Python Drive P1025-L
Zespół Python-Drive można łatwo zamontować na wał śrubowy w dowolnie wybranym miejscu, pomiędzy pochwą wału śrubowego i przekładnią. Zespół ten składa się z łożyska oporowego oraz wału homokinetycznego. Łożysko oporowe należy zamontować do elementu konstrukcyjnego jednostki. Dzięki temu wszelkie siły poosiowe są przekazywane poprzez łożysko na kadłub, a nie na silnik. Czyli, krótko mówiąc, wał zaczyna pchać całą jednostkę, a nie silnik. Amortyzatory gumowe w zespole oporowym stabilizują wał i pochłaniają drgania wału napędowego. Homokinetyczne wały napędowe Python-Drive stanowią kolejny kluczowy element tego rozwiązania. Wał homokinetyczny Python-Drive nie jest podatny na siły skrętne ani bezwładnościowe występujące w wałach kardanowych, ani na wyboczenia znane z wałów śrubowych. Miękkie przekazanie momentu obrotowego z wału napędowego Python-Drive ma miejsce nawet gdy kąty są nierówne. Python-Drive zapewnia płynną pracę układu napędowego i zachowanie różnych kątów wału lepiej niż jakiekolwiek inne urządzenie. Wały homokinetyczne Python-Drive można używać maksymalnie do kąta 8° (8° Na jednym przegubie homokinetycznym; przy dwóch przegubach mamy do dyspozycji łącznie 16°). Maksymalne obroty wału śrubowego mogą wynosić 4500 rpm (w zależności od modelu). Dokładniejsze informacje na ten temat można znaleźć w instrukcji montażu. Wały homokinetyczne Python-Drive mogą mieć także dowolną długość.
Typ | P1025-L |
Maksymalny moment obrotowy wału | 1000 kgm |
9810 Nm | |
Średnica wału śrubowego* | 70-80 mm |
Maksymalny napór śruby | 45 kN |
Przykład użycia z silnikiem diesla | 750 HP/2000 rpm przekładnia 3:1 |
Zalecane obroty dla zespołu oporowego PD-G | Maks. 1500 rpm |
*Rozmiary dostępne także na wały calowe.