
Silniki Beta Marine z przekładniami Saildrive:
3-cylindrowy, wolnossący silnik wysokoprężny osiągający 30 KM przy 3600 rpm i pojemności skokowej 1123 cm3 (zgodny z dyrektywą dot. emisji spalin dla silników do celów przyjemnościowych). Chłodzone poprzez wymiennik ciepła, z wtryskiem pośrednim oparte na silnikach KUBOTA, wyposażone w specjalne ciężkie koło zamachowe zapewniające równą pracę przy obciążeniu śrubą, trójwirowy system spalania przekładający się na cichą pracę, niski poziom emisji i niskie zużycie paliwa, cichy wałek krzywkowy napędzany zębatką daje wspaniałą niezawodność i umożliwia łatwe serwisowanie – brak łańcucha rozrządu, czy pasków, które podlegają zużyciu, wyposażony również w kolektor wydechowy chłodzony wodą, alternator 65 A – o maksymalnym wydatku przy prędkości marszowej jednostki oraz 12V rozrusznik, świece żarowe do rozruchu w temperaturze poniżej 5°C. Posiada w zestawie standardowy panel sterowania ‘ABV’, filtr paliwa i mechaniczna pompa, filtr oleju i pompka do usuwania oleju z miski, możliwość instalacji pod kątem maksymalnie 15° w pozycji poziomej oraz 25°, gdy występować będą przechyły. Posiada również standardowe łapy saildrive i amortyzatory gumowe.
Zobacz nasz katalog silników morskich Beta Marine
Specyfikacja
Cylindry | 3 |
KM | 30 |
Obroty | 3600 rpm |
Pojemność | 1123 cm3 |
Alternator | 12 V, 70 Amp |
Wtrysk paliwa | bezpośredni |
Specyficzne kody
Płytka miska olejowa: silniki Beta 30, 35, 38, 45
![]() Dzięki specjalnej konstrukcji silniki Beta mogą być wyposażone w opcjonalną płytką miskę olejową, która znacznie ułatwia montaż silnika w ciasnych przestrzeniach. ![]() |
Łapy specjalneSilniki Beta Marine mogą zostać wyposażone w opcjonalne wsporniki, które są dopasowane do fundamentu istniejącego w jednostce. Dzięki temu można oszczędzić dużo czasu i specjalistycznej pracy, a nowy silnik zostanie wmontowany dokładnie w położenie starego silnika. |
Wyjście na bojler - OPCJA
Wszystkie silniki Beta Marine mogą być opcjonalnie wyposażone w wyjście na bojler.Jest to niezwykle przydatna opcja ponieważ silnik potrafi zagrzać nawet duży bojler w kilkanaście minut. ![]() |
Pompka do usuwania oleju z silnika
Montowana standardowo na silnikach Beta 14 - Beta 115 (z wyjątkiem Beta 10 i Beta 50) |
Kolanko wtryskowe podwyższone - 150mm
Kolanko wtryskowe podniesione w stosunku do standardowego o 150mm. Umożliwia ono łatwiejszy montaż tłumika "waterlock", jeśli silnik musi być zamontowany nisko na dnem. Podwyższone kolanko jest dostępne dla silników Beta 10, 14, 16, 20, 25, 30, 35, 38, 45T, 43, 50 & 60. |
Kolanko wtryskowe podwyższone - 200mm
Kolanko wtryskowe podniesione w stosunku do standardowego o 200mm. Umożliwia ono łatwiejszy montaż tłumika "waterlock", jeśli silnik musi być zamontowany nisko na dnem. Podwyższone kolanko jest dostępne dla silników Beta 10, 14, 16, 20, 25, 30, 35, 38, 45T, 43, 50 & 60. |
Kolanko wtryskowe podwyższone - 140mm (Yanmar/Volvo)
Kolanko wtryskowe podniesione w stosunku do standardowego o 140mm i wygięte na prawą burtę. Umożliwia ono łatwiejszy montaż tłumika "waterlock", jeśli silnik musi być zamontowany nisko na dnem a ponadto pozwala zostawić układ wydechowy w niezmienionym położeniu po demontażu silników Volvo i Yanmar, które mają najczęściej wydechy wyprowadzone na prawą burtę. Podwyższone kolanko jest dostępne dla silników Beta 30, 35, 38, 45T, 43, 50 & 60. |
Pompa wody zaburtowej skierowana w tył
|
Zdalny filtr oleju
W przypadku gdy zabudowa komory silnika uniemożliwia dostęp do filtra oleju, możemy zaoferować zdalny filtr oleju, który montujemy w łatwo dostępnym miejscu, np. na ścianie komory silnika. |
|
Szyny montażowe
