
Silnik Beta 90T
Silnik stacjonarny Beta 90T o mocy 90 KM
Dostawa na terenie całego świata
4-cylindrowy, wolnossący silnik diesla o mocy 90 KM, obrotach maksymalnych 2600 rpm i pojemności skokowej 3620 cm3.
Silnik spełnia surowe normy emisyjne i jest zgodny z europejską dyrektywą dot. emisji spalin dla silników do celów przyjemnościowych (RCD 2 - Recreational Craft Directive 2013/3/EU z poprawkami) a także spełnia normy amerykańskie (EPA - U.S Environmental Protection Agency ).
Zobacz nasz katalog silników morskich Beta Marine
Cylindry | 4 |
KM | 90 |
Obroty | 2600 rpm |
Pojemność | 3620 cm3 |
Alternator | 12 V, 70 Amp |
Masa | 425 kg |
Wtrysk paliwa | bezpośredni |
Silnik bazowy | Kubota |
Średnica rury wydechowej | 90 |
Średnica przewodu paliwa | 8 mm |
Średnica podłączenia wody | Min. 32 mm |
Łapy specjalneSilniki Beta Marine mogą zostać wyposażone w opcjonalne wsporniki, które są dopasowane do fundamentu istniejącego w jednostce. Dzięki temu można oszczędzić dużo czasu i specjalistycznej pracy, a nowy silnik zostanie wmontowany dokładnie w położenie starego silnika. |
Wyjście na bojler - OPCJAWszystkie silniki Beta Marine mogą być opcjonalnie wyposażone w wyjście na bojler.Jest to niezwykle przydatna opcja ponieważ silnik potrafi zagrzać nawet duży bojler w kilkanaście minut. ![]() |
Pompka do usuwania oleju z silnikaMontowana standardowo na silnikach Beta 14 - Beta 115 (z wyjątkiem Beta 10 i Beta 50) |
Kolanko wtryskowe podwyższone - 150mmKolanko wtryskowe podniesione w stosunku do standardowego o 150mm. Umożliwia ono łatwiejszy montaż tłumika "waterlock", jeśli silnik musi być zamontowany nisko na dnem. Podwyższone kolanko jest dostępne dla silników Beta 10, 14, 16, 20, 25, 30, 35, 38, 45T, 43, 50 & 60. |
Kolanko wtryskowe podwyższone - 200mmKolanko wtryskowe podniesione w stosunku do standardowego o 200mm. Umożliwia ono łatwiejszy montaż tłumika "waterlock", jeśli silnik musi być zamontowany nisko na dnem. Podwyższone kolanko jest dostępne dla silników Beta 10, 14, 16, 20, 25, 30, 35, 38, 45T, 43, 50 & 60. |
Kolanko wtryskowe podwyższone - 140mm (Yanmar/Volvo)Kolanko wtryskowe podniesione w stosunku do standardowego o 140mm i wygięte na prawą burtę. Umożliwia ono łatwiejszy montaż tłumika "waterlock", jeśli silnik musi być zamontowany nisko na dnem a ponadto pozwala zostawić układ wydechowy w niezmienionym położeniu po demontażu silników Volvo i Yanmar, które mają najczęściej wydechy wyprowadzone na prawą burtę. Podwyższone kolanko jest dostępne dla silników Beta 30, 35, 38, 45T, 43, 50 & 60. |
Pompa wody zaburtowej skierowana w tył |
Zdalny filtr olejuW przypadku gdy zabudowa komory silnika uniemożliwia dostęp do filtra oleju, możemy zaoferować zdalny filtr oleju, który montujemy w łatwo dostępnym miejscu, np. na ścianie komory silnika. |
|
Szyny montażoweNa życzenie możemy fabrycznie wykonać szyny montażowe zintegrowane z silnikiem. Szyny takie umożliwiają montaż dodatkowych urządzeń, np. pompa zęzowa, kompresor do lodu, czy pompa hydrauliczna. Rozwiązanie to jest dostępne na wszystkich silnikach Beta. |
|
Pompa zęzowaOferujemy montaż pompy zęzowej ze sprzęgłem elektromagnetycznym na wszystkich silnikach. Zdjęcie przedstawia pompę zęzową zamontowaną na silniku wyposażonym w 2 alternatory. |
Sprężarka do loduOferujemy przygotowanie silnika pod montaż sprężarki wo wytwarzania lodu. Na życzenie możemy zamontować dostarczony przez klienta kompresor na wszystkich silnikach Beta Marine. |
Wyjście na chłodzenie dławicyNa życzenie możemy wykonać na silniku dodatkowe wyjście na chłodzenie dławicy. |
AntysyfonW przypadku, gdy silnik instalowany jest poniżej linii wodnej (decyduje wysokość wtrysku wody do kolanka wydechowego - patrz instrukcja) konieczne jest zastosowanie zaworu antysyfonowego, którego zadaniem jest nie dopuścić do zalania silnika przez wodę z poboru wody zaburtowej. |
