BETA230 - Silnik Beta 230 -

Silnik Beta 230

Indeks: BETA230

Beta 230 - Silnik wysokoprężny o mocy nominalnej 230 KM.

Produkty ulegają ciągłemu rozwojowi, więc zdjęcia niekoniecznie oddają faktyczny wygląd prezentowanego produktu. Jednak produkty dostępne mają właściwości techniczne zgodne z opisem.

6-cylindrowy, wolnossący silnik wysokoprężny o mocy 230 KM, obrotach maksymalnych 2800 rpm i pojemności skokowej 6700 cm3.

Silnik spełnia surowe normy emisyjne i jest zgodny z europejską dyrektywą dot. emisji spalin dla silników do celów przyjemnościowych (RCD - Recreational Craft Directive 94/25/EC z poprawkami) a także spełnia normy amerykańskie (EPA - U.S Environmental Protection Agency).

Silnik Beta 230 jest zbudowany na trwałym żeliwnym bloku, który zapewni silnikowi prawdziwą długowieczność.
Niezawodność silników Beta wynika z tradycyjnego podejścia do konstrukcji trwałych silników przystosowanych do pracy. Angielski konserwatyzm jest tu w pełni widoczny: jakichkolwiek układów elektronicznych a sam silnik ma spory zapas mocy. Wszystkie silniki Beta są wpełni mechaniczne. Dotyczy to w szczególności układu wtryskowego, który jest realizowany w pełni mechanicznie, co zapewnia mu niezwykłą trwałość i niezawodność. Wszystkie silniki Beta opierają się na wyjątkowym trójwirowym wtrysku paliwa, który redukuje spalanie oraz przekłada się na wyrównanie pracy silnika. Silniki Beta znane są z gładkiej pracy w pełnym zakresie mocy, w szczególności w zakresie niskich obrotów, dzięki czemu są cichsze i wykazują większą kulturę pracy niż wiele nowocześniejszych rozwiązań.
Każdy żeglarz chce mieć prosty silnik, z którym sam sobie poradzi w każdej sytuacji. Silnik, który zawsze odpali, nie straszne mu gorszej jakości paliwo a regularnie serwisowany odwdzięczy się długowiecznością, niezawodnością i niskim spalaniem.
Silniki Beta Marine spełniają surowe normy emisji nie tylko Europejskie, lecz także Amerykańskie, dzięki czemu jachty z silnikami Beta Marine mogą swobodnie pływać po wodach terytorialnych USA i Kanady.
 
Silnik Beta posiada standardowo:
  • podwójny układ chłodzenia: zamknięty (wewnętrzny) i otwarty, zbudowany na wymienniku ciepła, (dostępna jest także wersja oparta na wymienniku kilowym),
  • pompę wody słodkie,
  • pompę wody zaburtowej,
  • trwały kolektor wydechowy chłodzony wodą,
  • mieszacz spalin wykonany techniką odlewu (jednorodna struktura odlewu wydłuża jego żywotność),
  • w pełni mechaniczną pompę paliwa,
  • filtry oleju, paliwa i powietrza,
  • specjalny cichy filtr powietrza,
  • pompkę do usuwania oleju z silnika, (może być także wykorzystywana do usuwania oleju z przekładni),
  • koło zamachowe o wyjątkowo dużej masie, zapewniającym wyjątkowo równą pracę silnika na niskich obrotach,
  • elastyczną tarczę sprzęgła Centa lub R&D Marine zaprojektowaną specjalnie do silników morskich,
  • przekładnię mechaniczną o przełożeniu 2:1,
  • amortyzatory gumowe (poduszki),
  • 12V rozrusznik, (opcjonalnie rozrusznik 24V),
  • 90 A alternator (możliwość zamiany na większy alternator lub dodanie drugiego alternatora),
  • cewka odcięcia silnika,
  • panel sterowania „ABV" (z tachometrem/ rejestratorem godzin pracy, stacyjką na kluczyk oraz przyciskiem służącym do odstawiania silnika, diodami ostrzegawczymi i alarmem dźwiękowym sygnalizującym niskie ciśnienie oleju, wysoką temperaturę, brak ładowania oraz lampkę sygnalizującą normalną pracę) z 3-metrowym przewodem wraz ze złączką i gniazdkiem do przyłączenia wiązki silnika.
 