Na życzenie możemy fabrycznie wykonać szyny montażowe zintegrowane z silnikiem. Szyny takie umożliwiają montaż dodatkowych urządzeń, np. pompa zęzowa, kompresor do lodu, czy pompa hydrauliczna. Rozwiązanie to jest dostępne na wszystkich silnikach Beta. |
|
Pompa zęzowa
Oferujemy montaż pompy zęzowej ze sprzęgłem elektromagnetycznym na wszystkich silnikach. Zdjęcie przedstawia pompę zęzową zamontowaną na silniku wyposażonym w 2 alternatory. |
Sprężarka do lodu
Oferujemy przygotowanie silnika pod montaż sprężarki wo wytwarzania lodu. Na życzenie możemy zamontować dostarczony przez klienta kompresor na wszystkich silnikach Beta Marine. |
Wyjście na chłodzenie dławicy
Na życzenie możemy wykonać na silniku dodatkowe wyjście na chłodzenie dławicy. |
Antysyfon
W przypadku, gdy silnik instalowany jest poniżej linii wodnej (decyduje wysokość wtrysku wody do kolanka wydechowego - patrz instrukcja) konieczne jest zastosowanie zaworu antysyfonowego, którego zadaniem jest nie dopuścić do zalania silnika przez wodę z poboru wody zaburtowej. |
Zewnętrzna pompa paliwa
Zewnętrzna pompa paliwa służy do podawania paliwa, jeśli zbiornik znajduje się znacznie poniżej silnika. Silnik radzi sobie ze zbiornikami znajdującymi się do 50cm (pobór) poniżej silnika. Jeśli natomiast pobór w zbiorniku znajduje się ponad 75cm poniżej silnika, taka pompa na pewno będzie potrzebna. |
Priorytet ładowania - VSR
Priorytet ładowania to przekaźnik odpowiedzialny za właściwe ładowanie akumulatora rozruchowego. Z zasady silnik powinien ładować wszystkie akumulatory na jednostce, jednak akumulator rozruchowy musi mieć priorytet. Przekaźnik taki montujemy pomiędzy akumulatorem rozruchowym a akumulatorami bytowymi. Przekaźnik odcina akumulatory bytowe i cały czas mierzy poziom naładowania akumulatora rozruchowego. Gdy napięcie na akumulatorze rozruchowym osiągnie wartośc nominalną, przekaźnik podłącza ładowanie na akumulatory bytowe. Dzięki temu unikamy niebezpieczeństwa rozładowania akumulatora rozruchowego. |
Suchy tłumik z kompensatorem
Wszystkie silniki Beta Marine mogą być wyposażone w suchy tłumik. Wiąże się to najczęściej z wykonaniem tzw. chłodzenia kilowego, gdzie rezygnujemy z chłodzenia wodą zaburtową i chłodzimy silnik poprzez wymiennik płytowy zintegrowany z kadłubem. Jest to o tyle korzystne, że jeśli jednostka przez całą zimę pozostaje na wodzie, nie ma niebezpieczeństwa rozmrożenia silnika, ponieważ na silniku nie ma w ogóle wody, ponieważ w układzie chłodzenia znajduje się tylko odporne na mrozy chłodziwo. W takie sytuacji najczęściej wykonujemy suchy wydech. |
Zdalny zbiornik wyrównawczy
W przypadku, gdy do silnika podłączony jest bojler, który jest powyżej silnika należy zastosować zdalny zbiornik wyrównawczy montowany powyżej silnika. Będąc najwyższym punktem w układzie będzie zbierać powietrze i nie dopuści do zapowietrzenia układu chłodzenia i przegrzania silnika. |
Separator wody w paliwie
Separator wody jest niezbędnym elementem wyposażenia silnika. Prawidłowo zamontowany i regularnie sprawdzany zapewni bezpieczną pracę silnika. |
|
Panel C/CW Deluxe z modułem NMEA 2000
Jest to interfejs łączący panel sterowania C lub CW Deluxe z siecią NMEA 2000. Dzięki temu można cyfrowo monitorować obroty silnika, temperaturę silnika, ciśnienie oleju lub odczyty woltomierza z panelu sterowania NMEA. Moduł ten wykorzystuje standardowe połączenie Micro-C, aby umożliwić przesyłanie i przeglądanie danych w sieci. Moduł NMEA można także stosować z jednostkach z dwoma silnikami.
W tej kategorii
Wałek homokinetyczny P110 Python Drive
Wałek homokinetyczny o długości 180 lub 225 mm do Python Drive 110
Sprzęgło elastyczne SK014 - Hurth/PRM/TMC
Przekładnie : B/W, HBW,Hurth,PRM,ZF-Hurth,Twin Disc, Velvet Drive