Tarcze sprzęgła
Tarcze sprężynowe
Kliknij w numer indeksu, aby przejść do karty produktu.
Na zamówienie możemy dostarczyć tarcze innej specyfikacji.
Indeks | Średnica zewnętrzna w mm | Maksymalny moment obrotowy w Nm | Kształt | Ilość zębów wielowypustu | Przeznaczenie/specyfikacja |
DPVDA301 | 121,5 | 100-170 | Okrągły | 10 | Hurth nr części 947-77-901-02 oraz 254750 |
DPVDA- 302 | 151,5 | 100-170 | Okrągły | 10 | Hurth nr części 3306316003 oraz 947-44-601-03 Sachs nr części 04 1866 052 001 |
DPV1004-650- 002 | 157 | 250 | Okrągły | 26 | 5 otworów na średnicy 142 mm. Do starych silników Perkins i Volvo. Zamiennik oryginalnej części Velvet AS4-K1C/1004-650-002 oraz Sachs 1866 061 001 |
DPV159V- 26T | 159 | 250 | Okrągły | 26 | 5 otworów na średnicy 142 mm. Pierścienie inercyjne. |
DPV159H- 10T | 159 | 170 | Okrągły | 10 | 5 otworów na średnicy 142 mm. Pierścienie inercyjne. |
DPVBW185 | 185 | Okrągły | 10 | ZF BW-6. 6 otworów na średnicy 175 mm | |
DPVBW187 | 187,2 | Okrągły | 18 | ZF BW-7.Tarcza bez układu otworów. | |
DPV243H- 10T | 243 | 250 | Trójkątny | 26 | Peugeot/DTN. Pasuje do otworów SAE 7 |
DPV243V- 26T | 243 | 170 | Trójkątny | 10 | Peugeot/DTN. Pasuje do otworów SAE 7 |
DPV253H- 10T | 253 | 250 | Trójkątny | 26 | Mercedes OM 616/617/601. Pasuje do otworów SAE 7 |
DPV253V- 26T | 253 | 170 | Trójkątny | 10 | Mercedes OM 616/617/601. Pasuje do otworów SAE 7 |
DPV268V- 26T | 268 | 250 | Trójkątny | 26 | Peugeot/DTN. Pasuje do otworów SAE 7 |
DPV270V- 26T | 270 | 250 | Trójkątny | 26 | Mercedes OM 636 |
DPV270H- 10T | 270 | 170 | Trójkątny | 10 | Mercedes OM 636 |
DPVBW285 | 285 | Okrągły | 10 | ZF BW-6. Rozkład otworów: 12 otworów na okręgu o średnicy 190,5 mm, oraz 12 otworów na okręgu o średnicy 252,5 mm. | |
DPV336.5ROND | 336,5 | 550 | Okrągły | 26 | 7 grup otworów po 6 otworów na różnych średnicach. Zamiennik Velvet AS4-K2C/1004-650-007 |
DPV1004-650-007 | 336,5 | 680 | Okrągły | 26 | AS4-K2C/1004-650-007. Z fioletowymi sprężynami |
DPV1004-650-006 | 336,5 | 550 | Trójkątny | 26 | 3 nitowane sprężyny, otwory na różnych średnicach. Velvet AS4-K2C/1004-650-006 |
DPV1004-650-008 | 336,5 | 600 | Okrągły | 26 | Otwory na różnych średnicach. Velvet 1004-650-008, z białymi sprężynami |
DPV1004-650- 001 | 352,4 | 700 | Okrągły | 26 | SAE 3, Velvet 1004-650-001 |
DPV1004-650- 005 | 381 | 750 | Okrągły | 26 | Velvet nr. 1004-650-005. Silnik DAF |
Tarcze kompozytowe
Korzyści wynikające ze stosowania tarczy kompozytowej:
1. Zmniejszony hałas przekładni spowodowany przez koła zębate.
2. Silnik może pracować na niższych prędkościach.
3. Tylna płyta gotowa do montażu na kole zamachowym.
4. Brak sprężyn, które mogą rdzewieć, łamać się, grzechotać.
5. Tłumienie w całym zakresie prędkości.
Część tłumiąca tarczy składa się ze specjalnego poliuteranu, który zapobiega grzechotaniu przekładni przy niskich prędkościach silnika. Aby izolować drgania skrętne przy niskich prędkościach, konieczne jest bardzo miękkie połączenie napędu, które musi być wystarczająco silne, aby przenieść pełny moment obrotowy.