Silnik jest pomalowany farbą odporną na warunki morskie i znajduje się na drewnianej palecie transportowej. Każdy nabywca otrzymuje świadectwo potwierdzające iż silnik przeszedł pomyślnie testy oraz instrukcję w języku polskim. Instrukcja nie tylko opisuje przegląd silnika lecz również przedstawia montaż silnika krok po kroku.

Silnik objęty jest 3-letnią gwarancją "Self Service", która umożliwia dokonanie przeglądów okresowych na własną rękę.

Beta Marine posiada serwisy w praktycznie każdym morskim kraju, gdzie zawijają żeglarze. Serwisy Beta Marine można znaleźć wszędzie: od Islandii, po Argentynę, od Tahiti, poprzez Australię, Nową Zelandię, Japonię, Zatokę Perską a na RPA kończąc.

Zobacz nasz katalog silników morskich Beta Marine


Specyfikacja

Silnik wysokoprężny z turbosprężarką 6-cylindrowy
Moc 230 KM
Obroty maksymalne 2800 rpm
Maksymalny moment obrotowy 285 Nm
Pojemność 6,7 litra
Wtrysk paliwa bezpośredni
Standardowy alternator 12V 90A

Specyficzne kody

Opcje dodatkowe na przekładniach

TMC60 Oil Cooler

Required for when using left handed propellers in ahead.

Optional on Beta 14, 16, 20, 25, 30, 35, 38, 45T, 43, 50 & 60.

PRM Soft Shift

The Beta Marine ‘Soft-shift’ option slows down the gear engagement time which provides a smooth and silent transition between forward, neutral and reverse. Comprises

of a specially machined steel plate with two pre-filled hydraulic accumulators that fit between the valve block and the gearbox housing. Key benefits are:

  • No abrupt transmission engagement.
  • Reduced drive-train stress.
  • Reduced noise.

PRM280 Soft Shift

Optional on Beta 30, 35, 38, 45T, 43, 50, 60, 70T, 75, 85T, 90T, 105T & 115T.

PRM500 Soft Shift

Optional on Beta 60, 70T, 75, 85T, 90T, 105T & 115T.

TM345 Trolling Valve

Mounts between the gearbox output flange and propeller shaft coupling. Controlled by a separate lever the multiple clutch plates within have pressurised oil forced between them opening or closing them allowing hydrostatic slippage and the ability to reduce the minimum shaft rotation of 500rpm down to a single rpm.

Especially of benefit when holding station or net fishing.

Optional on Beta 43, 50, 60, 70T, 75 & 85T.

TM345 Trolling Valve

Mounts between the gearbox output flange and propeller shaft coupling. Controlled by a separate lever the multiple clutch plates within have pressurised oil forced between them opening or closing them allowing hydrostatic slippage and the ability to reduce the minimum shaft rotation of 500rpm down to a single rpm.

Especially of benefit when holding station or net fishing.

Optional on Beta 43, 50, 60, 70T, 75 & 85T.



PRM280 / PRM500 Trolling Valve

Mounts between the gearbox output flange and propeller shaft coupling. Controlled by a separate lever the multiple clutch plates within have pressurised oil forced between them opening or closing them allowing hydrostatic slippage and the ability to reduce the minimum shaft rotation of 500rpm down to a single rpm.

Especially of benefit when holding station or net fishing.

Optional on Beta 43, 50, 60, 70T, 75, 85T, 90T, 105T & 115T.

PRM280 / PRM500 Live PTO

For clutched or continuous running SAE J774C hydraulic pumps.

PRM280 Live PTO

Optional on Beta 30, 35, 38, 45T, 43, 50, 60, 70T, 75, 85T, 90T, 105T & 115T.

PRM500 Live PTO

Optional on Beta 60, 70T, 75, 85T, 90T, 105T & 115T.

Sump Drain Pump

Sump drain pump additionaly connected to the gearbox.

Optional on PRM150, PRM280 & PRM500 gearboxes.

