BETA10 - Silnik Beta  10 -

    Silnik Beta 10

    Beta 10 - silnik diesla o mocy nominalnej 10 KM.

    2-cylindrowy, wolnossący silnik diesla o mocy 10 KM, obrotach maksymalnych 3000 rpm i pojemności skokowej 479 cm3.

    Silnik spełnia surowe normy emisyjne i jest zgodny z europejską dyrektywą dot. emisji spalin dla silników do celów przyjemnościowych (RCD 2 - Recreational Craft Directive 2013/3/EU z poprawkami) a także spełnia normy amerykańskie (EPA - U.S Environmental Protection Agency ).

    Silnik Beta 10 jest zbudowany na trwałym żeliwnym bloku, który zapewni silnikowi prawdziwą długowieczność.
    Niezawodność silników Beta wynika z tradycyjnego podejścia do konstrukcji trwałych silników przystosowanych do pracy. Angielski konserwatyzm jest tu w pełni widoczny: jakichkolwiek układów elektronicznych a sam silnik ma spory zapas mocy. Wszystkie silniki Beta są w pełni mechaniczne. Dotyczy to w szczególności układu wtryskowego, który jest realizowany w pełni mechanicznie, co zapewnia mu niezwykłą trwałość i niezawodność. Wszystkie silniki Beta opierają się na wyjątkowym trójwirowym wtrysku paliwa, który redukuje spalanie oraz przekłada się na wyrównanie pracy silnika. Silniki Beta znane są z gładkiej pracy w pełnym zakresie mocy, w szczególności w zakresie niskich obrotów, dzięki czemu są cichsze i wykazują większą kulturę pracy niż wiele nowocześniejszych rozwiązań.
    Każdy żeglarz chce mieć prosty silnik, z którym sam sobie poradzi w każdej sytuacji. Silnik, który zawsze odpali, nie straszne mu gorszej jakości paliwo a regularnie serwisowany odwdzięczy się długowiecznością, niezawodnością i niskim spalaniem.
    Silniki Beta Marine spełniają surowe normy emisji nie tylko Europejskie, lecz także Amerykańskie, dzięki czemu jachty z silnikami Beta Marine mogą swobodnie pływać po wodach terytorialnych USA i Kanady.
     
    Silnik Beta posiada standardowo:
    • podwójny układ chłodzenia: zamknięty (wewnętrzny) i otwarty, zbudowany na wymienniku ciepła, (dostępna jest także wersja oparta na wymienniku kilowym),
    • pompę wody słodkiej,
    • pompę wody zaburtowej,
    • trwały kolektor wydechowy chłodzony wodą,
    • mieszacz spalin wykonany techniką odlewu (jednorodna struktura odlewu wydłuża jego żywotność),
    • w pełni mechaniczną pompę paliwa,
    • filtry oleju, paliwa i powietrza,
    • specjalny cichy filtr powietrza,
    • koło zamachowe o wyjątkowo dużej masie, zapewniającym wyjątkowo równą pracę silnika na niskich obrotach,
    • elastyczną tarczę sprzęgła Centa lub R&D Marine zaprojektowaną specjalnie do silników morskich,
    • przekładnię mechaniczną o przełożeniu 2:1,
    • amortyzatory gumowe (poduszki),
    • 12V rozrusznik (opcjonalnie rozrusznik 24V),
    • 40 A alternator (możliwość zamiany na większy alternator lub dodanie drugiego alternatora),
    • cewka odcięcia silnika,
    • panel sterowania „A" (z tachometrem/ rejestratorem godzin pracy, stacyjką na kluczyk oraz przyciskiem służącym do odstawiania silnika, diodami ostrzegawczymi i alarmem dźwiękowym sygnalizującym niskie ciśnienie oleju, wysoką temperaturę, brak ładowania oraz lampkę sygnalizującą normalną pracę) z 3-metrowym przewodem wraz ze złączką i gniazdkiem do przyłączenia wiązki silnika.
     
    Silnik jest pomalowany farbą odporną na warunki morskie i znajduje się na drewnianej palecie transportowej. Każdy nabywca otrzymuje świadectwo potwierdzające iż silnik przeszedł pomyślnie testy oraz instrukcję w języku polskim. Instrukcja nie tylko opisuje przegląd silnika lecz również przedstawia montaż silnika krok po kroku.

    Silnik objęty jest 5-letnią gwarancją "Self Service", która umożliwia dokonanie przeglądów okresowych na własną rękę.
    Beta Marine posiada serwisy w praktycznie każdym morskim kraju, gdzie zawijają żeglarze. Serwisy Beta Marine można znaleźć wszędzie: od Islandii, po Argentynę, od Tahiti, poprzez Australię, Nową Zelandię, Japonię, Zatokę Perską a na RPA kończąc.

    Zobacz nasz katalog silników morskich Beta Marine


    Specyfikacja Silnika

    Cylindry 2
    KM 10
    Obroty 3000 rpm
    Pojemność 479 cm3
    Alternator 12 V, 40 Amp
    Masa 89 kg
    Wtrysk paliwa pośredni
    Silnik bazowy Kubota
    Średnica rury wydechowej 50
    Średnica przewodu paliwa 8 mm
    Średnica podłączenia wody Min. 19 mm

    Download

    Beta 10 - broszura

    Download (1000.31KB)

    Warunki gwarancji

    Download (243.69KB)