BETA43-SD - Silnik Beta  43 Saildrive -

Silnik Beta 43 Saildrive

Indeks: BETA43-SD

Silnik Beta 43 SD osiągający moc nominalną 43 KM.

Jak dobrać silnik na jacht?

Jak dobrać silnik na jednostkę roboczą?

Produkty ulegają ciągłemu rozwojowi, więc zdjęcia niekoniecznie oddają faktyczny wygląd prezentowanego produktu. Jednak produkty dostępne mają właściwości techniczne zgodne z opisem.

Silniki Beta Marine z przekładniami Saildrive:

4-cylindrowy, wolnossący silnik wysokoprężny osiągający 43 KM przy 2800 rpm i pojemności skokowej 1999 cm3 (zgodny z dyrektywą dot. emisji spalin dla silników do celów przyjemnościowych). Chłodzone poprzez wymiennik ciepła, z wtryskiem pośrednim oparte na silnikach KUBOTA, wyposażone w specjalne ciężkie koło zamachowe zapewniające równą pracę przy obciążeniu śrubą, trójwirowy system spalania przekładający się na cichą pracę, niski poziom emisji i niskie zużycie paliwa, cichy wałek krzywkowy napędzany zębatką daje wspaniałą niezawodność i umożliwia łatwe serwisowanie – brak łańcucha rozrządu, czy pasków, które podlegają zużyciu, wyposażony również w kolektor wydechowy chłodzony wodą, alternator 65 A – o maksymalnym wydatku przy prędkości marszowej jednostki oraz 12V rozrusznik, świece żarowe do rozruchu w temperaturze poniżej 5°C. Posiada w zestawie standardowy panel sterowania ‘ABV’, filtr paliwa i mechaniczna pompa, filtr oleju i pompka do usuwania oleju z miski, możliwość instalacji pod kątem maksymalnie 15° w pozycji poziomej oraz 25°, gdy występować będą przechyły. Posiada również standardowe łapy saildrive i amortyzatory gumowe.


Zobacz nasz katalog silników morskich Beta Marine


Specyfikacja

Cylindry 4
KM 43
Obroty 2800 rpm
Pojemność 1999 cm3
Alternator 12 V, 70 Amp
Wtrysk paliwa bezpośredni

Specyficzne kody

Pliki do pobrania

Beta 43 and SeaProp 60SD

Pliki do pobrania (127.38k)

Płytka miska olejowa: silniki Beta 43, 50, 60



Dzięki specjalnej konstrukcji silniki Beta mogą być wyposażone w opcjonalną płytką miskę olejową, która znacznie ułatwia montaż silnika w ciasnych przestrzeniach.
W silnikach Beta 10 do Beta 25 pozwala zmniejszyć głębokość silnika o 56 mm.

Łapy specjalne


Silniki Beta Marine mogą zostać wyposażone w opcjonalne wsporniki, które są dopasowane do fundamentu istniejącego w jednostce. Dzięki temu można oszczędzić dużo czasu i specjalistycznej pracy, a nowy silnik zostanie wmontowany dokładnie w położenie starego silnika.

Wyjście na bojler - OPCJA

Wszystkie silniki Beta Marine mogą być opcjonalnie wyposażone w wyjście na bojler.
Jest to niezwykle przydatna opcja ponieważ silnik potrafi zagrzać nawet duży bojler w kilkanaście minut.

Pompka do usuwania oleju z silnika


Montowana standardowo na silnikach Beta 14 - Beta 115 (z wyjątkiem Beta 10 i Beta 50)

Kolanko wtryskowe podwyższone - 150mm


Kolanko wtryskowe podniesione w stosunku do standardowego o 150mm.
Umożliwia ono łatwiejszy montaż tłumika "waterlock", jeśli silnik musi być zamontowany nisko na dnem.

Podwyższone kolanko jest dostępne dla silników Beta 10, 14, 16, 20, 25, 30, 35, 38, 45T, 43, 50 & 60.

Kolanko wtryskowe podwyższone - 200mm



Kolanko wtryskowe podniesione w stosunku do standardowego o 200mm.
Umożliwia ono łatwiejszy montaż tłumika "waterlock", jeśli silnik musi być zamontowany nisko na dnem.

Podwyższone kolanko jest dostępne dla silników Beta 10, 14, 16, 20, 25, 30, 35, 38, 45T, 43, 50 & 60.