Flexible Coupling

The R&D coupling consists of a contoured flexible disc moulded in tough yet resilient Polyester Elastomer. The contoured disc gives clearance for bolt heads, and is able to flex freely to take up any temporary misalignment of the engine and shaft, due to flexing of the boat structure or the engine moving on its rubber vibration isolation mountings. Forward thrust is taken in compression on the disc between the two half couplings and reverse thrust is taken again in compression on the disc between the two fail safe straps. In the unlikely event of a disc failure, the steel straps make the coupling fail safe and ensure drive is maintained in both forward and reverse.

A compatible R&D Split Boss Clamp is required to complete the propeller shaft connection.

Available for gearbox flange sizes: 4”, 5” & 6”

R&D couplings are supplied as standard with the Beta 14, 16, 20, 25, 30, 35, 38 & 45T.

Optional for Beta 43, 50, 60, 70T, 75, 85T, 90T, 105T & 115T.

RandD_Flexi_Coupling

Split Boss Clamp Coupling

Is machined from solid steel, the half clamp can accommodate the variations than can occur with normal shaft tolerances with a better fit than a solid coupling. They are easy to install and can be adjusted to the required position on the propeller shaft ensuring alignment with a flexible coupling.

Available as standard in:

4″ Flange – bore sizes: 1″ and 25mm.

Optional for Beta 10, 14, 16, 20, 25, 30, 35, 38, 45T, 43, 50 & 60.

Available as special order in:

4” Flange – bore sizes to suit: 3/4″, 1-1/4″ & 1-1/2″ or 22mm, 30mm, 35mm.

Optional for Beta 10, 14, 16, 20, 25, 30, 35, 38, 45T, 43, 50 & 60.

5” Flange – bore sizes to suit: 3/4″, 1-1/4″ & 1-1/2″ or 22mm, 30mm, 35mm.

Optional for Beta 30, 35, 38, 45T, 43, 50, 60, 70T, 75, 85T, 90T, 105T & 115T.

 

Click for larger view

6” Flange – bore sizes to suit: 1-1/4″, 1-1/2″, 1-3/4”, 2” & 2-1/2” or 30mm, 35mm, 40mm, 45mm, 50mm & 60mm.

Optional for Beta 60, 70T, 75, 85T, 90T, 105T & 115T.

Note: When using a 6” Split Boss Clamp with a TM93 gearbox an additional 2” spacer bobbin is required.


RandD_Clamp_Coupling

CentaFlex CF-M Coupling

Highly flexible coupling for the connection of gear and propeller shaft. Ideal for applications with limited mounting space.

Backlash-free transmission of torque and propeller thrust via highly flexible rubber element. Specially designed to reduce noise and vibrations under confined space requirements. Dampens torsional vibrations and shocks, interrupts structure-borne noise and compensates axial, radial and angular misalignments. Additionally offers a high degree of electrical insulation.

Mounted with minimum effort by means of a clamping hub. Delivered with fail-safe device and ready to install.

Type 12 – bored to suit: 1″, 1-1/2″ or 20mm, 25mm, 30mm, 35mm, 38mm.

Optional for Beta 14, 16, 20, 25 & 30.

Type 16 – bored to suit: 1″, 1-1/4″, 1-1/2″, 1-1/3″ or 20mm, 25mm, 30mm, 35mm, 40mm.

Optional for Beta 14, 16, 20, 25, 30, 35, 38, 45T, 43, 50 & 60.

Centraflex_Coupling

CentaFlex AM-30/50 Coupling

The Centaflex-AM30/50 is a highly flexible coupling for the connection of gear and propeller shaft for the reduction of vibration and noise emanating from the boat hull. It enables the backlash-free transmission of torque and propeller thrust using a highly flexible rubber element with a thrust bearing and is specially designed to reduce vibration and noise. The coupling dampens torsional vibrations and shocks, interrupts structure-borne noise and compensates for moderate axial, radial and angular misalignment.

The CentaFlex-AM30/50 coupling is complete, replacing the need for both a R&D flexible coupling and a R&D clamp coupling.

AM-30/50 – bored to suit: 1-1/4″, 1-1/2″, 1-3/4″ or 25mm, 30mm, 35mm, 40mm, 45mm, 50mm.

Optional for Beta 43, 50, 60, 70T, 75, 85T, 90T, 105T & 115T.


