Tarcze sprzęgła

Tarcze sprzęgła

Tarcze sprężynowe

Kliknij w numer indeksu, aby przejść do karty produktu.

Tarcze sprzęgła, dostępne w naszej ofercie występują w dwóch podstawowych wersjach: twarde i miękkie - o dużej elastyczności. Miękkie tarcze sprzęgła idealnie pochłaniają drgania skrętne i zwiększają bezawaryjność przekładni.
Oferowane tarcze sprzęgła dostępne są w dwóch podstawowych rodzajach wielowypustu: z 10 zębami (według normy DIN 5464 B10x23x29), oraz w wersji z 26 zębami (20-40 DP). Pasują do przekładni Velvet, Hurth, PRM, Paragon, Volvo, Twin Disc, ZF i Technodrive.

Na zamówienie możemy dostarczyć tarcze innej specyfikacji.

Indeks Średnica zewnętrzna w mm Maksymalny moment obrotowy w Nm Kształt Ilość zębów wielowypustu Przeznaczenie/specyfikacja
DPVDA301 121,5 100-170 Okrągły 10 Hurth nr części 947-77-901-02 oraz 254750
DPVDA- 302 151,5 100-170 Okrągły 10 Hurth nr części 3306316003 oraz 947-44-601-03
Sachs nr części 04 1866 052 001
DPV1004-650- 002 157 250 Okrągły 26 5 otworów na średnicy 142 mm. Do starych silników Perkins i Volvo. Zamiennik oryginalnej części Velvet AS4-K1C/1004-650-002 oraz Sachs 1866 061 001
DPV159V- 26T 159 250 Okrągły 26 5 otworów na średnicy 142 mm. Pierścienie inercyjne.
DPV159H- 10T 159 170 Okrągły 10 5 otworów na średnicy 142 mm. Pierścienie inercyjne.
DPVBW185 185 Okrągły 10 ZF BW-6. 6 otworów na średnicy 175 mm
DPVBW187 187,2 Okrągły 18 ZF BW-7.Tarcza bez układu otworów.
DPV243H- 10T 243 250 Trójkątny 26 Peugeot/DTN. Pasuje do otworów SAE 7
DPV243V- 26T 243 170 Trójkątny 10 Peugeot/DTN. Pasuje do otworów SAE 7
DPV253H- 10T 253 250 Trójkątny 26 Mercedes OM 616/617/601. Pasuje do otworów SAE 7
DPV253V- 26T 253 170 Trójkątny 10 Mercedes OM 616/617/601. Pasuje do otworów SAE 7
DPV268V- 26T 268 250 Trójkątny 26 Peugeot/DTN. Pasuje do otworów SAE 7
DPV270V- 26T 270 250 Trójkątny 26 Mercedes OM 636
DPV270H- 10T 270 170 Trójkątny 10 Mercedes OM 636
DPVBW285 285 Okrągły 10 ZF BW-6. Rozkład otworów: 12 otworów na okręgu o średnicy 190,5 mm, oraz 12 otworów na okręgu o średnicy 252,5 mm.
DPV336.5ROND 336,5 550 Okrągły 26 7 grup otworów po 6 otworów na różnych średnicach. Zamiennik Velvet AS4-K2C/1004-650-007
DPV1004-650-007 336,5 680 Okrągły 26 AS4-K2C/1004-650-007. Z fioletowymi sprężynami
DPV1004-650-006 336,5 550 Trójkątny 26 3 nitowane sprężyny, otwory na różnych średnicach. Velvet AS4-K2C/1004-650-006
DPV1004-650-008 336,5 600 Okrągły 26 Otwory na różnych średnicach. Velvet 1004-650-008, z białymi sprężynami
DPV1004-650- 001 352,4 700 Okrągły 26 SAE 3, Velvet 1004-650-001
DPV1004-650- 005 381 750 Okrągły 26 Velvet nr. 1004-650-005. Silnik DAF

Tarcze kompozytowe

Korzyści wynikające ze stosowania tarczy kompozytowej:
1. Zmniejszony hałas przekładni spowodowany przez koła zębate.
2. Silnik może pracować na niższych prędkościach.
3. Tylna płyta gotowa do montażu na kole zamachowym.
4. Brak sprężyn, które mogą rdzewieć, łamać się, grzechotać.
5. Tłumienie w całym zakresie prędkości.

Część tłumiąca tarczy składa się ze specjalnego poliuteranu, który zapobiega grzechotaniu przekładni przy niskich prędkościach silnika. Aby izolować drgania skrętne przy niskich prędkościach, konieczne jest bardzo miękkie połączenie napędu, które musi być wystarczająco silne, aby przenieść pełny moment obrotowy.

W poniższej tabeli znajdują się najpopularniejsze przekładnie.