Kolanko wtryskowe podwyższone - 140mm (Yanmar/Volvo)


Kolanko wtryskowe podniesione w stosunku do standardowego o 140mm i wygięte na prawą burtę.
Umożliwia ono łatwiejszy montaż tłumika "waterlock", jeśli silnik musi być zamontowany nisko na dnem a ponadto pozwala zostawić układ wydechowy w niezmienionym położeniu po demontażu silników Volvo i Yanmar, które mają najczęściej wydechy wyprowadzone na prawą burtę.

Podwyższone kolanko jest dostępne dla silników Beta 30, 35, 38, 45T, 43, 50 & 60.

Pompa wody zaburtowej skierowana w tył



Zdalny filtr oleju


W przypadku gdy zabudowa komory silnika uniemożliwia dostęp do filtra oleju, możemy zaoferować zdalny filtr oleju, który montujemy w łatwo dostępnym miejscu, np. na ścianie komory silnika.

Wałek zdawczy mocy - PTO montowany na silniku


W silnikach beta Marine możemy fabrycznie zamontować wałek zdawczy mocy, który umożliwia podłączenie różnych urządzeń do silnika.

Na silnikach Beta 10, 14, 16, 20, 25, 30, 35, 38 & 45T – stosujemy wałek o średnicy 32mm.
Na silnikach Beta 43, 50, 60, 70T, 75, 85T, 90T, 105T & 115T – stosujemy wałek o średnicy 38mm.


Szyny montażowe


Na życzenie możemy fabrycznie wykonać szyny montażowe zintegrowane z silnikiem.
Szyny takie umożliwiają montaż dodatkowych urządzeń, np. pompa zęzowa, kompresor do lodu, czy pompa hydrauliczna.

Rozwiązanie to jest dostępne na wszystkich silnikach Beta.

Montaż pompy hydraulicznej


Do wszystkich silników oferujemy montaż dostarczonej przez klienta pompy hydraulicznej.
Zdjęcie przedstawia zespół pompy hydraulicznej i pompy zęzowej (wirnikowej) zabudowane na silniku Beta Marine.

Pompa zęzowa


Oferujemy montaż pompy zęzowej ze sprzęgłem elektromagnetycznym na wszystkich silnikach.

Zdjęcie przedstawia pompę zęzową zamontowaną na silniku wyposażonym w 2 alternatory.

Sprężarka do lodu


Oferujemy przygotowanie silnika pod montaż sprężarki wo wytwarzania lodu. Na życzenie możemy zamontować dostarczony przez klienta kompresor na wszystkich silnikach Beta Marine.

Wyjście na chłodzenie dławicy


Na życzenie możemy wykonać na silniku dodatkowe wyjście na chłodzenie dławicy.

Antysyfon


W przypadku, gdy silnik instalowany jest poniżej linii wodnej (decyduje wysokość wtrysku wody do kolanka wydechowego - patrz instrukcja) konieczne jest zastosowanie zaworu antysyfonowego, którego zadaniem jest nie dopuścić do zalania silnika przez wodę z poboru wody zaburtowej.

Zewnętrzna pompa paliwa


Zewnętrzna pompa paliwa służy do podawania paliwa, jeśli zbiornik znajduje się znacznie poniżej silnika.
Silnik radzi sobie ze zbiornikami znajdującymi się do 50cm (pobór) poniżej silnika. Jeśli natomiast pobór w zbiorniku znajduje się ponad 75cm poniżej silnika, taka pompa na pewno będzie potrzebna.

Priorytet ładowania - VSR


Priorytet ładowania to przekaźnik odpowiedzialny za właściwe ładowanie akumulatora rozruchowego.
Z zasady silnik powinien ładować wszystkie akumulatory na jednostce, jednak akumulator rozruchowy musi mieć priorytet.
Przekaźnik taki montujemy pomiędzy akumulatorem rozruchowym a akumulatorami bytowymi. Przekaźnik odcina akumulatory bytowe i cały czas mierzy poziom naładowania akumulatora rozruchowego. Gdy napięcie na akumulatorze rozruchowym osiągnie wartośc nominalną, przekaźnik podłącza ładowanie na akumulatory bytowe.

Dzięki temu unikamy niebezpieczeństwa rozładowania akumulatora rozruchowego.

