licznikiem motogodzin, zegar wskazujący temperaturę silnika, zegar wskazujący ciśnienie oleju oraz woltomierz. Zielona kontrolka wskazuje pracę silnika, a czerwona kontrolka oraz buzer ostrzegają o niskim ciśnieniu oleju, wysokiej temperaturze chłodziwa i braku ładowania alternatora dla akumulatora silnikowego i hotelowego. Panel jest wyposażony w 3-metrowy przewód ze złączką. Jest to polecany panel w przypadku wyboru opcji drugiego alternatora.



Panel „CW” Deluxe z przyciskami – opcja

Jest to panel na przyciski, dzięki któremu podgrzejemy świece, uruchomimy i zgasimy silnik. Do gaszenia silnika służy oddzielny przycisk. Panel jest wyposażony w obrotomierz z licznikiem motogodzin, zegar wskazujący temperaturę silnika, zegar wskazujący ciśnienie oleju oraz woltomierz. Zielona kontrolka wskazuje pracę silnika, a czerwona kontrolka oraz buzer ostrzegają o niskim ciśnieniu oleju, wysokiej temperaturze chłodziwa i braku ładowania alternatora dla akumulatora silnikowego i hotelowego. Panel jest wyposażony w 3-metrowy przewód ze złączką. Jest to polecany panel w przypadku wyboru opcji drugiego alternatora.



Panel cyfrowy „D” - opcja

Jest to nasz najbardziej zaawansowany panel sterowania. Jest od wodoszczelny (IP67) oraz ma wyjątkowo jasny ekran, który umożliwia obserwacje parametrów silnika w pełnym słońcu a także w nocy – wystarczy wybrać odpowiedni tryb wyświetlania.

Panel ten umożliwia sterowanie grzaniem świec, rozruchem oraz gaszeniem silnika, a także przedstawia obroty silnika, jego temperaturę, ciśnienie oleju, napięcie ładowania dla jednego lub dwóch alternatorów.

Panel jest podłączony przewodem ze złączką Micro-C, który pozwala na prezentacje parametrów silnika w całej sieci jednostki. Jest on kompatybilny ze standardem NMEA 2000 & IEC 61 162-3. Na jednostkach z dwoma silnikami, każdy panel musi być ustawiony jako prawy/lewy, co pozwala na prawidłowe wyświetlenie danych w obu silników na dowolnym panelu, lub w dowolnym wyświetlaczu w sieci jednostki. Panel jest wyposażony w 3m przewodu na wtyczce.


System „Flybridge” - opcja
Układ ten służy do obsługi dwóch stanowisk sterowania i składa się z panelu „C” Deluxe z 3-metrowym przewodem do silnika oraz ze standardowym panelem „ABV” lub innym opcjonalnym panelem na 6-cio metrowym przewodzie.
*Na życzenie wykonujemy przewody o dowolnej długości.

Panel C/CW Deluxe z modułem NMEA 2000
Jest to interfejs łączący panel sterowania C lub CW Deluxe z siecią NMEA 2000. Dzięki temu można cyfrowo monitorować obroty silnika, temperaturę silnika, ciśnienie oleju lub odczyty woltomierza z panelu sterowania NMEA. Moduł ten wykorzystuje standardowe połączenie Micro-C, aby umożliwić przesyłanie i przeglądanie danych w sieci. Moduł NMEA można także stosować z jednostkach z dwoma silnikami.

Panel „ABVW” - opcja

Jest to panel w przyciski, dzięki któremu podgrzejemy świece, uruchomimy i zgasimy silnik. Panel jest wyposażony w obrotomierz z licznikiem motogodzin. Zielona kontrolka wskazuje pracę silnika, a czerwona kontrolka oraz buzer ostrzegają o niskim ciśnieniu oleju, wysokiej temperaturze chłodziwa i braku ładowania alternatora. Panel jest wyposażony w 3-metrowy przewód ze złączką.