Panel „A” - opcja

Jest to panel na kluczyk, dzięki któremu podgrzejemy świece i uruchomimy silnik. Do gaszenia silnika służy oddzielny przycisk. Zielona kontrolka wskazuje pracę silnika, a czerwona kontrolka oraz buzer ostrzegają o niskim ciśnieniu oleju, wysokiej temperaturze chłodziwa i braku ładowania alternatora. Panel jest wyposażony w 3-metrowy przewód ze złączką.



Panel „ABV” - standardowy

Jest to panel na kluczyk, dzięki któremu podgrzejemy świece i uruchomimy silnik. Do gaszenia silnika służy oddzielny przycisk. Panel jest wyposażony w obrotomierz z licznikiem motogodzin. Zielona kontrolka wskazuje pracę silnika, a czerwona kontrolka oraz buzer ostrzegają o niskim ciśnieniu oleju, wysokiej temperaturze chłodziwa i braku ładowania alternatora. Panel jest wyposażony w 3-metrowy przewód ze złączką.



Panel „ABVW” - opcja

Jest to panel w przyciski, dzięki któremu podgrzejemy świece, uruchomimy i zgasimy silnik. Panel jest wyposażony w obrotomierz z licznikiem motogodzin. Zielona kontrolka wskazuje pracę silnika, a czerwona kontrolka oraz buzer ostrzegają o niskim ciśnieniu oleju, wysokiej temperaturze chłodziwa i braku ładowania alternatora. Panel jest wyposażony w 3-metrowy przewód ze złączką.



Panel „B” - opcja

Jest to panel na kluczyk, dzięki któremu podgrzejemy świece i uruchomimy silnik. Do gaszenia silnika służy oddzielny przycisk. Panel jest wyposażony w obrotomierz z licznikiem motogodzin oraz drugi zegar wskazujący temperaturę silnika. Zielona kontrolka wskazuje pracę silnika, a czerwona kontrolka oraz buzer ostrzegają o niskim ciśnieniu oleju, wysokiej temperaturze chłodziwa i braku ładowania alternatora. Panel jest wyposażony w 3-metrowy przewód ze złączką.



Panel „BW” - opcja

Jest to panel na przyciski, dzięki którym podgrzejemy świece, uruchomimy i zgasimy silnik. Panel jest wyposażony w obrotomierz z licznikiem motogodzin oraz drugi zegar wskazujący temperaturę silnika. Zielona kontrolka wskazuje pracę silnika, a czerwona kontrolka oraz buzer ostrzegają o niskim ciśnieniu oleju, wysokiej temperaturze chłodziwa i braku ładowania alternatora. Panel jest wyposażony w 3-metrowy przewód ze złączką.



Panel „C” Deluxe na kluczyk – opcja

Jest to panel na kluczyk, dzięki któremu podgrzejemy świece i uruchomimy silnik. Do gaszenia silnika służy oddzielny przycisk. Panel jest wyposażony w obrotomierz z licznikiem motogodzin, zegar wskazujący temperaturę silnika, zegar wskazujący ciśnienie oleju oraz woltomierz. Zielona kontrolka wskazuje pracę silnika, a czerwona kontrolka oraz buzer ostrzegają o niskim ciśnieniu oleju, wysokiej temperaturze chłodziwa i braku ładowania alternatora dla akumulatora silnikowego i hotelowego. Panel jest wyposażony w 3-metrowy przewód ze złączką. Jest to polecany panel w przypadku wyboru opcji drugiego alternatora.



Panel „CW” Deluxe z przyciskami – opcja

Jest to panel na przyciski, dzięki któremu podgrzejemy świece, uruchomimy i zgasimy silnik. Do gaszenia silnika służy oddzielny przycisk. Panel jest wyposażony w obrotomierz z licznikiem motogodzin, zegar wskazujący temperaturę silnika, zegar wskazujący ciśnienie oleju oraz woltomierz. Zielona kontrolka wskazuje pracę silnika, a czerwona kontrolka oraz buzer ostrzegają o niskim ciśnieniu oleju, wysokiej temperaturze chłodziwa i braku ładowania alternatora dla akumulatora silnikowego i hotelowego. Panel jest wyposażony w 3-metrowy przewód ze złączką. Jest to polecany panel w przypadku wyboru opcji drugiego alternatora.