Suchy tłumik z kompensatorem


Wszystkie silniki Beta Marine mogą być wyposażone w suchy tłumik. Wiąże się to najczęściej z wykonaniem tzw. chłodzenia kilowego, gdzie rezygnujemy z chłodzenia wodą zaburtową i chłodzimy silnik poprzez wymiennik płytowy zintegrowany z kadłubem. Jest to o tyle korzystne, że jeśli jednostka przez całą zimę pozostaje na wodzie, nie ma niebezpieczeństwa rozmrożenia silnika, ponieważ na silniku nie ma w ogóle wody, ponieważ w układzie chłodzenia znajduje się tylko odporne na mrozy chłodziwo.

W takie sytuacji najczęściej wykonujemy suchy wydech.


Zdalny zbiornik wyrównawczy


W przypadku, gdy do silnika podłączony jest bojler, który jest powyżej silnika należy zastosować zdalny zbiornik wyrównawczy montowany powyżej silnika. Będąc najwyższym punktem w układzie będzie zbierać powietrze i nie dopuści do zapowietrzenia układu chłodzenia i przegrzania silnika.

Separator wody w paliwie


Separator wody jest niezbędnym elementem wyposażenia silnika. Prawidłowo zamontowany i regularnie sprawdzany zapewni bezpieczną pracę silnika.

Microseprator


Microseprator to najbardziej zaawansowany separator wody w paliwie. Jest niezwykle skuteczny w oddzielaniu wody i co ważne nie ma filtrów wymiennych. Konstrukcja filtra wykorzystuje różnice fizykochemiczne pomiędzy woda i paliwem i poprzez tarcie oddziela wodę od paliwa. Woda następnie zbiera się w dolnej części korpusu, skąd może być łatwo spuszczona.

Dodatkowym elementem wyposażenia Microsepratora jest czujnik wody podłączony do korpusu i alarmując gdy należ opróżnić wodę.

Panel „A” - opcja

Jest to panel na kluczyk, dzięki któremu podgrzejemy świece i uruchomimy silnik. Do gaszenia silnika służy oddzielny przycisk. Zielona kontrolka wskazuje pracę silnika, a czerwona kontrolka oraz buzer ostrzegają o niskim ciśnieniu oleju, wysokiej temperaturze chłodziwa i braku ładowania alternatora. Panel jest wyposażony w 3-metrowy przewód ze złączką.



Panel „ABV” - standardowy

Jest to panel na kluczyk, dzięki któremu podgrzejemy świece i uruchomimy silnik. Do gaszenia silnika służy oddzielny przycisk. Panel jest wyposażony w obrotomierz z licznikiem motogodzin. Zielona kontrolka wskazuje pracę silnika, a czerwona kontrolka oraz buzer ostrzegają o niskim ciśnieniu oleju, wysokiej temperaturze chłodziwa i braku ładowania alternatora. Panel jest wyposażony w 3-metrowy przewód ze złączką.



Panel „ABVW” - opcja

Jest to panel w przyciski, dzięki któremu podgrzejemy świece, uruchomimy i zgasimy silnik. Panel jest wyposażony w obrotomierz z licznikiem motogodzin. Zielona kontrolka wskazuje pracę silnika, a czerwona kontrolka oraz buzer ostrzegają o niskim ciśnieniu oleju, wysokiej temperaturze chłodziwa i braku ładowania alternatora. Panel jest wyposażony w 3-metrowy przewód ze złączką.



Panel „B” - opcja

Jest to panel na kluczyk, dzięki któremu podgrzejemy świece i uruchomimy silnik. Do gaszenia silnika służy oddzielny przycisk. Panel jest wyposażony w obrotomierz z licznikiem motogodzin oraz drugi zegar wskazujący temperaturę silnika. Zielona kontrolka wskazuje pracę silnika, a czerwona kontrolka oraz buzer ostrzegają o niskim ciśnieniu oleju, wysokiej temperaturze chłodziwa i braku ładowania alternatora. Panel jest wyposażony w 3-metrowy przewód ze złączką.



Panel „BW” - opcja

Jest to panel na przyciski, dzięki którym podgrzejemy świece, uruchomimy i zgasimy silnik. Panel jest wyposażony w obrotomierz z licznikiem motogodzin oraz drugi zegar wskazujący temperaturę silnika. Zielona kontrolka wskazuje pracę silnika, a czerwona kontrolka oraz buzer ostrzegają o niskim ciśnieniu oleju, wysokiej temperaturze chłodziwa i braku ładowania alternatora. Panel jest wyposażony w 3-metrowy przewód ze złączką.