Zewnętrzna pompa paliwaZewnętrzna pompa paliwa służy do podawania paliwa, jeśli zbiornik znajduje się znacznie poniżej silnika. Silnik radzi sobie ze zbiornikami znajdującymi się do 50cm (pobór) poniżej silnika. Jeśli natomiast pobór w zbiorniku znajduje się ponad 75cm poniżej silnika, taka pompa na pewno będzie potrzebna. |
Priorytet ładowania - VSRPriorytet ładowania to przekaźnik odpowiedzialny za właściwe ładowanie akumulatora rozruchowego. Z zasady silnik powinien ładować wszystkie akumulatory na jednostce, jednak akumulator rozruchowy musi mieć priorytet. Przekaźnik taki montujemy pomiędzy akumulatorem rozruchowym a akumulatorami bytowymi. Przekaźnik odcina akumulatory bytowe i cały czas mierzy poziom naładowania akumulatora rozruchowego. Gdy napięcie na akumulatorze rozruchowym osiągnie wartośc nominalną, przekaźnik podłącza ładowanie na akumulatory bytowe. Dzięki temu unikamy niebezpieczeństwa rozładowania akumulatora rozruchowego. |
Suchy tłumik z kompensatoremWszystkie silniki Beta Marine mogą być wyposażone w suchy tłumik. Wiąże się to najczęściej z wykonaniem tzw. chłodzenia kilowego, gdzie rezygnujemy z chłodzenia wodą zaburtową i chłodzimy silnik poprzez wymiennik płytowy zintegrowany z kadłubem. Jest to o tyle korzystne, że jeśli jednostka przez całą zimę pozostaje na wodzie, nie ma niebezpieczeństwa rozmrożenia silnika, ponieważ na silniku nie ma w ogóle wody, ponieważ w układzie chłodzenia znajduje się tylko odporne na mrozy chłodziwo. W takie sytuacji najczęściej wykonujemy suchy wydech. |
Zdalny zbiornik wyrównawczyW przypadku, gdy do silnika podłączony jest bojler, który jest powyżej silnika należy zastosować zdalny zbiornik wyrównawczy montowany powyżej silnika. Będąc najwyższym punktem w układzie będzie zbierać powietrze i nie dopuści do zapowietrzenia układu chłodzenia i przegrzania silnika. |
Separator wody w paliwieSeparator wody jest niezbędnym elementem wyposażenia silnika. Prawidłowo zamontowany i regularnie sprawdzany zapewni bezpieczną pracę silnika. |
|
Silnik bez przekładni (z kielichem i tarczą sprzęgła) | Opcja |
PRM Marine | |
PRM280 - hydrauliczna (1,96/2,94:1) | Opcja |
PRM260C - hydrauliczna (1,96/2,94:1) | Opcja |
PRM500 - hydrauliczna (1,94/2,57/2,9:1) | Opcja |
Technodrive/Twin Disc | |
TMC93 - hydrauliczna (2,09/2,4:1) | Standard |
TMC93A - 8° kątowa hydrauliczna (2,09/2,4:1) | Opcja |
ZF | |
ZF45 - hydrauliczna (2,2/2,5/3:1) | Opcja |
ZF45A - 8° kątowa hydrauliczna (2,03/2,43:1) | Opcja |
ZF63IV - 12° kątowa mechaniczna V (1,98/2,48:1) | Opcja |
Panel „ABVW” - opcja
Jest to panel w przyciski, dzięki któremu podgrzejemy świece, uruchomimy i zgasimy silnik. Panel jest wyposażony w obrotomierz z licznikiem motogodzin. Zielona kontrolka wskazuje pracę silnika, a czerwona kontrolka oraz buzer ostrzegają o niskim ciśnieniu oleju, wysokiej temperaturze chłodziwa i braku ładowania alternatora. Panel jest wyposażony w 3-metrowy przewód ze złączką.
Alternatory
Standardowy alternator |
Drugi alternator |
Generator 230VAC montowany na silniku 3, 5 lub 5 kVA - opcja![]() Nasze silniki mogą być wyposażone w generator prądu zmiennego 230V 50 Hz o mocy 3, 5 lub 5 kVA. Pomimo bardzo kompaktowego rozmiaru generator uruchamia się już przy ok. 900 rpm, a pełną moc osiąga przy 1500 rpm, lub przy normalnej prędkości marszowej. Generator jest wyposażony w sterownik na 5-metrowym przewodzie. Jest to idealne rozwiązanie, gdy nie ma miejsca na osobny generator. Pomimo małych wymiarów jest tak samo sprawny jak jego większe odpowiedniki, a specjalna konstrukcja nie obciąża nadmiernie silnika. |
Silnik stacjonarny Beta 90T o mocy 90 KM
Beta 150 - Silnik wysokoprężny o mocy nominalnej 147 KM.
Silnik stacjonarny Beta 60 o mocy 56 KM
Silnik stacjonarny Beta 70T o mocy 70 KM
Silnik stacjonarny Beta 85 o mocy 85 KM
Silnik stacjonarny Beta 14 o mocy 13,5 KM
Silnik stacjonarny Beta 38 o mocy 38 KM
Beta 230 - Silnik wysokoprężny o mocy nominalnej 230 KM.
Silnik stacjonarny Beta 105 o mocy 99 KM
Silnik stacjonarny Beta 25 o mocy 25 KM
Silnik stacjonarny Beta 90 o mocy 90 KM