Amortyzatory serii K.
Dzięki odpowiedniemu projektowi amortyzatorów serii K, po instalacji silnika możliwe jest dokonanie jego szybkiej regulacji. Wszystkie amortyzatory posiadają regulację wysokości. Stalowy pierścień u podstawy amortyzatora stanowi dodatkowe zabezpieczenie silnika. Elementy stalowe są ocynkowane w celu zabezpieczenia antykorozyjnego.
Aby odpowiednio dobrać amortyzator do silnika z naszej oferty wymagane są następujące informacje:
- Typ silnika i liczba cylindrów,
- Typ przekładni i redukcja,
- Masa silnika wraz z przekładnią,
- Miejsce koła zamachowego (standardowo między silnikiem a przekładnią, czy nietypowo),
- Rozkład łap montażowych silnika,
- Położenie środka ciężkości silnika (jeżeli nie da się określić środka ciężkości silnika, należy przyjąć, że masa rozkłada się w następujący sposób: 40% masy na przedniej parze amortyzatorów i 60% na tylnej parze amortyzatorów, od strony przekładni),
- Przy montażu silnika należy pamiętać by różnica między kompresją prawego i lewego amortyzatora była możliwie jak najmniejsza. Maksymalna różnica kompresji pary amortyzatorów nie może przekroczyć 1 mm. Uwaga - nie dotyczy to różnicy między przednią a tylną parą amortyzatorów, która może być większa w zależności od rozkładu masy!
Numer |
Zakres |
Średnica szpilki |
Maksymalna kompresja |
Odchylenie | Wysokość nakrętki regulacyjnej |
K032 | 46-190 kg | 5/8" UNF | 4,8-7,6 mm | 14 mm | 153 mm |
K034 | 73-305 kg | 5/8" UNF | 4,8-7,6 mm | 14 mm | 153 mm |
K042 | 73-305 kg | 3/4" UNF | 4,8-7,6 mm | 11 mm | 153 mm |