W poniższej tabeli znajdują się najpopularniejsze przekładnie.
Przekładnia | Rodzaj i ilość zębów | Średnica piasty w mm |
VELVET DRIVE | ||
70C / 71C / 72C | 26 zębów 20-40 DP | 35,4 |
73C | 26 zębów 20-40 DP | 35,4 |
1000 | 22 zębów PA30 | 18,5 |
500 | 10 zębów B10 x 23 x 29 DIN 5464 | 29,0 |
5000 | 26 zębów 20-40 DP | 35,4 |
7000 | SAE 1½” x 10 zębów | 38,1 |
HURTH / ZF | ||
35 / 40 / 50 | 10 zębów | 29,0 |
100 / 125 HBW | B10 x 23 x 29 | 29,0 |
150 | DIN 5464 | 29,0 |
HSW 125 | 26 zębów 20-40 DP | 35,4 |
250 / 360 / 450 / 630 | 26 zębów 20-40 DP | 35,4 |
800 | 26 zębów 20-40 DP | 35,4 |
NEWAGE PRM | ||
PRM 80 / 120 / 150 | 10 zębów B10X23X29 DIN 5464 | 29,0 |
PRM Delta | 17 zębów 24-48 DP | 19,7 |
PRM 100 / 101 | SAE 1” x 10 zębów | 25,4 |
PRM 140 / 160 | SAE 1” x 10 zębów | 25,4 |
PRM 260 | SAE 1” x 10 zębów | 25,4 |
PRM 175 / 250 | SAE 1 1/8" x 10 zębów | 28,6 |
PRM 265 / 310 | SAE 1 1/8" x 10 zębów | 28,6 |
PRM 301/302/500 | 17 zębów 16-32 DP | 28,84 |
PRM 401/402/750 | 17 zębów 16-32 DP | 28,84 |
In-Line 160/260 | 26 zębów 20-40 DP | 35,4 |
In-Line 401/402/750 | 26 zębów 20-40 DP | 35,4 |
PRM 601 / 1000 | 18 zębów 12-24 DP | 40,5 |
PRM 1500 /1750 | 20 zębów 12/24 DP | 44,8 |
PARAGON | ||
Serie P / PM (B) / PL | 26 zębów 20-40 DP | 35,4 |
SELF-CHANGING GEARS | ||
MRF 350 HD | 32 zębów 16-32 DP | 52,3 |
MRF 350 | SAE 1 5/8 x 10 zębów | 41,3 |
TECHNODRIVE | ||
TMC 30 / 40 / 50 / 60 | 10 zębów, B10 x 23 x 29 DIN 5464 | 29,0 |
TM 93/170/260/345/485/545/880 | 26 zębów 20-40 DP | 35,4 |
T.M.P. | ||
Type 1200 / 1500 | 26 zębów20-40 DP | 35,4 |
TWIN DISC | ||
Twin Disc 501/ 502 / 5010 | 26 zębów 20-40 DP | 35,4 |
Twin Disc 506 | To FORD taper | |
VOLVO | ||
RB/140 stary 270-280 | SAE 1” x 10 zębów | 25,4 |
MS 3 / 4 / 5 / HS1/ Saildrive 110 | 26 zębów 20-40 DP | 35,4 |
Nowy 270 / 280 | 26 zębów 20-40 DP | 35,4 |
120 Saildrive, MS | 20 zębów 30PA 24/48 DP | 22,6 |
YANMAR | ||
SD20 saildrive | 20 zębów 30PA 24/48 DP | 22,6 |
Kanzaki | 20 zębów 30PA 24/48 DP | 22,6 |
ZF-MPM | ||
IRM 41 / 50 | 26 zębów 20-40 DP | 35,4 |
IRM 220A | 26 zębów 20-40 DP | 35,4 |
Kliknij w numer indeksu, aby przejść do karty produktu
Indeks | Średnica zewnętrzna w mm | Maksymalny moment obrotowy w Nm | Przeznaczenie | Rodzaj i ilość zębów | Typ |
DP12B4 | 155,6 | 135 | Volvo/Perkins/stara wersja | 17T 24/48 DP | 3 |
DP12AM4 | 155,6 | 135 | Volvo/Perkins/stara wersja | 17T 24/48 DP | 1 |
DP13AA77 | 159 | 135 |
Standardowa tarcza
|