Panel „C” Deluxe na kluczyk – opcja

Jest to panel na kluczyk, dzięki któremu podgrzejemy świece i uruchomimy silnik. Do gaszenia silnika służy oddzielny przycisk. Panel jest wyposażony w obrotomierz z licznikiem motogodzin, zegar wskazujący temperaturę silnika, zegar wskazujący ciśnienie oleju oraz woltomierz. Zielona kontrolka wskazuje pracę silnika, a czerwona kontrolka oraz buzer ostrzegają o niskim ciśnieniu oleju, wysokiej temperaturze chłodziwa i braku ładowania alternatora dla akumulatora silnikowego i hotelowego. Panel jest wyposażony w 3-metrowy przewód ze złączką. Jest to polecany panel w przypadku wyboru opcji drugiego alternatora.



Panel „CW” Deluxe z przyciskami – opcja

Jest to panel na przyciski, dzięki któremu podgrzejemy świece, uruchomimy i zgasimy silnik. Do gaszenia silnika służy oddzielny przycisk. Panel jest wyposażony w obrotomierz z licznikiem motogodzin, zegar wskazujący temperaturę silnika, zegar wskazujący ciśnienie oleju oraz woltomierz. Zielona kontrolka wskazuje pracę silnika, a czerwona kontrolka oraz buzer ostrzegają o niskim ciśnieniu oleju, wysokiej temperaturze chłodziwa i braku ładowania alternatora dla akumulatora silnikowego i hotelowego. Panel jest wyposażony w 3-metrowy przewód ze złączką. Jest to polecany panel w przypadku wyboru opcji drugiego alternatora.



Panel cyfrowy „D” - opcja

Jest to nasz najbardziej zaawansowany panel sterowania. Jest od wodoszczelny (IP67) oraz ma wyjątkowo jasny ekran, który umożliwia obserwacje parametrów silnika w pełnym słońcu a także w nocy – wystarczy wybrać odpowiedni tryb wyświetlania.

Panel ten umożliwia sterowanie grzaniem świec, rozruchem oraz gaszeniem silnika, a także przedstawia obroty silnika, jego temperaturę, ciśnienie oleju, napięcie ładowania dla jednego lub dwóch alternatorów.

Panel jest podłączony przewodem ze złączką Micro-C, który pozwala na prezentacje parametrów silnika w całej sieci jednostki. Jest on kompatybilny ze standardem NMEA 2000 & IEC 61 162-3. Na jednostkach z dwoma silnikami, każdy panel musi być ustawiony jako prawy/lewy, co pozwala na prawidłowe wyświetlenie danych w obu silników na dowolnym panelu, lub w dowolnym wyświetlaczu w sieci jednostki. Panel jest wyposażony w 3m przewodu na wtyczce.


System „Flybridge” - opcja
Układ ten służy do obsługi dwóch stanowisk sterowania i składa się z panelu „C” Deluxe z 3-metrowym przewodem do silnika oraz ze standardowym panelem „ABV” lub innym opcjonalnym panelem na 6-cio metrowym przewodzie.
*Na życzenie wykonujemy przewody o dowolnej długości.

Panel C/CW Deluxe z modułem NMEA 2000
Jest to interfejs łączący panel sterowania C lub CW Deluxe z siecią NMEA 2000. Dzięki temu można cyfrowo monitorować obroty silnika, temperaturę silnika, ciśnienie oleju lub odczyty woltomierza z panelu sterowania NMEA. Moduł ten wykorzystuje standardowe połączenie Micro-C, aby umożliwić przesyłanie i przeglądanie danych w sieci. Moduł NMEA można także stosować z jednostkach z dwoma silnikami.

Panel „ABVW” - opcja

Jest to panel w przyciski, dzięki któremu podgrzejemy świece, uruchomimy i zgasimy silnik. Panel jest wyposażony w obrotomierz z licznikiem motogodzin. Zielona kontrolka wskazuje pracę silnika, a czerwona kontrolka oraz buzer ostrzegają o niskim ciśnieniu oleju, wysokiej temperaturze chłodziwa i braku ładowania alternatora. Panel jest wyposażony w 3-metrowy przewód ze złączką.