
Sprzęgła elastyczne.
Każdy silnik i przekładnia powinny być wyposażone w sprzęgła elastyczne, które pochłaniają drgania skrętne i wyciszają pracę napędu.
Ponadto sprzęgło ma za zadanie pochłonąć gwałtowne udary, aby chronić przekładnię, której naprawa zawsze jest kosztowna.
W naszych rozwiązaniach stosujemy przede wszystkim kompozytowe sprzęgła elastyczne, które są odporne na działanie oleju i paliw a ich właściwości nie degradują się z biegiem czasu, co niestety ma miejsce w przypadku sprzęgieł gumowych, które sztywnieją i pękają z upływem czasu.
Sprzęgło to jest dodatkowo zabezpieczone przed całkowitym zniszczeniem. Metalowe płaskowniki utrzymują połączenie pomiędzy wałem i przekładnią, nawet w przypadku pęknięcia sprzęgła wynikającego na z uderzenia śruby w kamień.
Ponadto sprzęgło ma za zadanie pochłonąć gwałtowne udary, aby chronić przekładnię, której naprawa zawsze jest kosztowna.
W naszych rozwiązaniach stosujemy przede wszystkim kompozytowe sprzęgła elastyczne, które są odporne na działanie oleju i paliw a ich właściwości nie degradują się z biegiem czasu, co niestety ma miejsce w przypadku sprzęgieł gumowych, które sztywnieją i pękają z upływem czasu.
Sprzęgło to jest dodatkowo zabezpieczone przed całkowitym zniszczeniem. Metalowe płaskowniki utrzymują połączenie pomiędzy wałem i przekładnią, nawet w przypadku pęknięcia sprzęgła wynikającego na z uderzenia śruby w kamień.
Sprzęgła elastyczne kompozytowe wykonane są z trwałego i sprężystego poliuretanu. Zostały zaprojektowane w taki sposób, by pozostała niezbędna przestrzeń dla główek śrub mocujących, a jednocześnie by zmaksymalizować tłumienie drgań oraz zapewnić płynną pracę układu, nawet przy braku idealnego wyosiowania. Nawet idealne wyosiowanie może chwilowo być zaburzane podczas pracy jednostki na fali i tutaj właśnie sprzęgła elastyczne pokazują swoje zalety. Dzięki temu drgania są pochłaniane przez strukturę materiału oraz konstrukcję sprzęgła.
Sprzęgła dostępne są w różnych rozmiarach, np 4", 5", 6" a także o różnej wytrzymałości, zależnie od mocy silnika.
Od lat stosujemy tego typu sprzęgła w jednostkach rybackich, gdzie pracują bezawaryjnie przez szereg lat i tysiące motogodzin.
Zalety:
- Łatwy montaż.
- Nie wymaga przeróbek,
- Łatwy dostęp w przypadku okresowych przeglądów,
- Redukuje drgania skrętne,
- Automatycznie centruje wał śrubowy do skrzyni biegów,
- Redukcja przesztywnienia wału i niedokładności montażowych,
- Zwiększa żywotność napędu i poprawia komfort.
Śruby mocujące dostarczane są razem ze sprzęgłem.
Model sprzęgła elastycznego |
Dane kołnierza przekładni |
Dane sprzęgła elastycznego |
||||||||
Przekładnia |
Średnica |
Liczba |
Średnica otworów |
Rozstaw śrub |
Średnica zamka |
Średnica |
Długość |
Śruby |
Maksymalny |
|
SK003 |
B/W, PRM, ZF-Hurth, Twin Disc, Velvet Drive |
146 mm. |
6 |
12,7 mm. |
120,6 mm. |
76,2 mm. |
152,4 mm. |
47,5 mm. |
1/2 UNF |
1425 Nm. |
Specyficzne kody
W tej kategorii
Dławica na wał 25mm, ze wzmocnionym mieszkiem i wtryskiem wody
1 990,39 zł
Dostępne średnice rury stewowej: 41/46, 53/62, 64/70 mm
Mieszek wzmocniony Kevlarem
Pompa Hyundai JPR - HME40
Cena na zapytanie
Chłodnica typu I083-255-1
2 281,50 zł
Średnica ⌀83 mm, długość rdzenia 255 mm
1 przejście wody
Chłodzenie oleju/wody/paliwa przez wodę morską lub nieoczyszczoną
Maksymalny przepływ wody: Qw = 320 L/min