- | - |
DP12AM77 | 159 | 245 | 17T 24/48 DP | - | |
DP12AM87 | 175 | 135 | Volvo MD22 | 17T 24/48 DP | 1 |
DP15F7 | 180,8 | 270 | Perkins | 17T 24/48 DP | 3 |
DP15J7 | 180,8 | 405 | Perkins | SAE 1” x 10T | 3 |
DP12AM47 | 184 | 135 | Perkins Perama | SAE 1” x 10T | 1 |
DP22AM88 | 190 | 135 | Kubota/Yanmar | 10T DIN 5464 | 1 |
DP15F85 | 190 | 270 | Kubota/Yanmar | SAE 1” x 10T | 3 |
DP2W64 | 202,7 | 135 | Perkins Prima | 26T 20/40 DP | 2 |
DP12AM60 | 215,9 | 135 | SAE 6 6½” m.in. Deutz | 17T 24/48 DP | 1 |
DP45AN60 | 215,9 | 270 | SAE 6 6½” | SAE 1” x 10T | 1 |
DP12AM48 | 235 | 135 | Mercedes OM 636-616 | 17T 24/48 DP | 1 |
DP15F80 | 235 | 270 | Mercedes OM 636-616 | SAE 1” x 10T | 3 |
DP12AM49 | 241,3 | 135 | SAE 5 7½” | 17T 24/48 DP | 1 |
DP45AN49 | 241,3 | 270 | SAE 5 7½” | SAE 1” x 10T | 1 |
DP12AM124-243 | 243 | 135 | Peugeot (Indenor) / DTN | 17T 24/48 DP | 1 |
DP42AN124 | 243 | 270 | Peugeot (Indenor) / DTN | 26T 20/40 DP | 1 |
DP12AM125-253 | 253 | 135 | Mercedes OM 615-617/601-603 | 17T 24/48 DP | 1 |
DP45AN125 | 253 | 270 | Mercedes OM 615-617/601-603 | SAE 1” x 10T | 1 |
DP12AM43 | 263,5 | 135 |
SAE 4 8½”
|
17T 24/48 DP | 1 |
DP45AN43 | 263,5 | 270 | SAE 1” x 10T | 1 | |
DP31K35 | 263,5 | 445 | 17T 16/32 DP | 3 | |
DP16M35 | 263,5 | 540 | SAE 1 1/4” x 10T | 3 | |
DP12AM126-265 | 265 | 135 | Mercedes | 17T 24/48 DP | 1 |
DP45AN126 | 265 | 270 | Mercedes | SAE 1” x 10T | 1 |
DP12AM37 | 266,7 | 135 | Ford XLD/Mitsubishi/ Vetus M- serie | 17T 24/48 DP | 1 |
DP45AN122 | 268 | 135 | Peugeot (Indenor) / DTN | SAE 1” x 10T | 1 |
DP42AN122 | 268 | 270 | Peugeot (Indenor) / DTN | 26T 20/40 DP | 1 |
DP42AN117 | 275,8 | 270 | Yanmar | 26T 20/40 DP | 1 |
DP12AM69 | 284 | 135 | Vetus Peugeot P4.23/P4.25 | 17T 24/48 DP | 1 |
DP45AN69 | 284 | 270 | Vetus Peugeot P4.23/P4.25 | SAE 1” x 10T | 1 |
DP16K99 | 292 | 445 | Stare wersje (głównie DAF) | - | 3 |
DP12AM8 | 298,5 | 135 |
BMC/Ford FSD/Perkins/Peugeot 2,5 różny montaż |
17T 24/48 DP | 1 |
DP2B8 | 298,5 | 135 | 26T 20/40 DP | 3 | |
DP45AN8 | 298,5 | 270 | SAE 1” x 10T | 1 | |
DP4K1 | 298,5 | 445 | 26T 20/40 DP | 3 | |
DP49AD1 | 298,5 | 670 | 17T 16/32 DP | 1 | |
DP16M1 | 298,5 | 540 | SAE 1 1/4” x 10T | 3 | |
DP12AM91 | 314,3 | 135 |
SAE 4 10” Iveco 4-cil/Mitsubishi/Volvo/Deutz
|
17T 24/48 DP | 1 |
DP45AN91 | 314,3 | 270 | SAE 1” x 10T | 1 | |
DP49AD17 | 314,3 | 670 | 17T 16/32 DP | 1 | |
DP16M17 | 314,3 | 540 | - | 3 | |
DP45AN65 | 336,5 | 270 | - | SAE 1” x 10T | 1 |