Panel cyfrowy „D” - opcja

Jest to nasz najbardziej zaawansowany panel sterowania. Jest od wodoszczelny (IP67) oraz ma wyjątkowo jasny ekran, który umożliwia obserwacje parametrów silnika w pełnym słońcu a także w nocy – wystarczy wybrać odpowiedni tryb wyświetlania.

Panel ten umożliwia sterowanie grzaniem świec, rozruchem oraz gaszeniem silnika, a także przedstawia obroty silnika, jego temperaturę, ciśnienie oleju, napięcie ładowania dla jednego lub dwóch alternatorów.

Panel jest podłączony przewodem ze złączką Micro-C, który pozwala na prezentacje parametrów silnika w całej sieci jednostki. Jest on kompatybilny ze standardem NMEA 2000 & IEC 61 162-3. Na jednostkach z dwoma silnikami, każdy panel musi być ustawiony jako prawy/lewy, co pozwala na prawidłowe wyświetlenie danych w obu silników na dowolnym panelu, lub w dowolnym wyświetlaczu w sieci jednostki. Panel jest wyposażony w 3m przewodu na wtyczce.


System „Flybridge” - opcja
Układ ten służy do obsługi dwóch stanowisk sterowania i składa się z panelu „C” Deluxe z 3-metrowym przewodem do silnika oraz ze standardowym panelem „ABV” lub innym opcjonalnym panelem na 6-cio metrowym przewodzie.
*Na życzenie wykonujemy przewody o dowolnej długości.

Panel C/CW Deluxe z modułem NMEA 2000
Jest to interfejs łączący panel sterowania C lub CW Deluxe z siecią NMEA 2000. Dzięki temu można cyfrowo monitorować obroty silnika, temperaturę silnika, ciśnienie oleju lub odczyty woltomierza z panelu sterowania NMEA. Moduł ten wykorzystuje standardowe połączenie Micro-C, aby umożliwić przesyłanie i przeglądanie danych w sieci. Moduł NMEA można także stosować z jednostkach z dwoma silnikami.

Panel „ABVW” - opcja

Jest to panel w przyciski, dzięki któremu podgrzejemy świece, uruchomimy i zgasimy silnik. Panel jest wyposażony w obrotomierz z licznikiem motogodzin. Zielona kontrolka wskazuje pracę silnika, a czerwona kontrolka oraz buzer ostrzegają o niskim ciśnieniu oleju, wysokiej temperaturze chłodziwa i braku ładowania alternatora. Panel jest wyposażony w 3-metrowy przewód ze złączką.

Alternatory

Silniki Beta 10 – Beta 25 są standardowo wyposażone w alternator 40A. Pozostałe silniki mają w standardzie alternator 70A.
Oferujemy możliwość zamontowania drugiego alternatora na pasku klinowym lub wielorowkowym, w zależności od modelu silnika. (Drugi alternator jest dostępny dla silników Beta 30 – Beta 105.)
Opcje te obejmują dodanie drugiego alternatora, zamianę alternatora na większy lub umieszczenie go w innym miejscu, dzięki czemu łatwiej będzie zamontować silnik w przedziale silnikowym. Jeśli Twój silnik wymaga innego położenia niż standardowe możemy zaprojektować i zamontować alternator w dowolnym położeniu.
Standardowy alternator
Drugi alternator

Generator 230VAC montowany na silniku 3, 5 lub 5 kVA - opcjatravel_power

Nasze silniki mogą być wyposażone w generator prądu zmiennego 230V 50 Hz o mocy 3, 5 lub 5 kVA. Pomimo bardzo kompaktowego rozmiaru generator uruchamia się już przy ok. 900 rpm, a pełną moc osiąga przy 1500 rpm, lub przy normalnej prędkości marszowej. Generator jest wyposażony w sterownik na 5-metrowym przewodzie. Jest to idealne rozwiązanie, gdy nie ma miejsca na osobny generator. Pomimo małych wymiarów jest tak samo sprawny jak jego większe odpowiedniki, a specjalna konstrukcja nie obciąża nadmiernie silnika.