Przekładnia Rodzaj i ilość zębów Średnica piasty w mm
VELVET DRIVE
70C / 71C / 72C 26 zębów 20-40 DP 35,4
73C 26 zębów 20-40 DP 35,4
1000 22 zębów PA30 18,5
500 10 zębów B10 x 23 x 29 DIN 5464 29,0
5000 26 zębów 20-40 DP 35,4
7000 SAE 1½” x 10 zębów 38,1
HURTH / ZF
35 / 40 / 50 10 zębów 29,0
100 / 125 HBW B10 x 23 x 29 29,0
150 DIN 5464 29,0
HSW 125 26 zębów 20-40 DP 35,4
250 / 360 / 450 / 630 26 zębów 20-40 DP 35,4
800 26 zębów 20-40 DP 35,4
NEWAGE PRM
PRM 80 / 120 / 150 10 zębów B10X23X29 DIN 5464 29,0
PRM Delta 17 zębów 24-48 DP 19,7
PRM 100 / 101 SAE 1” x 10 zębów 25,4
PRM 140 / 160 SAE 1” x 10 zębów 25,4
PRM 260 SAE 1” x 10 zębów 25,4
PRM 175 / 250 SAE 1 1/8" x 10 zębów 28,6
PRM 265 / 310 SAE 1 1/8" x 10 zębów 28,6
PRM 301/302/500 17 zębów 16-32 DP 28,84
PRM 401/402/750 17 zębów 16-32 DP 28,84
In-Line 160/260 26 zębów 20-40 DP 35,4
In-Line 401/402/750 26 zębów 20-40 DP 35,4
PRM 601 / 1000 18 zębów 12-24 DP 40,5
PRM 1500 /1750 20 zębów 12/24 DP 44,8
PARAGON
Serie P / PM (B) / PL 26 zębów 20-40 DP 35,4
SELF-CHANGING GEARS
MRF 350 HD 32 zębów 16-32 DP 52,3
MRF 350 SAE 1 5/8 x 10 zębów 41,3
TECHNODRIVE
TMC 30 / 40 / 50 / 60 10 zębów, B10 x 23 x 29 DIN 5464 29,0
TM 93/170/260/345/485/545/880 26 zębów 20-40 DP 35,4
T.M.P.
Type 1200 / 1500 26 zębów20-40 DP 35,4
TWIN DISC
Twin Disc 501/ 502 / 5010 26 zębów 20-40 DP 35,4
Twin Disc 506 To FORD taper
VOLVO
RB/140 stary 270-280 SAE 1” x 10 zębów 25,4
MS 3 / 4 / 5 / HS1/ Saildrive 110 26 zębów 20-40 DP 35,4
Nowy 270 / 280 26 zębów 20-40 DP 35,4
120 Saildrive, MS 20 zębów 30PA 24/48 DP 22,6
YANMAR
SD20 saildrive 20 zębów 30PA 24/48 DP 22,6
Kanzaki 20 zębów 30PA 24/48 DP 22,6
ZF-MPM
IRM 41 / 50 26 zębów 20-40 DP 35,4
IRM 220A 26 zębów 20-40 DP 35,4


Kliknij w numer indeksu, aby przejść do karty produktu

Indeks Średnica zewnętrzna w mm Maksymalny moment obrotowy w Nm Przeznaczenie Rodzaj i ilość zębów Typ
DP12B4 155,6 135 Volvo/Perkins/stara wersja 17T 24/48 DP 3
DP12AM4 155,6 135 Volvo/Perkins/stara wersja 17T 24/48 DP 1
DP13AA77 159 135
Standardowa tarcza
- -
DP12AM77 159 245 17T 24/48 DP -
DP12AM87 175 135 Volvo MD22 17T 24/48 DP 1
DP15F7 180,8 270 Perkins 17T 24/48 DP 3
DP15J7 180,8 405 Perkins SAE 1” x 10T 3
DP12AM47 184 135 Perkins Perama SAE 1” x 10T 1
DP22AM88 190 135 Kubota/Yanmar 10T DIN 5464 1
DP15F85 190 270 Kubota/Yanmar SAE 1” x 10T 3
DP2W64 202,7 135 Perkins Prima 26T 20/40 DP 2
DP12AM60 215,9 135 SAE 6 6½” m.in. Deutz 17T 24/48 DP 1
DP45AN60 215,9 270 SAE 6 6½” SAE 1” x 10T 1
DP12AM48 235 135 Mercedes OM 636-616 17T 24/48 DP 1
DP15F80 235 270 Mercedes OM 636-616 SAE 1” x 10T 3
DP12AM49 241,3 135 SAE 5 7½” 17T 24/48 DP 1
DP45AN49 241,3 270 SAE 5 7½” SAE 1” x 10T 1
DP12AM124-243 243 135 Peugeot (Indenor) / DTN 17T 24/48 DP 1
DP42AN124 243 270 Peugeot (Indenor) / DTN 26T 20/40 DP 1
DP12AM125-253 253 135 Mercedes OM 615-617/601-603 17T 24/48 DP 1
DP45AN125 253 270 Mercedes OM 615-617/601-603 SAE 1” x 10T 1
DP12AM43 263,5 135
SAE 4 8½”
17T 24/48 DP 1
DP45AN43 263,5 270 SAE 1” x 10T 1
DP31K35 263,5 445 17T 16/32 DP 3
DP16M35 263,5 540 SAE 1 1/4” x 10T 3
DP12AM126-265 265 135 Mercedes 17T 24/48 DP 1
DP45AN126 265 270 Mercedes SAE 1” x 10T 1
DP12AM37 266,7 135 Ford XLD/Mitsubishi/ Vetus M- serie 17T 24/48 DP 1
DP45AN122 268 135 Peugeot (Indenor) / DTN SAE 1” x 10T 1
DP42AN122 268 270 Peugeot (Indenor) / DTN 26T 20/40 DP 1
DP42AN117 275,8 270 Yanmar 26T 20/40 DP 1
DP12AM69 284 135 Vetus Peugeot P4.23/P4.25 17T 24/48 DP 1
DP45AN69 284 270 Vetus Peugeot P4.23/P4.25 SAE 1” x 10T 1
DP16K99 292 445 Stare wersje (głównie DAF) - 3
DP12AM8 298,5 135