DP31K3 | 336,5 | 445 |
10 rozstawów otworów
|
17T 16/32 DP | 3 |
DP49AD3 | 336,5 | 670 | 17T 16/32 DP | 1 | |
DP16M3 | 336,5 | 540 | 26T 20/40 DP | 3 | |
DP4V3 | 336,5 | 610 |
10 rozstawów otworów
|
26T 20/40 DP | 3 |
DP11P3 | 336,5 | 745 | 1.500 x 10 | 3 | |
DP31P3 | 336,5 | 745 | 17T 16/32 DP | 3 | |
DP45AN90 | 352,4 | 270 |
SAE 3 11½”
|
SAE 1” x 10T | 1 |
DP31K5 | 352,4 | 445 | 17T 16/32 DP | 3 | |
DP49AD5 | 352,4 | 670 | 17T 16/32 DP | 1 | |
DP16M5 | 352,4 | 540 |
SAE 3 11½”, wersje morskie: Caterpillar/Cummins/ DAF Marine/
John Deere/MWM Deutz/Ford |
26T 20/40 DP | 3 |
DP4V5 | 352,4 | 610 | 26T 20/40 DP | 3 | |
DP11R5 | 352,4 | 745 | 1.500 x 10 | 2 | |
DP11P14 | 352,4 | 745 | 1.500 x 10 | 3 | |
DP52AE101 | 352,4 | 940 |
SAE 3 11½”, Iveco - Hino - MAN
Perkins - Scania, Valmet - Volvo . |
17T 16/32 DP | 1 |
DP11S14 | 352,4 | 1015 | 1.500 x 10 | 3 | |
DP55Z78 | 352,4 | 1630 | PR 1500 | 3 | |
DP3E2 | 362 | 245 |
Do m.in. Ford 2700 4-cil. / Mercedes OM314 / Perkins 4.236 / Perkins 6.354 / Mercedes OM352
|
26T 20/40 DP | 3 |
DP45AN89 | 362 | 270 | SAE 1” x 10T | 1 | |
DP31K2 | 362 | 445 | 17T 16/32 DP | 3 | |
DP16M2 | 362 | 540 | SAE 1 1/8” x 10T | 3 | |
DP4V2 | 362 | 610 |
FORD 2700 6-cil i inne
|
26T 20/40 DP | 3 |
DP31P2 | 362 | 745 | 17T 16/32 DP | 3 | |
DP51AE104 | 362 | 940 | 18T 12/24 DP | 1 | |
DP31R99-365 | 365 | 745 | DAF 615 / 825 | 17T 16/32 DP | 2 |
DP31K81 | 394,8 | 445 |
DAF
|
17T 16/32 DP | 3 |
DP3M81 | 394,8 | 540 | 26T 20/40 DP | 3 | |
DP49AD81 | 394,8 | 670 | 17T 16/32 DP | 1 | |
DP31P81 | 394,8 | 745 | 17T 16/32 DP | 3 | |
DP4P34 | 466,7 | 745 |
SAE 1 14” ” m.in. DAF 1160 |
26T 20/40 DP | 3 |
DP11P34 | 466,7 | 745 | 1.500 x 10 | 3 | |
DP52AE103 | 466,7 | 940 | 17T 16/32 DP | 1 | |
DP11S52 | 466,7 | 1015 | 1.500 x 10 | 3 | |
DP55Z79 | 466,7 | 1630 | PR 1500 | 3 |
1 - High Deflection
Maksymalny obrót kątowy nie mniejszy niż 33 stopnie. Może się obracać tylko w jendym kierunku - przeciwnie do ruchu wskazówek zegara patrząc od strony koła zamachowego. Nadaje się do jednostek o niskiej prędkości i jednostek rekreacyjnych.
2 - Hammer Head
Stosowany przy większych narażeniach na drgania skrętne. Może się obracać w dowolnym kierunku. Odchylenie do 9 stopni.
3 - Loop Type
Element ogólnego zastosowania. Może się obracać w dowolnym kierunku. Odchylenie do 33 stopni.
Tarcza sprzęgła kompozytowa 151,5 mm,135Nm
Tarcza sprzęgła kompozytowa Kubota/Perkins 8-gats 33°,151,5 mm,135Nm- A