Silnik Beta 20

Silnik Beta 20

Indeks: BETA20-TMC40
Ilość

Produkty ulegają ciągłemu rozwojowi, więc zdjęcia niekoniecznie oddają faktyczny wygląd prezentowanego produktu. Jednak produkty dostępne mają właściwości techniczne zgodne z opisem.
Beta 20 - Silnik diesla o mocy nominalnej 20 KM.

3-cylindrowy, wolnossący silnik diesla o mocy 20 KM, obrotach maksymalnych 3600 rpm i pojemności skokowej 719 cm3.

Silnik spełnia surowe normy emisyjne i jest zgodny z europejską dyrektywą dot. emisji spalin dla silników do celów przyjemnościowych (RCD 2 - Recreational Craft Directive 2013/3/EU z poprawkami) a także spełnia normy amerykańskie (EPA Tier 3 - U.S Environmental Protection Agency ).

Silnik morski Beta 20 jest zbudowany na trwałym żeliwnym bloku, który zapewni silnikowi prawdziwą długowieczność.
Niezawodność silników Beta wynika z tradycyjnego podejścia do konstrukcji trwałych silników przystosowanych do pracy. Angielski konserwatyzm jest tu w pełni widoczny: jakichkolwiek układów elektronicznych a sam silnik ma spory zapas mocy. Wszystkie silniki Beta są w pełni mechaniczne. Dotyczy to w szczególności układu wtryskowego, który jest realizowany w pełni mechanicznie, co zapewnia mu niezwykłą trwałość i niezawodność. Wszystkie silniki Beta opierają się na wyjątkowym trójwirowym wtrysku paliwa, który redukuje spalanie oraz przekłada się na wyrównanie pracy silnika. Silniki Beta znane są z gładkiej pracy w pełnym zakresie mocy, w szczególności w zakresie niskich obrotów, dzięki czemu są cichsze i wykazują większą kulturę pracy niż wiele nowocześniejszych rozwiązań.
Każdy żeglarz chce mieć prosty silnik, z którym sam sobie poradzi w każdej sytuacji. Silnik, który zawsze odpali, nie straszne mu gorszej jakości paliwo a regularnie serwisowany odwdzięczy się długowiecznością, niezawodnością i niskim spalaniem.
Silniki Beta Marine spełniają surowe normy emisji nie tylko Europejskie, lecz także Amerykańskie, dzięki czemu jachty z silnikami Beta Marine mogą swobodnie pływać po wodach terytorialnych USA i Kanady.
 
Silnik Beta posiada standardowo:
  • podwójny układ chłodzenia: zamknięty (wewnętrzny) i otwarty, zbudowany na wymienniku ciepła, (dostępna jest także wersja oparta na wymienniku kilowym),
  • pompę wody słodkie,
  • pompę wody zaburtowej,
  • trwały kolektor wydechowy chłodzony wodą,
  • mieszacz spalin wykonany techniką odlewu (jednorodna struktura odlewu wydłuża jego żywotność),
  • w pełni mechaniczną pompę paliwa,
  • filtry oleju, paliwa i powietrza,
  • specjalny cichy filtr powietrza,
  • pompkę do usuwania oleju z silnika, (może być także wykorzystywana do usuwania oleju z przekładni),
  • koło zamachowe o wyjątkowo dużej masie, zapewniającym wyjątkowo równą pracę silnika na niskich obrotach,
  • elastyczną tarczę sprzęgła Centa lub R&D Marine zaprojektowaną specjalnie do silników morskich,
  • przekładnię mechaniczną o przełożeniu 2:1,
  • amortyzatory gumowe (poduszki),
  • 12V rozrusznik, (opcjonalnie rozrusznik 24V),
  • 40 A alternator (możliwość zamiany na większy alternator lub dodanie drugiego alternatora),
  • cewka odcięcia silnika,
  • panel sterowania „ABV" (z tachometrem/ rejestratorem godzin pracy, stacyjką na kluczyk oraz przyciskiem służącym do odstawiania silnika, diodami ostrzegawczymi i alarmem dźwiękowym sygnalizującym niskie ciśnienie oleju, wysoką temperaturę, brak ładowania oraz lampkę sygnalizującą normalną pracę) z 3-metrowym przewodem wraz ze złączką i gniazdkiem do przyłączenia wiązki silnika.
 
Silnik jest pomalowany farbą odporną na warunki morskie i znajduje się na drewnianej palecie transportowej. Każdy nabywca otrzymuje świadectwo potwierdzające iż silnik przeszedł pomyślnie testy oraz instrukcję w języku polskim. Instrukcja nie tylko opisuje przegląd silnika lecz również przedstawia motaż silnika krok po kroku.

