Generatory Beta Marine oparte na silniku Baudouin
- zmarynizowany silnik Baudouin chłodzony poprzez wymiennik ciepła, przystosowany do pracy ciągłej zgodnie z ISO 3046. Jest to agregat morski z możliwością uzyskania pełnej klasy,
- układ chłodzenia oparty na wymienniku ciepła, pompach wody zaburtowej i pompie wody krążącej w obiegu zamkniętym, ,
- filtr powietrza, oleju, podwójne filtry paliwa, pompka do usuwania oleju z miski olejowej,
- elastyczne złącza paliwa na zasilaniu i powrocie o dużej wytrzymałości na ogień – zgodne z SOLAS.
- 24-woltowy układ rozruchowy wraz z alternatorem do ładowania akumulatora rozruchowego oraz elektromagnesem do wyłączania silnika; Izolowany powrót dostosowany do warunków morskich,
- panel łączący funkcję Start/Stop silnika oraz funkcje alarmowe i kontrolne; zamontowany jest on na agregacie i podłączony do podzespołów silnika; panel ma ręczne przyciski uruchamiania/zatrzymywania, wskaźnik ciśnienia oleju, wskaźnik temperatury oleju, wskaźnik temperatury wody, wskaźnik poziomu płynu chłodzącego, układ automatycznego odstawiania silnika w przypadku niskiego ciśnienia oleju, wysokiej temperatury chłodziwa, zbyt dużych obrotów silnika,
- sterownik obrotów silnika utrzymujący obroty zgodnie z wymogami normy ISO 3046 dla agregatów zbudowanych na silnikach wysokoprężnych,
- marynistyczna prądnica Newage Stamford spełniająca normy ISO 8528-3, 4-biegunowa, bezszczotkowa, z autowentylacją spełniająca normę wodoszczelności IP 23, oparta na pojedynczym lub podwójnym łożysku. Prądnica jest wyposażona w autoregulację i samowzbudzanie, posiada skrzynkę połączeniową wraz automatycznym regulatorem napięcia i jest w pełni dostosowana do pracy w temperaturze 45°C,
- silnik i prądnica są połączone i zamontowane na stalowej podstawie,
- marynistyczne amortyzatory gumowe izolują agregat od konstrukcji statku,
- kolor: niebieski - typ Baudouin (lub inny, na życzenie),
- każdy agregat przechodzi test pod pełnym obciążeniem, zgodnie z procedurą jakościową zawartą w dokumencie QA001. (W przypadku silników z turbodoładowaniem dopuszczalne obciążenie jest obniżone zgodnie z ISO 3046).
Specyfikacja
4 bieguny 50Hz przy 1500 obr/min - 3 fazy | 4 bieguny 60Hz przy 1800 obr/min - 3 fazy | |||||
Model generatora | Moc w kVA 3 fazy przy 0.8 PF | Moc silnika w kW zgodnie z IMO | Prądnica Newage Stamford^ | Moc w kVA 3 fazy przy 0.8 PF | Moc silnika w kW zgodnie z IMO | Prądnica AC Mecc Alte^ |
4W105 | 85 | 75 | UCM274D1 - SB^^ | 105 | 92 | - |
4W105 | 104 | 91 | UCM274DE - SB^^ | 124 | 108 | - |
6W105 | 150 | 129 | UCM274G1 - SB^^ | 168 | 145 | - |
6M16S | 237 | 204 | HCM434E2 - TB^^ | 267 | 230 | HCM434C2 - TB^^ |
6W126 | 330 | 290 | HCM534C2 - TB^^ | 347 | 295 | HCM434F2 - TB^^ |
6M21S | 415 | 350 | HCM534D2 - TB^^ | 415 | 350 | HCM534C2 - TB^^ |
6M26.2A | 428* | 361 | HCM534D2 - TB^^ | 478* | 403 | - |
6M26.2B | 520 | 440 | HCM534F2 - TB^^ | 545* | 460 | HCM534E2 - TB^^ |
12M26.2A | 840** | 710 | HCM634J2 - TB^^ | 978 | 736 | - |
12M26.2B | 1000 | 880 | PH734B - TB^^ | 1090 | 920 | - |
* Dla napięcia 380V moc wynosi 405 kVA dla klasy izolacji F
** Dla napięcia 380V moc wynosi 810 kVA a dla 400V moc wynosi 830kVA dla klasy izolacji F
***Dla 380V-416V 60Hz moc wynosi 410kVA dla klasy F wzrostu temperatury
^ Także dostępne prądnice Mecc Alte i Leroy Somer.
SB^^ - Standardowo na pojedynczym łożysku. Podwójne łożysko i sprzęgło elastyczne dostępne jako opcja.
TB^^ - Podwójne łożysko i sprzęgło elastyczne w standardzie.
Dane silników 3-fazowych | Wymiary i masa |
| |||||||
Model generatora | Pojemność l | Cylindry | Doładowanie | A (mm) | B (mm) | C (mm) | Masa (kg)* | ||
4W105A | 4,5 | 4 rzędowo | Turbosprężarka & Intercooler | 1730 | 856 | 1110 | 1100 | ||
4W105B | 4,5 | 4 rzędowo | Turbosprężarka & Intercooler | 1730 | 856 | 1110 | 1100 | ||
6W105 | 6,75 | 6 rzędowo | Turbosprężarka | 2109 | 866 | 1261 | 1500 | ||
6M16S | 9,7 | 6 rzędowo | Turbosprężarka | 2309 | 866 | 1261 | 1500 | ||
6W126 | 11,6 | 6 rzędowo | Turbosprężarka | 2727 | 994 | 1390 | 2345 | ||
6M21S | 12,54 | 6 rzędowo | Turbosprężarka & Aftercooler | 2727 | 994 | 1390 | 2345 | ||
6M26.2A | 15900 | 6 rzędowo | Turbosprężarka & Aftercooler | 3070 | 1370 | 1450 | 3300 | ||
6M26.2B | 15900 | 6 rzędowo | Turbosprężarka & Aftercooler | 3160 | 1370 | 1450 | 3300 | ||
12M26.2A | 31,8 | 12 V | Turbosprężarka & Aftercooler | 3930 | 1550 | 1550 | 6500 | ||
12M26.2B | 31,8 | 12 V | Turbosprężarka & Aftercooler | 4130 | 1550 | 1550 | 6500 |