
6-cylindrowy, wolnossący silnik wysokoprężny o mocy 230 KM, obrotach maksymalnych 2800 rpm i pojemności skokowej 6700 cm3.
Silnik spełnia surowe normy emisyjne i jest zgodny z europejską dyrektywą dot. emisji spalin dla silników do celów przyjemnościowych (RCD - Recreational Craft Directive 94/25/EC z poprawkami) a także spełnia normy amerykańskie (EPA - U.S Environmental Protection Agency).
- podwójny układ chłodzenia: zamknięty (wewnętrzny) i otwarty, zbudowany na wymienniku ciepła, (dostępna jest także wersja oparta na wymienniku kilowym),
- pompę wody słodkie,
- pompę wody zaburtowej,
- trwały kolektor wydechowy chłodzony wodą,
- mieszacz spalin wykonany techniką odlewu (jednorodna struktura odlewu wydłuża jego żywotność),
- w pełni mechaniczną pompę paliwa,
- filtry oleju, paliwa i powietrza,
- specjalny cichy filtr powietrza,
- pompkę do usuwania oleju z silnika, (może być także wykorzystywana do usuwania oleju z przekładni),
- koło zamachowe o wyjątkowo dużej masie, zapewniającym wyjątkowo równą pracę silnika na niskich obrotach,
- elastyczną tarczę sprzęgła Centa lub R&D Marine zaprojektowaną specjalnie do silników morskich,
- przekładnię mechaniczną o przełożeniu 2:1,
- amortyzatory gumowe (poduszki),
- 12V rozrusznik, (opcjonalnie rozrusznik 24V),
- 90 A alternator (możliwość zamiany na większy alternator lub dodanie drugiego alternatora),
- cewka odcięcia silnika,
- panel sterowania „ABV" (z tachometrem/ rejestratorem godzin pracy, stacyjką na kluczyk oraz przyciskiem służącym do odstawiania silnika, diodami ostrzegawczymi i alarmem dźwiękowym sygnalizującym niskie ciśnienie oleju, wysoką temperaturę, brak ładowania oraz lampkę sygnalizującą normalną pracę) z 3-metrowym przewodem wraz ze złączką i gniazdkiem do przyłączenia wiązki silnika.
Silnik objęty jest 3-letnią gwarancją "Self Service", która umożliwia dokonanie przeglądów okresowych na własną rękę.
Beta Marine posiada serwisy w praktycznie każdym morskim kraju, gdzie zawijają żeglarze. Serwisy Beta Marine można znaleźć wszędzie: od Islandii, po Argentynę, od Tahiti, poprzez Australię, Nową Zelandię, Japonię, Zatokę Perską a na RPA kończąc.
Zobacz nasz katalog silników morskich Beta Marine
Specyfikacja
Silnik wysokoprężny z turbosprężarką | 6-cylindrowy |
Moc | 230 KM |
Obroty maksymalne | 2800 rpm |
Maksymalny moment obrotowy | 285 Nm |
Pojemność | 6,7 litra |
Wtrysk paliwa | bezpośredni |
Standardowy alternator | 12V 90A |
Specyficzne kody
Panel C/CW Deluxe z modułem NMEA 2000
Jest to interfejs łączący panel sterowania C lub CW Deluxe z siecią NMEA 2000. Dzięki temu można cyfrowo monitorować obroty silnika, temperaturę silnika, ciśnienie oleju lub odczyty woltomierza z panelu sterowania NMEA. Moduł ten wykorzystuje standardowe połączenie Micro-C, aby umożliwić przesyłanie i przeglądanie danych w sieci. Moduł NMEA można także stosować z jednostkach z dwoma silnikami.
Alternatory
Standardowy alternator |
Drugi alternator |
Generator 230VAC montowany na silniku 3, 5 lub 5 kVA - opcja![]() Nasze silniki mogą być wyposażone w generator prądu zmiennego 230V 50 Hz o mocy 3, 5 lub 5 kVA. Pomimo bardzo kompaktowego rozmiaru generator uruchamia się już przy ok. 900 rpm, a pełną moc osiąga przy 1500 rpm, lub przy normalnej prędkości marszowej. Generator jest wyposażony w sterownik na 5-metrowym przewodzie. Jest to idealne rozwiązanie, gdy nie ma miejsca na osobny generator. Pomimo małych wymiarów jest tak samo sprawny jak jego większe odpowiedniki, a specjalna konstrukcja nie obciąża nadmiernie silnika. |
W tej kategorii
Sprzęgło Centaflex CF-AM-30 - 625/350 Nm
Sprzęgło dostępne tylko na indywidualne zamówienie.