Silnik objęty jest 3-letnią gwarancją "Self Service", która umożliwia dokonanie przeglądów okresowych na własną rękę.

Beta Marine posiada serwisy w praktycznie każdym morskim kraju, gdzie zawijają żeglarze. Serwisy Beta Marine można znaleźć wszędzie: od Islandii, po Argentynę, od Tahiti, poprzez Australię, Nową Zelandię, Japonię, Zatokę Perską a na RPA kończąc.

Specyfikacja Silnika

Cylindry 3
KM 20
Obroty 3600 rpm
Pojemność 719 cm3
Alternator 12 V, 40 Amp
Masa 104 kg
Wtrysk paliwa pośredni
Silnik bazowy Kubota
Średnica rury wydechowej 50
Średnica przewodu paliwa 8 mm
Średnica podłączenia wody Min. 19 mm

Przekładnie dostępne z silnikami Beta 10-45

Przekładnia Mechaniczna

Ratio

Beta 10

Beta 14

Beta 16

Beta 20

Beta 25

Beta 30

Beta 35

Beta 38

Beta 45T

TMC 40

1.50:1
2.00:1
2.60:1

Standard

Standard

Standard

Standard

Standard

Standard

-

-

-

TMC 60

2.00:1
2.45:1
2.83:1

-

Extra

Extra

Extra

Extra

Extra

Standard

Standard

Standard

Chłodnica oleju do śruby LH

-

Extra

Extra

Extra

Extra

Extra

Extra

Extra

Extra

TMC 60A

2.00:1
2.45:1

-

Standard

Standard

Standard

Standard

Standard

Standard

Standard

Standard

PRM Marine

Przekładnia Mechaniczna

Ratio

Beta 10

Beta 14

Beta 16

Beta 20

Beta 25

Beta 30

Beta 35

Beta 38

Beta 45T

PRM 90

2.04:1
2.50:1

Standard

Standard

Standard

Standard

Standard

Standard

-

-

-

PRM 125

2.04:1
2.50:1
2.94:1

-

-

-

-

-

Extra

Standard

Standard

-

PRM Marine

(przekładnia hydrauliczna)

Ratio

Beta 10

Beta 14

Beta 16

Beta 20

Beta 25

Beta 30

Beta 35

Beta 38

Beta 45T

PRM 150

2.09:1
2.82:1

Extra

Extra

Extra

Standard

Extra

Standard

Standard

Standard

Standard

PRM 260

1.96:1
2.94:1

-

-

-

-

-

Extra

Extra

Extra

Extra

PRM 260C Inline

1.96:1
2.94:1

-

-

-

-

-

Extra

Extra

Extra

Extra

ZF V

Ratio

Beta 10

Beta 14

Beta 16

Beta 20

Beta 25

Beta 30

Beta 35

Beta 38

Beta 45T

ZF 15 MIV

2.13:1
2.64:1
3.00:1

Standard

Standard

Standard

Standard

Standard

Standard

Standard

Standard

Standard

Alternatory dostępne do silnika Beta 10-45

Alternatory opcjonalne

Twój silnik może być wyposażony w opcjonalny alternator. Opcje te obejmują dodanie drugiego alternatora, zamianę alternatora na większy lub umieszczenie go w innym miejscu, dzięki czemu łatwiej będzie zamontować silnik w przedziale silnikowym. Jeśli Twój silnik wymaga innego położenia niż standardowe możemy zaprojektować i zamontować alternator w dowolnym położeniu.

alternator-standard-01

alternator-standard-02

alternator-optional-01

alternator-optional-02

Standardowe położenie alternatora

Standardowe położenie alternatoraplus dodatkowy alternator oraz opcjonalny generator 3.5 kVA Travel Power

Opcjonalne położenie alternatora oraz drugi opcjonalny alternator

Opcjonalne położenie alternatora

Specyficzne kody

Pliki do pobrania

Beta 20 bez przekładni

Pliki do pobrania (386.9k)

Beta 20 PRM90

Pliki do pobrania (364.04k)

Beta 20 PRM125

Pliki do pobrania (362.2k)

Beta 20 PRM150

Pliki do pobrania (365.4k)

Beta 20 TMC40

Pliki do pobrania (434.14k)

Beta 20 TMC60

Pliki do pobrania (346.79k)

Beta 20 TMC60A

Pliki do pobrania (480.66k)

Beta 20 ZF15MIV

Pliki do pobrania (401k)