BMC/Ford FSD/Perkins/Peugeot 2,5 różny montaż

17T 24/48 DP 1
DP2B8 298,5 135 26T 20/40 DP 3
DP45AN8 298,5 270 SAE 1” x 10T 1
DP4K1 298,5 445 26T 20/40 DP 3
DP49AD1 298,5 670 17T 16/32 DP 1
DP16M1 298,5 540 SAE 1 1/4” x 10T 3
DP12AM91 314,3 135
SAE 4 10” Iveco 4-cil/Mitsubishi/Volvo/Deutz
17T 24/48 DP 1
DP45AN91 314,3 270 SAE 1” x 10T 1
DP49AD17 314,3 670 17T 16/32 DP 1
DP16M17 314,3 540 - 3
DP45AN65 336,5 270 - SAE 1” x 10T 1
DP31K3 336,5 445
10 rozstawów otworów
17T 16/32 DP 3
DP49AD3 336,5 670 17T 16/32 DP 1
DP16M3 336,5 540 26T 20/40 DP 3
DP4V3 336,5 610
10 rozstawów otworów
26T 20/40 DP 3
DP11P3 336,5 745 1.500 x 10 3
DP31P3 336,5 745 17T 16/32 DP 3
DP45AN90 352,4 270
SAE 3 11½”
SAE 1” x 10T 1
DP31K5 352,4 445 17T 16/32 DP 3
DP49AD5 352,4 670 17T 16/32 DP 1
DP16M5 352,4 540
SAE 3 11½”, wersje morskie: Caterpillar/Cummins/ DAF Marine/
John Deere/MWM Deutz/Ford
26T 20/40 DP 3
DP4V5 352,4 610 26T 20/40 DP 3
DP11R5 352,4 745 1.500 x 10 2
DP11P14 352,4 745 1.500 x 10 3
DP52AE101 352,4 940
SAE 3 11½”, Iveco - Hino - MAN
Perkins - Scania, Valmet - Volvo .
17T 16/32 DP 1
DP11S14 352,4 1015 1.500 x 10 3
DP55Z78 352,4 1630 PR 1500 3
DP3E2 362 245
Do m.in. Ford 2700 4-cil. / Mercedes OM314 / Perkins 4.236 / Perkins 6.354 / Mercedes OM352
26T 20/40 DP 3
DP45AN89 362 270 SAE 1” x 10T 1
DP31K2 362 445 17T 16/32 DP 3
DP16M2 362 540 SAE 1 1/8” x 10T 3
DP4V2 362 610
FORD 2700 6-cil i inne
26T 20/40 DP 3
DP31P2 362 745 17T 16/32 DP 3
DP51AE104 362 940 18T 12/24 DP 1
DP31R99-365 365 745 DAF 615 / 825 17T 16/32 DP 2
DP31K81 394,8 445
DAF
17T 16/32 DP 3
DP3M81 394,8 540 26T 20/40 DP 3
DP49AD81 394,8 670 17T 16/32 DP 1
DP31P81 394,8 745 17T 16/32 DP 3
DP4P34 466,7 745

SAE 1 14” ” m.in. DAF 1160

26T 20/40 DP 3
DP11P34 466,7 745 1.500 x 10 3
DP52AE103 466,7 940 17T 16/32 DP 1
DP11S52 466,7 1015 1.500 x 10 3
DP55Z79 466,7 1630 PR 1500 3
Typ:
1 - High Deflection
Maksymalny obrót kątowy nie mniejszy niż 33 stopnie. Może się obracać tylko w jendym kierunku - przeciwnie do ruchu wskazówek zegara patrząc od strony koła zamachowego. Nadaje się do jednostek o niskiej prędkości i jednostek rekreacyjnych.
2 - Hammer Head
Stosowany przy większych narażeniach na drgania skrętne. Może się obracać w dowolnym kierunku. Odchylenie do 9 stopni.
3 - Loop Type
Element ogólnego zastosowania. Może się obracać w dowolnym kierunku. Odchylenie do 33 stopni.